تزریق ژل

بررسی علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل

امروزه انجام اقدامات زیبایی برای بدن و به ویژه صورت در بین افراد جامعه و بخصوص بانوان بسیار محبوب و پر طرفدار می باشد. یکی از محبوب ترین و پر متقاضی ترین اقدامات زیبایی، تزریق ژل می باشد، که می توان برای نواحی مختلفی از بدن مانند، سینه، باسن، گونه ها و لب ها انجام داد.

بررسی علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل

دریافت تخفیف نقدی تزریق ژل فقط تا آخر این هفته (تعداد محدود)

اما سوال مهم و نگرانی اکثر افرادی که قصد انجام Filler injection به لب ها را دارند این است که آیا پس از انجام تزریق ژل به لب ممکن است عفونت هایی در لب و اطراف آن برای شخص مورد نظر به وجود بیاید و یا می توان از بروز آن پیشگیری کرد؟

آیا پس از تزریق ژل به لب ناحیه لب دچار عفونت می شود ؟

امروزه یکی از بهترین روش ها برای افزایش حجم به لب استفاده از پرکننده های پوستی برای انجام عمل زیبایی تزریق ژل است که حاوی مقدار قابل توجهی اسید هیالورونیک می باشند. از این روش می توان به عنوان یکی از بی خطر ترین روش ها یاد کرد البته نباید فراموش کنید که مانند هر عمل دیگری، ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد.

انجام هر عمل و یا اقدام زیبایی برای نواحی مختلف بدن دارای برخی عوارض جانبی و خطرات، برای شخص مورد نظر می باشد. که ممکن است برخی از آن ها جدی و برخی دیگر بی خطر و موقتی باشند و شکلی را به وجود نیاورند. از جمله عوارض جانبی که در اکثر اقدامات زیبایی برای شخص وجود دارد، عفونت های پس از انجام آن می باشد.

بروز عفونت پس از انجام اقدامات می تواند بسته به عوامل، معیار ها و شرایط متعدد و مختلفی باشد که ممکن عدم وجود هر یک از آن باعث بروز پیشرفت عفونت در ناحیه هدف بیمار شود عفونت پس از تزریق ژل به لب یکی از عوارض جانبی آن می باشد که ممکن است برای عده ای از افراد اتفاق بیفتد و برای برخی دیگر خیر.

به دلیل این که در تزریق ژل به لب ها از سوزن برای Filler injection استفاده می کنند و به نوعی باعث سوراخ شدن لب ها برای شخص مورد نظر می شود، امکان نفوذ آلودگی به داخل لب ها در هر شخص وجود دارد که باعث بروز عفونت در لب ها و اطراف آن پس از Filler injection خواهد شد.

به طور کلی علت عمده بروز عفونت و چرک در ناحیه لب ها پس از تزریق ژل به لب، رعایت نکردن بهداشت و اصول آن می باشد.

بررسی علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل

به همین دلیل پیدا کردن یک مرکز درمانی که مجوز های لازم از وزارت بهداشت را داشته باشد، یکی از مهم ترین کارها پیش از اقدام به انجام عمل زیبایی تزریق ژل می باشد.

قطعا پزشکانی که در یک مرکز درمانی پوست و مو فعالیت می کنند نیز باید از تبحر و تجربه کافی برخوردار باشند و همچنین از به روز ترین تجهیزات و متد های روز دنیا برای انجام عمل زیبایی تزریق ژل به لب و یا هر ناحیه دیگری از پوست استفاده کنند تا بهترین نتیجه برای مراجعه کنندگان بدست آید و عوارضی آنها را تهدید نکند.

در صورت مراجعه به کلینیک های غیر مجاز و ارزان قیمت ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای مراجعه کنندگان پیش بیاید. از عوارضی که ممکن است برای افراد پیش بیاید کبودی در ناحیه تزریق ژل است؛ البته در حالت کلی می توان گفت عوارض ناشی از عمل زیبایی تزریق ژل نسبت به سایر روش ها بسیار کمتر است.

به عنوان مثال سوزن های مورد استفاده در تزریق ژل باید به طور کامل قبل از فرو کردن آن استریل شوند و هیچ گونه آلودگی در آن باقی نماند. زیرا در غیر این صورت ممکن است آلودگی هایی در سوزن وجود داشته باشد.

علاوه بر آن بیمار باید پس از انجام تزریق ژل به لب هایش از آنتی بیوتیک ها نیز استفاده کند. معمولا همه پزشکان پس از انجام اقدام زیبایی Filler injection برای بیمار خود آنتی بیوتیک هایی تجویز می کنند تا بیمار آن ها را به طور منظم و دقیقی مصرف نمایند و در صورت وجود آلودگی در لب ها آن را از بین ببرند.

برای اطلاع از هزینه تزریق ژل خود می توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملا رایگان از طریق شماره 02122810089 در ارتباط باشید. و همچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09120687738 تمامی سوالات خود در رابطه با تزریق ژل و سایر خدمات زیبایی را با ما در میان بگذارید.

علائم عفونت بعد از تزریق ژل

حساسیت ها به مواد اصلی تزریق ژل ممکن است بعد از یک و یا چند هفته از عمل زیبایی تزریق ژل روی پوست رخ دهند؛ این زمان بستگی به ویژگی های بدنی مراجعه کننده دارد؛ در صورتی که فرد درباره بیماری ها، حساسیت ها و داروهایی که مصرف می کند به پزشک متخصص پوست و مو اطلاعات لازم را ارائه ندهد، ممکن است عوارضی مانند عفونت در قسمت لب برای فرد رخ دهد.

این عوارض و التهابات بسته به هر فرد ممکن است بعد از چند هفته و یا چند ماه از گذشت عمل زیبایی تزریق ژل در فرد ایجاد شده و ماندگار باشند که با درمان به موقع و مراجعه به پزشک می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

از مهم ترین اقداماتی که بیمار باید پس از Filler injection از ان آگاهی یابد و شناخت خوبی نسبت به آن پیدا کند، علائم عفونت پس از تزریق ژل می باشد که باید سریعا توسط شخص مورد نظر تشخیص داده شود.

معمولا عفونت پس از Filler injection بعد از 2 روز در لب ها نمایان می شود و ممکن است درمان آن برای فرد تا دو هفته به طول بی انجامد.

بررسی علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل

مهم ترین عملی که شخص باید پس از بروز علائم عفونت  بعد از Filler injection و سپس شناسایی آن انجام دهد، مراجعه به پزشک و در میان گذاشتن این موضوع با او می باشد تا پزشک اقدامات و کار های مورد نیاز را برای رفع و پیشگیری از پیشرفت آن انجام دهد.

• ممکن است پس از تزریق ژل به ل در ناحیه هدف دچار مقداری قرمزی شود که یکی از علائم عفونت می باشد و ممکن است مشکلاتی برای شخص به وجود آورد.
  • از دیگر علائم عفونت در لب پس از تزریق ژل می توان به بروز تورم در لب ها می باشد که بیش از حد مورد انتظار ورم می کند.
  • ممکن است پس از Filler injection بیمار احساس داغی در پوست خود بکند که همین عامل یکی از شرایط موجود در هنگام عفونت می باشد.
  • پس از تزریق ژل به لب ها ممکن است بیمار در لب های خود احساس درد داشته باشد. درد در ناحیه هدف نیز یکی از نشانه های وجود عفونت در لب می باشد که سریعا باید اقدامات لازم انجام گیرد.
  • حساسیت نیز از دیگر علائم عفونت پس از انجام تزریق ژل می باشد که به راحتی قابل تشخیصی می باشد.

علاوه بر علائم و نشانه های ذکر شده در بالا ممکن است برخی علائم دیگر پس از تزریق ژل مانند وجود برخی تغییرات غیر عادی در لب نیز وجود داشته باشد.

حتما باید سعی شود در صورت مشاهده این علائم تنها به پزشک متخصص مراجعه کرده تا اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهد و از انجام کار های ود سرانه و یا پیشنهادات دیگران پرهیز کنید.

پس از مشاهده این عوارض و مراجعه به پزشک متخصص، پزشک از شما سوالاتی درباره تاریخ انجام عمل زیبایی تزریق ژل، میزان تزریق، تاریخ شروع علائم و میزان درد یا ناراحتی ای که از عوارض دارید را از شما می پرسد؛ سپس طبق بررسی های انجام شده به شما راهکارهایی را ارائه خواهد داد و دارو هایی را جهت تسکین درد های شما تجویز خواهد کرد.

پیشگیری، کنترل و درمان عفونت لب بعد از تزریق ژل

چندین راه برای پیشگیری از بروز عفونت های بعد از تزریق ژل در لب ها وجود دارد که به طور کلی همه آن ها مرتبط با بهداشت و رعایت اصول آن می باشد. با رعایت کردن بهداشت قبل شروع فرایند های تزریق ژل می تواند احتمال بروز عوارض جانبی همچون عفونت را به مقدار قابل توجهی کاهش داد.

نکته مهم این است که هم بیمار و هم پزشک باید در رعایت کردن مسائل بهداشتی بسیار با دقت عمل کنند.

بررسی علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل

حرکت ماده پر کننده یا فیلر نیز یکی از عواملی است که می تواند منجر به ایجاد عفونت در ناحیه لب ها پس از عمل زیبایی تزریق ژل شود؛ این اتفاق در صورتی خواهد افتاد که به موقع به پزشک متخصص مراجعه نشده و در زمان مناسب اقدام به درمان و پیشگیری از عفونت نشود.

یکی از راه های پیشگیری از عفونت در ناحیه لب پس از عمل زیبایی تزریق ژل به قبل از اقدام به عمل تزریق فیلرها بر می گردد؛ پیش از انجام عمل زیبایی تزریق ژل پزشک متخصص برای شما یک جلسه مشاوره را در نظر می گیرد و در آن جلسه تمامی اطلاعات مربوط به شرایط فیزیکی شما، حساسیت ها و بیماری هایی که دارید را از شما دریافت می کند.

اطلاعاتی که شما درباره دارو های مصرفی خود به پزشک می دهید بسیار حائز اهمیت می باشند، زیرا بعضی از دارو ها هستند که ممکن است خون شما را پس از انجام عمل زیبایی تزریق ژل غلیظ و منعقد کنند. عدم مصرف این دارو ها در پیشگیری از بروز عوارضی مانند عفونت در ناحیه لب تاثیر مثبتی خواهد داشت.

طبق این اطلاعات پزشک متخصص پوست و مو تصمیم می گیرد که چه میزان و از کدام نوع ژل برای شما در طی عمل زیبایی تزریق ژل تزریق شود تا حساسیت های آلرژیک پس از انجام عمل زیبایی تزریق فیلر برای شما رخ ندهد.

به عنوان مثال پزشک باید درباره تمیز بودن و استریل بودن سرنگ های تزریق ژل اطمینان داشه باشد و به هیچ وجه نباید از سرنگ های استفاده شده و یا آلوده استفاده کند.

همچنین محیط کلینیک زیبایی و تمامی تجهیزاتی که برای تزریق ژل مورد استفاده قرار می گیرند، باید کاملا استرلیزه و بهداشتی باشند تا مراجعه کنندگان دچار عوارض ناشی از غیر بهداشتی بودن محیط نشوند.

نکته دیگری که برای پیشگیری از ایجاد عفونت پس از عمل زیبایی تزریق ژل در ناحیه لب ها باید انجام دهید، عدم خرید آنلاین محصولات و ژل های مورد استفاده برای انجام عمل زیبایی تزریق فیلر می باشد؛ بهتر است این ماده را حتما از پزشک متخصص پوست و مو دریافت کنید.

همچنین بیمار باید تمامی اصول و قواعد بهداشت فردی را پس تزریق ژل که توسط پزشک به او توصیه خواهد شد، انجام دهد.

به عنوان مثال بیمار باید در تمیز نگه داشتن لب های خود پس از Filler injection بسیار محتاط باشد. علاوه بر آن بیمار باید تمامی دارو های تجویز شده توسط پزشک علل خصوص آنتی بیوتیک ها را مصرف کند که یکی از عوامل پیشگیری کننده از عفونت است.

همچنین بسیاری از دارو های ضد تب و ضد التهاب های غیر استروئیدی نیز ممکن است توسط پزشک متخصص پوست و مو به فرد مراجعه کننده در صورتی که دچار عوارض عفونتی شدید شده باشد، تجویز شود تا از عوارض ناشی جلوگیری شود.

چنانچه پس از بروز عفونت در لب ها پس از تزریق ژل برای بیمار رخ داد، بیمار باید در سریعا با پزشک خود تماس گیرد و کار های لازم را برای کنترل آن انجام دهند و سپس در اولین فرصت به نزد پزشک متخصص خود مراجعه کند تا پزشک پس از بررسی عفونت شخص در ناحیه مورد نظر اقداماتی را برای رفع سریع تر آن انجام دهد.

معمولا پزشکان برای درمان این عفونت ها بعد از Filler injection از آنتی بیوتیک های قوی تر استفاده می کنند تا عفونت را سریع تر از بین ببرد.

در برخی موارد نیز ممکن است عفونت در لب ها بیش از حد پیشروی کند که باز هم جای نگرانی ندارد و پزشک متخصص در این شرایط با تزریق آنتی بیوتیک هایی مانند جنتاماسین به مقدار لازم این عفونت ها را از بین می برند.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی هلیا ” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت تزریق ژل خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره 02122819418 تماس بگیرید.

کاشت مو و ابرو در این کلینیک توسط پزشک مطرح کشور دکتر حمیدرضا خراسانی صورت می گیرد.