عمل لاغری زانو

لیپوماتیک زانو یکی از محدود روش‌های زیبایی و پیکرتراشی جهت از بین بردن چربی این ناحیه از بدن است زیرا دفع چربی‌های این منطقه حتی با رژیم غذایی مناسب و ورزش چندان کار ساده‌ای نیست. مانند لیپوساکشن در مناطق دیگر بدن، جراحی لاغری زانو نیز شامل از بین بردن چربی‌ها با استفاده از یک کانولای کوچک است که حرکات ارتعاشی لوله و امواج فراصوت، چربی را به ذرات ریز خرد خواهند کرد. در نتیجه به صورت فیزیکی، چربی تجزیه شده و از طریق مکش خارج می‌شود. در حالی که پیکرتراشی زانو به تنهایی می‌تواند ظاهر کلی پا‌ها را بهبود بخشد، بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که این روش را با لیپوماتیک گسترده‌تر ران داخلی و خارجی ترکیب کنند. به واسطه لیپوماتیک زانو همچنین می‌توان تعدادی از مشکلات زیبایی همچون زانو‌های نامتقارن را برطرف نمود.

اینفوگرافیک لیپوماتیک زانو

مزایای بعد از عمل لیپوماتیک زانو چیست؟

چربی موضعی زانو می‌تواند برای اکثر افراد با هر شکل بدنی مشکل ایجاد کند. این مسئله حتی موجب می‌شود پا‌های شما کوتاه‌تر به نظر برسند، هنگام پوشیدن دامن یا شلوارک بر ظاهر شما تأثیر گذاشته و حتی اعتماد به نفس شما را کاهش بدهد. در حالی که دستیابی به زانو‌های کوچک فقط از طریق رژیم غذایی و ورزش بسیار دشوار است، پیکرتراشی یا لیپوماتیک زانو روشی ساده و مؤثر برای از بین بردن چربی‌های زانو شناخته شده است. بعد از انجام عمل پیکرتراشی زانو، مزایای زیر را به دست خواهید آورد به خصوص اگر همراه با آن، لیپوماتیک داخلی یا خارجی نیز انجام شود:

  1. خوش‌فرم و متقارن شدن ساق پا
  2. راحتی بیشتری هنگام راه رفتن یا دویدن
  3. اعتماد به نفس بیشتر در پوشیدن لباس‌هایی که زانو‌ها را در معرض دید خود قرار می‌دهند.

لیپوماتیک زانو برای کدام افراد مناسب می باشد؟

مشکلات تجمع چربی در زانوفشار آوردن به زانو و افزایش درد مفاصل
بهم خوردن تناسب اندام و در نتیجه تأثیر بر اعتماد به نفس
ماندگاری نتیجه لیپوماتیک زانومیزان تخلیه چربی و روش انجام کار
رژیم غذایی بعد از جراحی
 داشتن برنامه ورزشی منظم
کاندید‌های مناسب برای لیپوماتیک زانوعدم ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای
 رسیدن به ثبات وزن و نداشتن چاقی موضعی
حداقل سن ۱۸ سال

برای اطلاع از هزینه لیپوماتیک خود می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملاً رایگان از طریق شماره ۰۲۱۷۹۵۴۷ در ارتباط باشید. و همچنین از طریق پیام‌رسان واتس اپ به شماره ۰۹۱۲۲۵۰۲۰۵۰ تمامی سوالات خود در رابطه با لیپوماتیک و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید.

کدام افراد کاندید خوبی برای لیپوماتیک یا پیکرتراشی زانو هستند؟

کدام افراد کاندید خوبی برای لیپوماتیک یا پیکرتراشی زانو هستند؟

اگر می‌خواهید بدانید که لیپوماتیک زانو گزینه مناسبی برای شما می‌باشد یا خیر، معیار‌های زیر ویژگی‌های کاندیدهای مناسب عمل پیکرتراشی زانو را بیان می‌کند:

  1. دارای رسوبات چربی در ناحیه داخلی زانو (پاتلا داخلی) یا ناحیه جلوی زانو (پاتلا قدامی)، لیپوماتیک که بالای زانو انجام می‌شود اغلب به چروک شدن پوست منجر می‌شود مگر اینکه با لیفتینگ زانو انجام شود.
  2. اگر نوسانات وزنی را تجربه می‌کنید یا اگر هم اکنون سعی در کاهش وزن دارید، ممکن است کاندیدای خوبی برای این روش نباشید. توصیه می‌شود قبل از لیپوماتیک به یک ثبات وزنی رسیده باشید.
  3. دارای بیشترین خاصیت ارتجاعی پوست باشید. هر چند کسانی هم که دارای پوست شل هستند هنوز می‌توانند تحت جراحی پیکرتراشی زانو قرار بگیرند اما به احتمال زیاد در پایان کار دچار چین و چروک خواهند شد.
  4. زانو‌ها باید فاقد آرتریت باشد (زانوهای افراد مبتلا به آرتروز، تمایل بیشتری به ایجاد برآمدگی‌هایی در اطراف زانو دارند).
  5. انتظارات واقع‌بینانه‌ای در مورد آنچه که لیپوماتیک به وجود می‌آورد داشته باشید و این نکته را درک کنید که این جراحی جایگزینی برای رژیم غذایی و ورزش نیست.
  6. فرد متقاضی باید از سلامتی کامل برخوردار باشد و دچار اختلالات خودایمنی، اختلالات قلبی، اختلالات خونریزی یا هموفیلی نباشد. همچنین هیچ سابقه قابل توجهی در مورد ترومبوز ورید عمقی (لخته شدن خون در پاها) یا آمبولی ریوی (لخته شدن خون در ریه‌ها) نداشته باشد زیرا ممکن است این اختلالات موجب ایجاد عوارض خطر آفرین برای شما شود.
  7. باید نسبت به دارو‌هایی که مصرف می‌کنید اطلاعات لازم را به متخصص بدهید زیرا برخی دارو‌ها خطر خونریزی را افزایش می‌دهند.
  8. اگر به ماده بی‌حسی حساسیت دارید حتماً به پزشک اطلاع دهید.

جراحی لیپوماتیک زانو چگونه انجام می شود؟

لیپوماتیک زانو یک عمل جراحی است که شامل از بین بردن رسوبات چربی از زانو داخلی است. این عمل اغلب در رابطه با لیپوماتیک ران انجام می‌شود تا بتوان ظاهر بهتری را به دست آورد. به طور کلی، نتایج پیکرتراشی زانو تا زمانی که شما وزن و سطح تناسب اندام خود را حفظ کنید، دائمی هستند. مراحل اجرای کار به شرح زیر است:

جراحی لیپوماتیک زانو چگونه انجام می شود؟

  1. ابتدا آمپول بیهوشی تزریق می‌شود تا در طی لیپوماتیک زانو احساس درد نداشته باشد. البته این کار ممکن است به صورت بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی باشد تا انجام جراحی بدون درد بیش برود.
  2. جراح برش‌های کوچکی در اطراف زانوی داخلی ایجاد می‌کند.
  3. در مرحله بعد، یک لوله کوچک به نام کانولا را داخل آن قرار می‌دهد که برای شل شدن رسوبات چربی طراحی شده است. لوله حرکات ارتعاشی دارد که منجر به خرد شدن بافت چربی به ذرات ریز خواهد شد.
  4. در نتیجه این چربی اضافی از طریق یک دستگاه خلاء مکش می‌شود.
  5. پس از برداشتن چربی مورد نظر از ناحیه زانو، جراح شما برش‌ها را بخیه کرده و منطقه را با باند‌های فشرده‌سازی می‌پوشاند. باند‌های فشرده‌سازی برای کنترل خونریزی زیاد و تورم در حین بهبودی طراحی شده‌اند.

این روش به خودی خود به صورت سرپایی در یک بیمارستان یا یک مرکز جراحی انجام می‌شود. بستری شبانه لازم نیست، اما ممکن است از یک دوست عزیز بخواهید که برای شب اول بعد از جراحی در خانه شما باشد. تورم (ورم) کل پا در این روش طبیعی است. با بالا بردن پا‌ها و پوشیدن لباس‌های فشرده‌سازی می‌توانید تورم را به حداقل برسانید. ممکن است به شما توصیه شود تا دو هفته دیگر ورزش نکنید یا به فعالیت‌های معمول خود برنگردید. در کل بهبودی بعد از پیکرتراشی زانو سریع است. شما در عرض چند روز می‌توانید به محل کار، مدرسه یا فعالیت‌های اجتماعی قبلی خود باز می‌گردید.

لیپوماتیک زانو

دستورالعمل های بعد از عمل لیپوماتیک زانو

احیا و میزان بهبودی هر فرد بعد از لیپوماتیک زانو متفاوت است و زمان بهبودی به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله اینکه چگونه بعد از عمل از خود مراقبت کنید. همچنین وضعیت سلامتی شما، موفقیت عمل، نوع عمل و عوامل متعدد دیگر نیز در این مورد دخیل هستند.

بعد از اتمام عمل پیکرتراشی زانو، یک پوشاک فشرده‌سازی زانو این منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد. این پوشاک باید حدود ۱۰ روز پوشیده شود. این کار برای کمک به کنترل تورم و فشرده‌سازی پوست به سمت موضع جدید زانو‌ها انجام می‌شود. در غیر این صورت افتادگی پوست در زانوها رخ خواهد داد.

سوالات متدوال

مدت زمان بهبودی چقدر می باشد؟

لازم است که شما ۱-۲ روز بعد از جراحی را برای بهبودی و استراحت زانو‌ها اختصاص دهید و ۳ تا ۴ هفته بعد از عمل لیپوماتیک زانو از ورزش شدید یا انجام حرکات سنگین با زانو‌ها جلوگیری کنید. ممکن است تورم حدوداً تا چندین ماه طول بکشد. این مسئله به وضعیت بدن شما و نحوه مراقبت از خود در دوران نقاهت بستگی دارد.

چه موقع برای مراقبت های بعدی مراجعه کنیم؟

ممکن است چندین ماه طول بکشد تا تورم کاملاً از بین برود. با این حال، شما به طور معمول می‌توانید بعد از ۲ روز به فعالیت‌های عادی خود بررگشته و پس از حدود ۴ تا ۶ هفته به ورزش برگردید. روند بهبودی برای هر فرد متفاوت است، بنابراین قبل از بازگشت به فعالیت‌های عادی خود از جراح خود سوال کنید. متخصص زمان‌هایی را برای مراجعه حضوری تعیین خواهد کرد که لازم است حتماً طبق برنامه، معاینات صورت گیرد.

شما می‌توانید با مراجعه به ” کلینیک پوست و مو هلیا ” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت پیکرتراشی خود مطلع شوید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۷۹۵۴۷ تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان می‌توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید