بررسی علائم عفونت لب بعد از تزریق ژلPosted by On اکتبر 15, 2019

امتیاز دهی کاربران
( رای)

بررسی علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل

امروزه انجام اقدامات زیبایی برای بدن و به ویژه صورت در بین افراد جامعه و بخصوص بانوان بسیار محبوب و پر طرفدار می باشد. یکی از محبوب ترین و پر متقاضی ترین اقدامات زیبایی، تزریق ژل می باشد، که می توان برای نواحی مختلفی از بدن مانند، سینه، باسن، گونه ها و لب ها انجام داد.

بررسی علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل

اما سوال مهم و نگرانی اکثر افرادی که قصد انجام Filler injection به لب ها را دارند این است که آیا پس از انجام تزریق ژل به لب ممکن است عفونت هایی در لب و اطراف آن برای شخص مورد نظر به وجود بیاید و یا می توان از بروز آن پیشگیری کرد؟

آیا پس از تزریق ژل به لب ناحیه لب دچار عفونت می شود ؟

انجام هر عمل و یا اقدام زیبایی برای نواحی مختلف بدن دارای برخی عوارض جانبی و خطرات، برای شخص مورد نظر می باشد. که ممکن است برخی از آن ها جدی و برخی دیگر بی خطر و موقتی باشند و شکلی را به وجود نیاورند. از جمله عوارض جانبی که در اکثر اقدامات زیبایی برای شخص وجود دارد، عفونت های پس از انجام آن می باشد.

بروز عفونت پس از انجام اقدامات می تواند بسته به عوامل، معیار ها و شرایط متعدد و مختلفی باشد که ممکن عدم وجود هر یک از آن باعث بروز پیشرفت عفونت در ناحیه هدف بیمار شود عفونت پس از تزریق ژل به لب یکی از عوارض جانبی آن می باشد که ممکن است برای عده ای از افراد اتفاق بیفتد و برای برخی دیگر خیر.

بررسی علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل

به دلیل این که در تزریق ژل به لب ها از سوزن برای Filler injection استفاده می کنند و به نوعی باعث سوراخ شدن لب ها برای شخص مورد نظر می شود، امکان نفوذ آلودگی به داخل لب ها در هر شخص وجود دارد که باعث بروز عفونت در لب ها و اطراف آن پس از Filler injection خواهد شد.

مشاهده مطلب
بهترین مارک ژل لب چه نام دارد ؟

به طور کلی علت عمده بروز عفونت و چرک در ناحیه لب ها پس از تزریق ژل به لب، رعایت نکردن بهداشت و اصول آن می باشد.

به عنوان مثال سوزن های مورد استفاده در تزریق ژل باید به طور کامل قبل از فرو کردن آن استریل شوند و هیچ گونه آلودگی در آن باقی نماند. زیرا در غیر این صورت ممکن است آلودگی هایی در سوزن وجود داشته باشد.

علاوه بر آن بیمار باید پس از انجام تزریق ژل به لب هایش از آنتی بیوتیک ها نیز استفاده کند. معمولا همه پزشکان پس از انجام اقدام زیبایی Filler injection برای بیمار خود آنتی بیوتیک هایی تجویز می کنند تا بیمار آن ها را به طور منظم و دقیقی مصرف نمایند و در صورت وجود آلودگی در لب ها آن را از بین ببرند.

علائم عفونت بعد از تزریق ژل

از مهم ترین اقداماتی که بیمار باید پس از Filler injection از ان آگاهی یابد و شناخت خوبی نسبت به آن پیدا کند، علائم عفونت پس از تزریق ژل می باشد که باید سریعا توسط شخص مورد نظر تشخیص داده شود.

معمولا عفونت پس از Filler injection بعد از 2 روز در لب ها نمایان می شود و ممکن است درمان آن برای فرد تا دو هفته به طول بی انجامد.

بررسی علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل

مهم ترین عملی که شخص باید پس از بروز علائم عفونت  بعد از Filler injection و سپس شناسایی آن انجام دهد، مراجعه به پزشک و در میان گذاشتن این موضوع با او می باشد تا پزشک اقدامات و کار های مورد نیاز را برای رفع و پیشگیری از پیشرفت آن انجام دهد.

• ممکن است پس از تزریق ژل به ل در ناحیه هدف دچار مقداری قرمزی شود که یکی از علائم عفونت می باشد و ممکن است مشکلاتی برای شخص به وجود آورد.
  • از دیگر علائم عفونت در لب پس از تزریق ژل می توان به بروز تورم در لب ها می باشد که بیش از حد مورد انتظار ورم می کند.
  • ممکن است پس از Filler injection بیمار احساس داغی در پوست خود بکند که همین عامل یکی از شرایط موجود در هنگام عفونت می باشد.
  • پس از تزریق ژل به لب ها ممکن است بیمار در لب های خود احساس درد داشته باشد. درد در ناحیه هدف نیز یکی از نشانه های وجود عفونت در لب می باشد که سریعا باید اقدامات لازم انجام گیرد.
  • حساسیت نیز از دیگر علائم عفونت پس از انجام تزریق ژل می باشد که به راحتی قابل تشخیصی می باشد.
تزریق ژل به کف پا و کاربردهای آن

علاوه بر علائم و نشانه های ذکر شده در بالا ممکن است برخی علائم دیگر پس از تزریق ژل مانند وجود برخی تغییرات غیر عادی در لب نیز وجود داشته باشد.

حتما باید سعی شود در صورت مشاهده این علائم تنها به پزشک متخصص مراجعه کرده تا اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهد و از انجام کار های ود سرانه و یا پیشنهادات دیگران پرهیز کنید.

پیشگیری، کنترل و درمان عفونت لب بعد از تزریق ژل

چندین راه برای پیشگیری از بروز عفونت های بعد از تزریق ژل در لب ها وجود دارد که به طور کلی همه آن ها مرتبط با بهداشت و رعایت اصول آن می باشد. با رعایت کردن بهداشت قبل شروع فرایند های تزریق ژل می تواند احتمال بروز عوارض جانبی همچون عفونت را به مقدار قابل توجهی کاهش داد.

نکته مهم این است که هم بیمار و هم پزشک باید در رعایت کردن مسائل بهداشتی بسیار با دقت عمل کنند.

بررسی علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل

به عنوان مثال پزشک باید درباره تمیز بودن و استریل بودن سرنگ های تزریق ژل اطمینان داشه باشد و به هیچ وجه نباید از سرنگ های استفاده شده و یا آلوده استفاده کند.

همچنین بیمار باید تمامی اصول و قواعد بهداشت فردی را پس تزریق ژل که توسط پزشک به او توصیه خواهد شد، انجام دهد.

به عنوان مثال بیمار باید در تمیز نگه داشتن لب های خود پس از Filler injection بسیار محتاط باشد. علاوه بر آن بیمار باید تمامی دارو های تجویز شده توسط پزشک علل خصوص آنتی بیوتیک ها را مصرف کند که یکی از عوامل پیشگیری کننده از عفونت است.

تزریق ژل به گونه و هزینه آن

چنانچه پس از بروز عفونت در لب ها پس از تزریق ژل برای بیمار رخ داد، بیمار باید در سریعا با پزشک خود تماس گیرد و کار های لازم را برای کنترل آن انجام دهند و سپس در اولین فرصت به نزد پزشک متخصص خود مراجعه کند تا پزشک پس از بررسی عفونت شخص در ناحیه مورد نظر اقداماتی را برای رفع سریع تر آن انجام دهد.

معمولا پزشکان برای درمان این عفونت ها بعد از Filler injection از آنتی بیوتیک های قوی تر استفاده می کنند تا عفونت را سریع تر از بین ببرد.

در برخی موارد نیز ممکن است عفونت در لب ها بیش از حد پیشروی کند که باز هم جای نگرانی ندارد و پزشک متخصص در این شرایط با تزریق آنتی بیوتیک هایی مانند جنتاماسین به مقدار لازم این عفونت ها را از بین می برند.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی هلیا ” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت تزریق ژل خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره 02122819418 تماس بگیرید.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران