درمان موثر ریزش مو با PRP در کلینیک هلیا

پی آر پی مو PRP یکی از روش‌های نوین برای درمان ریزش مو است که با کمک پلاکت‌های جدا شده از خون خود فرد زیباجو، سلول‌های مو را تحریک کرده و باعث رشد آن می‌شود. این روش کم‌تهاجمی به‌دلیل مزایای بسیار زیاد و عدم وجود عارضه توانسته نظر پزشکان بسیاری را به خود جلب کند. به همین دلیل است که یکی از شیوه‌های درمانی که در کلینیک تخصصی پوست، مو زیبایی هلیا انجام می‌شود، این شیوه است.

اینفوگرافیک درمان ریزش مو با روش PRP

روش های ترمیم و درمان ریزش موی نوین چیست؟

ریزش مو یکی از مشکلات و معضلاتی است که گریبان بسیاری از بانوان و مردان را گرفته و زیبایی آنان را تحت‌الشعاع قرار داده است. به همین دلیل افراد تلاش می‌کنند تا به هر وسیله‌ای که می‌توانند آن را حل کنند. از گذشته راه‌ها و درمان‌های خانگی بسیاری وجود داشت، اما امروزه دانش پزشکی توانسته چندین راه‌حل در اختیار افراد قرار دهد که عبارت‌اند از:

روش های ترمیم و درمان ریزش موی نوین چیست؟

  1. داروی ماینوکسیدیل: یکی از معروف‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها، استفاده از ماینوکسیدیل است که به اشکال مختلفی مانند فوم، شامپو یا مایع در دسترس است. اگرچه این روش ساده و در دسترس است، اما قطع آن می‌تواند ریزش مو را تسریع کند.
  2. فیناستراید: این دارو که برای مردان تولید می‌شود نوعی داروی هورمونی است که می‌تواند الگوی ریزش مردانۀ مو را کاهش دهد و دوباره باعث رشد آن شود.
  3. کاشت مو: یکی از روش‌های مؤثر برای درمان ریزش مو، کاشت مو است که ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارد.
  4. مزوتراپی: در این روش مواد مورد نیاز رشد مو به پوست سر تزریق می‌شوند تا بتوانند ریشۀ مو را برای رشد تحریک کنند.
  5. پی آر پی مو PRP: یک روش نوین که پلاسمای خون فرد را از پلاکت غنی کرده و سپس آن را دوباره تزریق می‌کنند.

درمان ریزش مو با روش PRP

درمان ریزش مو با روش پی ار پی مو PRP

یکی از روش‌های نوین پزشکی که به کاهش ریزش مو و رشد مجدد آن کمک می‌کند، پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی مو PRP است. در این روش از خون خود فرد، پلاسمایی سرشار از پلاکت به وجود می‌آورند و آن را دوباره به پوست سر تزریق می‌کنند. این روش برای درمان بسیاری از مشکلات مانند درمان زانو یا تاندون نیز به کار می‎رود. در این روش هدف، تسریع فرایند رشد مو است.
پی آر پی پوست سر فواید بسیاری برای مشکلات خاصی مانند رشد مو، کوتاه شدن دورۀ نقاهت پس از عمل جراحی نواحی دیگر بدن و حتی کاهش میزان درد دارد. به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان با توجه به‌دلیل و میزان ریزش موی افراد آن را برای رشد مجدد مو پیشنهاد می‌کنند.

مدت زمان بعد از انجام prpنتایج prp
روز اولمشاهده کبودی در نواحی تزریق
احساس بی‌حالی به دلیل خستگی ناشی از جلسه درمانی
احساس بی‌حسی در ناحیه تزریق
هفته اولبه دلیل غیر تهاجمی بودن این روش هیچ عارضه جانبی جدی به وجود نیامده و بیمار دوره نقاهت خاصی را تجربه نخواهد کرد. در این مدت هیچ اتفاق خاصی در نواحی تزریق مشاهده نمی‌شود.
ماه اولتوقف ریزش مو
مشاهده جوانه‌هایی از موهای جدید در نواحی تزریق
ماه سومرشد جوانه‌ها و بالا رفتن تراکم موها
ماه ششمرشد کامل موها و رسیدن به موهایی با تراکم بالاتر و پرپشت‌تر
ضخیم شدن تارهای مو
تقویت ریشه موها

برای اطلاع از هزینه کاشت موی سر خود می توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملاً رایگان از طریق شماره ۰۲۱۷۹۵۴۷ در ارتباط باشید. و همچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره ۰۹۱۲۲۵۰۲۰۵۰ تمامی سوالات خود در رابطه با کاشت مو و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید.

کاشت مو به روش PRP چیست و چگونه انجام می شود؟

 روش PRP چگونه انجام می شود؟

پی آر پی مو PRP، یک شیوۀ نوین است که برای درمان بسیاری از مشکلات جسمانی مانند ریزش مو انجام می‌دهند. برای رسیدن به هدف مورد نظر، مراحل خاصی انجام می‌شود و نکتۀ مهم آن است که در آن نیاز به بیهوشی نیست و تنها با استفاده از پمادهای بی‌حسی می‌توان آن را انجام داد. مراحل این روش به شرح زیر است:

  1.  نمونه‌گیری: ابتدایی‌ترین اقدام در درمان ریزش مو با پی آر پی آن است که حدود ۳۰ تا ۶۰ میلی‌لیتر خون از ورید بازویی شما دریافت می‌شود. این مرحله درست مانند آزمایش خونی است که شما به‌صورت دوره‌ای انجام می‌دهید.
  2. سانتریفیوژ: خونی که در لولۀ آزمایش جمع‌آوری شده است در دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار داده می‌شود. این دستگاه نمونۀ خون فرد را با سرعت بسیار زیاد می‌چرخاند تا پلاسمای غنی از پلاکت برای مو از آن جدا شوند.
  3. بی‌حسی: پس از آنکه پلاکت‌ها به سطح موردنظر رسید با کمک کرم بی‌حسی، پوست سر فرد زیباجو بی‌حس می‌شود.
  4. تزریق: در این مرحله، متخصص پوست پلاسمای غنی از پلاکت را که از خون شما به ‌دست ‌آمده است با کمک سوزن‌های بسیار ریز و اغلب به‌صورت شبکه‌ای به پوست سر تزریق می‎‌کند. تزریق پی آر پی برای مو بیشتر در بخش‎هایی از سر است که دچار ریزش مو شده‌اند.

در برخی از موارد در صورت توافق فرد زیباجو با متخصصان کلینیک تخصصی پوست، مو زیبایی هلیا، قبل از مرحلۀ تزریق، مرحله‌ای به نام میکرونیدلینگ انجام می‌شود که در آن دستگاهی که دارای سوزن‌های بسیار ریز است در پوست سر چرخانده می‌شود. این کار به جذب حداکثری پلاسما کمک می‌کند و نتیجه را چند برابر بهبود می‌بخشد. نکتۀ مهم در زمینۀ این روش آن است که بلافاصله پس از انجام این روش می‌توانید به زندگی عادی خود بازگردید و تنها کافی است فعالیت‌های بسیار سنگین را کمی به تعویق بیندازید.

مزیت های استفاده از روش PRP برای درمان ریزش مو چیست؟

مزیت های استفاده از روش PRP برای درمان ریزش مو چیست؟

آیا می‌دانید چرا پی آر پی مو PRP توانسته به‌عنوان یکی از روش‌های موفق در عرصۀ درمان کاهش و رشد مجدد موها مورد استفاده قرار گیرد؟ این روش مزایای بسیار زیادی نسبت به سایر روش‌ها مانند مصرف دارویی دارد که باعث شده توجه بسیاری از متخصصان را به خود جلب کند. مزیت‌های این روش عبارت است از:

  1. این شیوه می‌تواند به افرادی که ساقۀ موی آن‌ها بسیار نازک است کمک کند تا کیفیت و ضخامت ساقۀ مو افزایش پیدا کند. حتی در بعضی موارد تقویت مو با پی آر پی به‌عنوان درمان مکمل برای کسانی که کاشت مو انجام داده‌اند نیز پیشنهاد می‌شود.
  2. درصورتی‌که مو به دلایل هورمونی مانند زایمان یا ریزش موی مردانه از دست رفته باشد با این روش می‌تواند به ریکاوری قوای بدن منجر شود و رشد مو را تسریع کند. به عبارتی پی آر پی و تراکم مو با یکدیگر هم‌بستگی مثبتی دارند.
  3. از آنجاکه پلاکت‌ها از خون خود فرد برداشت می‌شوند در نتیجه، هیچ‌گونه عارضه‌ای مانند حساسیت به همراه ندارد.
  4. این روش به حدی بی‌خطر است که برای هر فرد و در هر سن و شرایطی قابل استفاده است.
  5. این شیوه به‌عنوان جدیدترین درمان ریزش مو ارثی کمک می‌کند تا سلول‌های جدید جایگزین سلول‌های مرده و ازدست‌رفته شود. در ضمن علاوه بر این باعث تحریک تولید ترکیبات دیگری مانند کلاژن، الاستین و اسید هیالورنیک نیز می‌شود.
  6. حتی می‌تواند هم‌زمان به بهبود پوست افراد نیز کمک کند.
  7. بدون درد است و تنها با بی‌حسی موضعی می‌توان از آن بهره برد.

تکنیک پی ار پی برای درمان چه نوع ریزش موهایی مناسب است؟

ویژگی قابل‌توجه در زمینۀ پی آر پی مو PRP آن است که دامنۀ وسیعی از افرادی را در بر می‌گیرد که با ریزش مو یا کاهش کیفیت مو مواجه هستند. به همین دلیل است که توانسته محبوبیت بسیار زیادی را به دست آورد. با این‌حال برخی از افراد بهترین کاندیدا برای این روش هستند که عبارت‌اند از:

  1. چه مردان و چه زنانی که دچار الگوی ریزش مو هستند و ساقۀ موی آنان نازک شده است بهترین کاندید برای انجام این روش محسوب می‌شوند. به عبارت ساده پی آر پی مو در زنان نیز به اندازۀ مردان مؤثر است.
  2. افراد مبتلا به عارضۀ آلوپسی آندروژنیک که بیماری ارثی است و افراد زیادی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند مناسب درمان ریزش مو ارثی با prp هستند.
  3. افرادی که به‌واسطۀ استرس دچار ریزش مو شده‌اند.
  4. افرادی که زمان زیادی از شروع ریزش مو در آنان نگذشته است. هر چه از شروع ریزش مو فاصلۀ بیشتری گرفته باشید احتمال موفقیت این روش کمتر می‌شود.
  5. افرادی که کاملاً طاس نیستند، رشد موی آنان همچنان ادامه دارد، اما ساقۀ آن نازک شده و فولیکول‌ها به تقویت نیاز دارند و با کمک تحریک رشد مو با پی آر پی می‌توانند شاهد بهبود کیفیت موی خود باشند.

توصیه های قبل از پی ار پی مو PRP

برای اینکه نتیجۀ پی آر پی مو PRP کاملاً متناسب با انتظار شما باشد و از کیفیت نهایی رضایت داشته باشید، بهترین اقدام آن است که برخی نکات را قبل از انجام این روش در نظر داشته باشید. البته به‌صورت کلی متخصصان کلینیک تخصصی پوست، مو زیبایی هلیا قبل از انجام این روش توصیه‌های لازم را به شما ارائه خواهند کرد. بااین‌حال این موارد را نیز در نظر داشته باشید:

  1. قبل از انجام این روش حتماً موهای خود را با شامپو به‌خوبی بشویید تا هیچ‌گونه آلودگی بر روی آن باقی نمانده باشد. این روش به استریل شدن سر کمک می‌کند و ایجاد هرگونه عفونت را از بین می‌برد.
  2. صبحانه میل کنید و سعی کنید آب زیاد بنوشید. این کار باعث می‌شود دچار عوارضی مانند حالت تهوع یا سرگیجه و غش نشوید. ازآنجاکه در این روش مقداری خون از بدن شما کشیده می‌شود، در نتیجه امکان افت فشار یا قند خون وجود دارد.

توصیه های بعد از پی ار پی مو PRP

با انجام پی آر پی مو PRP همه چیز تمام نمی‌شود و نیاز است تا خود شما هم کمی مراقبت داشته باشید تا مطمئن شوید که نتیجه کاملاً مطابق میل شما و پیش‌بینی پزشکتان پیش خواهد رفت. به همین منظور باید برخی نکات را نیز در نظر داشته باشید که عبارت‌اند از:

  1. فعالیت‌های عادی و نیمه‌سنگین خود را از سر بگیرید و اجازه ندهید که خواب‌آلودگی مانع از فعالیت شما شود. این روش هیچ عارضه‌ای ندارد و شما می‌توانید به زندگی عادی بازگردید.
  2. مانند همیشه موهای خود را بشویید و این کار را در محل تزریق نیز انجام دهید. درصورتی‌که کمی درد احساس کرده‌اید عادی است و باید صبر کنید تا پوست سر شما به حالت عادی بازگردد.

آیا درمان ریزش مو به روش PRP دائمی و قطعی است؟

آیا درمان ریزش مو به روش پی ار پی مو دائمی و قطعی است؟

نمی‌توان ادعا کرد که نتایج پی آر پی مو دائمی است؛ زیرا نیاز است که هر ۶ الی ۱۲ ماه یک‌بار آن را تجدید کنید. البته اگر پس از کاشت مو پی آر پی می‌کنید باید دفعات را به ۳ ماه یک‌بار کاهش دهید. درصورتی‌که اثر مواد تزریق‌شده از بین برود یا سلول‌های تولیدشده به پایان عمر خود برسند، اثر آن از بین خواهد رفت که این امر حدود ۶ ماه زمان نیاز دارد.
از طرف دیگر، با وجود اینکه این روش بسیار مفیدی است، اما برای گروهی از افراد مانند کسانی که مبتلا به اختلال عملکردی برخی از دستگاه‌ها مانند غدۀ تیروئید هستند، این روش نمی‌تواند مانند سایر افراد نتیجۀ مطلوبی در پی داشته باشد. به همین دلیل بهتر است ابتدا علت را پیدا و آن را درمان کنید و سپس برای پی آر پی دست به کار شوید.

مقایسه روش prp با مزوتراپی موی سر

همان‌طور که به‌خوبی می‌دانید یکی دیگر از روش‌هایی که برای ریزش مو استفاده می‌شود مزوتراپی است. در روش مزوتراپی ترکیبات بسیار مغذی را که می‌تواند خاصیت ارتجاعی و آب‌رسانی داشته باشد به پوست سر تزریق می‌کنند. هر روش ویژگی‌های خاص خود را دارد و برای نوع خاصی از مشکلات پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌صورت کلی در چند حیطۀ مختلف می‌توان این روش‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد که عبارت هستند از:

  1. روش: در مزوتراپی، مواد مغذی که از قبل متناسب با نیاز فرد تنظیم شده است به پوست سر تزریق می‎شود. این در حالی است که prp برای موی سر تنها شامل پلاکت‌هایی است که از خون خود فرد به دست آمده است.
  2. اثربخشی: برای درمان ریزش مو بهترین گزینه پی ار پی است. به‌دلیل اینکه مواد تزریق‌شده در پی ار پی مطابق با عملکرد بدن خود شما تنظیم شده‌اند و اثربخشی بیشتری خواهند داشت. ارتباط پی آر پی و ضخامت مو بیشتر از ارتباط آن با مزوتراپی است.
  3. عوارض جانبی: هر دو روش را می‌توان تقریباً بدون عارضۀ جانبی دانست. در نهایت ممکن است کمی تورم و درد را در هر دو احساس کنید که کاملاً طبیعی است.
  4. ماندگاری: هر دو از روش‌های نیمه‌دائمی هستند و نیاز است که پس از مدتی آن را دوباره تجدید کنید. با این‌حال پس از مزوتراپی به‌ سرعت شاهد نتیجه هستید. این در حالی است که برای پی آر پی باید مدتی منتظر بمانید تا اثربخشی را مشاهده کنید.

عوارض prp

عوارض و مشکلات احتمالی در روش prp

می‌توان گفت که پی آر پی مو PRPتقریباً هیچ‌گونه عارضۀ جانبی برای افراد ندارد و بی‌خطر است. اغلب افراد می‌توانند دوباره به زندگی عادی خود بازگردند و تنها ممکن است چند درصد افراد شاهد موارد زیر باشند که در حد بسیار خفیف رخ می‌دهد:

  1. درد: این درد در هنگام تزریق رخ می‌دهد و اغلب در پایان جلسه کاملاً از بین می‌رود.
  2. مشکلات پوست سر: منظور از مشکلات در واقع احساس درد، خارش یا حساسیت است که اغلب خفیف و قابل تحمل است و پس از چند روز از بین می‌رود.

مرحله به مرحله رشد مو بعد از prp

مرحله به مرحله prp برای رشد و تقویت موی سر

درمان پی آر پی مو PRP روشی بسیار مفید و البته کم‌تهاجمی است که چه مردان و چه زنان می‌توانند برای درمان ریزش مو یا کاهش کیفیت موی خود آن را انجام دهند و از نتیجه رضایت داشته باشند. این روش در ۴ مرحله انجام می‌شود که به شرح زیر است:

  1. مرحلۀ اول: مقداری خون از ورید بازویی فرد زیباجو گرفته می‌شود.
  2. مرحلۀ دوم: خون به لوله‌های آزمایش مخصوص منتقل می‌شود. در این لوله‌ها داروهای خاصی وجود دارد که برای جداسازی پلاسما به کار می‏روند.
  3. مرحلۀ سوم: لوله در ماشین مخصوصی که پلاسما را جدا کرده و سانتریفیوژ نام دارد قرار می‌گیرد. دستگاه خون را به‌سرعت می‌چرخاند. در نتیجه، خون به سه لایۀ مجزا تقسیم می‌شود که شامل پلاسمای غنی از پلاکت، پلاسمای ضعیف پلاکت و گلبول قرمز هستند.
  4. مرحلۀ چهارم: پلاسما توسط یک سرنگ از دو لایۀ دیگر جدا و به نواحی کم مو تزریق می‌شود.

کاندید مناسب برای انجام prp مو چه افرادی هستند ؟

به‌صورت کلی افرادی که دارای بیماری آلوپسی آندروژنیک هستند و دچار نازکی مو شده‌اند، کسانی که تحمل انجام پی آر پی مو PRP را دارند و افرادی که موی آن‌ها کیفیت مطلوبی ندارد بهترین کاندید برای این روش هستند. پی ار پی برای ریزش موی ارثی بهترین گزینه است.

افراد نامناسب برای تکنیک prp

چه افرادی نباید از روش پی ار پی برای مو استفاده کنند ؟

با وجود اینکه این روش برای اغلب افراد نتیجۀ مطلوب به همراه دارد، اما برخی نباید آن را انجام دهند. کسانی که دچار مشکلات پوستی وخیم مانند سرطان پوست سر یا در حال شیمی‌درمانی هستند اصلاً گزینۀ مناسبی برای این روش محسوب نمی‌شوند. بانوان باردار و کسانی که اختلالات خونی و ناهنجاری پلاکتی دارند، همچنین افرادی که وارفارین مصرف می‎‌کنند بهتر است این روش را انجام ندهند.

تکنیک پی ار پی رشد موی سر چند ساعت طول می کشد ؟

هر جلسۀ درمان پی آر پی مو PRP تقریباً بین ۶۰ الی ۹۰ دقیقه به زمان نیاز دارد و این زمان از ابتدای خون‌گیری تا انتهای تزریق محاسبه می‌شود. بسته به زمان آماده‌سازی نمونۀ خون این زمان متفاوت خواهد بود. به‌صورت کلی باید نزدیک به ۶۰ تا ۹۰ دقیقه برای این کار زمان اختصاص دهید.

نتایج و طول ماندگاری پی ار پی افزایش رشد مو

در اغلب موارد پس از جلسۀ دوم کم‌کم می‌توانید شاهد نتیجه درمان خود باشید. اگرچه این شیوۀ درمان ریزش مو ارثی است، اما باید بدانید ماندگاری پی آر پی مو دائمی نیست و پس از ۶ ماه اثر خود را از دست می‎دهد و نیاز به ترمیم دوباره دارد. این بدان دلیل است که خاصیت پلاکت باقی نمانده و سلول‌هایی که تحریک شده بودند از دست رفته‌اند.

بررسی مراحل رشد مو بعد از prp

به‌صورت کلی روند پی آر پی مو PRP بین ۴ تا ۶ جلسه بسته به شرایط فرد زمان می‎برد. توصیه می‌شود که هر جلسه با جلسۀ بعدی بین ۴ الی ۶ هفته زمانی فاصله داشته باشد. بااین‌حال پس از گذشت دو هفته از جلسۀ اول، ‌می‌توانید اولین تاثیر prp مو مانند تغییر در ضخامت بافت مو را مشاهده کنید. با این وجود بهتر است بین ۳ الی ۶ ماه به موهای خود زمان بدهید تا بتوانید از نتیجه احساس رضایت داشته باشید.

تعداد جلسات و فواصل انجام prp چقدر است؟

تعداد جلسات پی ار پی مو به‌صورت کلی برای دستیابی به نتیجۀ بهتر، بین ۴ الی ۶ جلسه انجام می‌شود. بسته به شرایط فرد، فاصلۀ بین هر دو جلسه بین ۳۰ الی ۴۵ روز است. در نتیجه می‌توان گفت که باید بین ۶ الی ۹ ماه برای این روش زمان اختصاص دهید.

درمان انواع ریزش مو با متد prp موی سر

دوران نقاهت و بهبودی پس از روش پی ار پی prp

شاید بتوان گفت که این روش به‌دلیل اینکه کم تهاجمی است نیاز به زمان خاصی برای بهبود ندارد و بلافاصله پس از انجام آن می‌توانید زندگی عادی خود را از سر بگیرید. با این‌حال مدت زمان تاثیر پی ار پی مو بسته به عواملی مانند سن، جنسیت، شرایط ژنتیکی و عوامل دیگر می‌تواند متغیر باشد.

هزینه پی آر پی مو در کلینیک هلیا

هزینه prp در کلینیک پوست و مو هلیا چقدر است ؟

عوامل بسیار متعددی وجود دارد که می‌تواند میزان هزینۀ پی آر پی مو PRP را تغییر دهد. میزان ریزش مو، تعداد جلسات مورد نیاز، هزینۀ فرایند جداسازی پلاسما و چندین عامل دیگر است که در تعیین مبلغ نهایی که باید بپردازید مؤثر است. به همین دلیل بهتر است از مشاورۀ قبل از انجام این روش بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

اگر شما هم به دنبال روشی برای درمان ریزش موهای خود هستید، ما به شما پی آر پی مو PRP را توصیه می‌کنیم. این روش بی‌عارضه و کم‌تهاجمی با کمک پلاکت‌های موجود در خون شما می‌تواند سلول‌های مو را برای رشد مجدد تحریک کند ریزش مو بعد از پی آر پی تقریباً متوقف می‌شود و روشی بسیار مفید است. کافی است با مشاوران کلینیک تخصصی پوست، مو زیبایی هلیا تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید شما را در این زمینه راهنمایی کنند. تجهیزات پیشرفته و متخصصان با تجربۀ این مرکز می‌توانند رشد مجدد موها را به شما هدیه دهند.

شما می‌توانید با مراجعه به ” کلینیک پوست و مو هلیا ” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت کاشت مو خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۷۹۵۴۷ تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان می‌توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین بهره‌مند شوید. کاشت مو و ابرو در این کلینیک توسط پزشک مطرح کشور دکتر حمیدرضا خراسانی صورت می‌گیرد.

۴ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید