کاشت مو در افراد سالمند امکان پذیر است؟ (آپدیت ۱۴۰۳)

پیوند موی طبیعی در افراد مسن

افراد در هر سنی می‌توانند با مشکل ریزش مو و در نتیجه طاسی سر مواجه شوند. البته این مشکل با بالا رفتن سن و ضعیف‌تر شدن موها افزایش می‌یابد. خوشبختانه کاشت مو روشی مناسب و با نتایج ماندگار است که در هر سنی می‌توان از مزایای آن بهره برد. البته از آنجایی که گذر سن باعث تشدید ریزش مو می‌گردد کاشت مو در افراد سالمند طرفداران بیشتری را دارد و نظر افراد زیادی را به خود جلب می‌کند.

ناگفته نماند که کاشت مو در سنین بالا به دلیل کاهش سیستم ایمنی بدن و مواد مغذی آن برای بهبود سریع زخم‌ها و رسیدن به نتیجه مطلوب می‌تواند مشکلات بیشتری نسبت به جوانان داشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود حتماً قبل از اقدام به کاشت مو تحقیقات لازم را انجام داده و در انتخاب کلینیک و پزشک خود دقت کنید.

اینفوگرافی کاشت مو در سالمندان

حساسیت این موضوع در افراد سالمند بیشتر بوده و برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل باید توجه ویژه‌ای داشت. تیم تخصصی کلینیک زیبایی هلیا با حساسیت بیشتری در تمامی مراحل پیوند مو در کنار سالمندان و افراد با سن بالا بوده و تضمین می‌کند که زیبایی و پرپشتی را دوباره به مراجعه‌کنندگان خود بازگرداند. اگر در گروه سنی سالمندان قرار دارید و با مشکل ریزش و کم‌مویی مواجه شده‌اید شما را به خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و جزئیات در مورد پیوند مو در افراد سالمند همراه ما باشید.

کاشت مو در افراد مسن

آیا کاشت مو در افراد سالمند امکان پذیر است؟

کاشت مو در هر سنی برای افراد انجام می‌شود. برای این منظور باید قبل از هر چیز تحقیقاتی را انجام داد تا در یک زمان مناسب‌تر پیوند مو صورت گرفته و  از نتایج آن بهره‌مند شوید. بدون شک نتایج کاشت طبیعی مو، در میانسالی بهتر از دوران پیری است اما ایمپلنت مو در افراد سالمند نیز با موفقیت انجام خواهد شد. رسیدن به نتایج مطلوب در پیوند مو، محدودیت خاص و ویژه‌ای ندارد و افراد نباید خیلی زود از این اتفاق ناامید شوند.

برای یک شروع تازه، هیچ وقت دیر نیست و کاشت موی طبیعی نیز یک شروع تازه در زندگی بسیاری از آدم‌ها به شمار می‌رود. البته اگر به دنبال کاشت مو با ضریب اطمینان بسیار بالا هستید، باید کمی زودتر اقدام کنید تا موهای‌ پیوندی از قدرت بیشتری برای استقرار برخوردار باشند. شاید در جوانی و میانسالی، داشتن مو از جذابیت و اهمیت بیشتری برخوردار باشد اما بیشتر افراد در هر سنی، دوست دارند که موهایی بلند، حالت‌پذیر و خوش‌فرم داشته باشند و پیوند مو، این فرصت را برای آن‌ها مهیا می‌کند.

نمونه کاشت مو در افراد مسن

در کشور ما ایران و در بین افرادی که سن بالاتری نسبت به دیگران دارند اطلاعات لازم و کافی در این‌باره وجود ندارد و به همین دلیل برخی از افراد از کاشت مو منصرف می‌شوند. در واقع آن‌ها تصور می‌کنند زمان‌ را از دست داده‌اند و عملاً شانسی برای این کار ندارند. اما در حقیقت این‌طور نیست. این افراد باید کمی اطلاعات‌ خود را بالاتر ببرند و با افراد متخصص مشورت کنند تا متوجه شوند حتی‌الامکان کاشت مو برای سالمندان نیز وجود دارد.

فراموش نکنیم که پیری در درجه اول یک مسئله درونی است و وقتی اتفاق می‌افتد که احساسات، انگیزه‌ها و اشتیاق تجربه‌های تازه را در درون خود سرکوب کنیم. حقیقت واقعی در مورد سن و سال افراد، در صفحه شناسنامه نوشته نشده است. در واقع می‌شود با وجود سن و سال زیاد، جوان ماند و مثل جوان‌ها رفتار کرد. تصمیم‌های تازه و انتخاب‌های جذاب، عملاً پیر شدن را در افراد به تاخیر می‌اندازند.

محدودیت سنی برای کاشت مودر صورتی که می‌خواهید کاشت مو انجام دهید، بهترین سن، قبل از ۵۰ سال است.
کاشت موی طبیعی در دوران بلوغدر دوران بلوغ، بدن درگیر اختلالات هورمونی است پس کاشت مو نتیجه‌بخش نبوده و قطعاً نیاز است مجدداً این عمل را تکرار کنید.
نتیجه پیوند طبیعی مو در سالمنداناگر چه می‌توان در این بازه سنی نیز پیوند مو را انجام داد ولی چون فولیکول‌ها ضعیف هستند و بدن قدرت کافی برای ریکاوری و بهبود را ندارد، احتمال موفقیت، کم خواهد شد.

نمونه کاشت مو از بالا در فرد سالمند

برای اطلاع از هزینه کاشت مو خود می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملاً رایگان از طریق شماره ۰۲۱۷۹۵۴۷ در ارتباط باشید. و هچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره ۰۹۱۲۲۵۰۲۰۵۰ تمامی سوالات خود در رابطه با کاشت مو و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید.

مراحل کاشت مو در افراد سالمند

کاشت مو یکی از روش‌هایی است که افراد با بالا رفتن سن به دلیل اینکه با مشکل ریزش مو روبرو می‌شوند، به آن فکر می‌کنند. زیرا با رسیدن به ۵۰ سالگی رشد مو‌های افراد به شدت دستخوش تغییراتی می‌شود که منجر به کاهش رشد و افزایش ریزش مو خواهد شد. افراد سالمند با ایمپلنت موی طبیعی می‌توانند برای رفع مشکل ریزش مو و یا طاسی سر خود اقدام کنند و از نتایج آن بهره‌مند شوند اما برای انجام این عمل زیبایی، باید شرایط مناسب فراهم گردد تا نهایتاً، بهترین نتیجه از طریق داشتن موهای زیبا و پرپشت به دست آید:

نمونه کاشت مو در افراد با سن بالا

  1. قدم اول برای انجام عمل کاشت طبیعی مو، انتخاب یک پزشک متخصص خوب در زمینه پیوند مو می‌باشد که با موفقیت عمل کاشت مو رابطه‌ مستقیم دارد. زیرا انتخاب روش کاشت مو، اجرای آن و همچنین حمایت از فرد متقاضی، کاملاً تحت کنترل متخصص بوده و این بدان معنا است که تقریباً ۹۰ درصد موفقیت پیوند موی طبیعی، در دستان پزشک است. توصیه می‌کنیم اگر تصمیم خود را برای ایمپلنت مو نهایی کرده‌اید، حتماً به اندازه کافی تحقیق کرده و بهترین دکتر پیوند موی طبیعی را پیدا کنید.
  2.  از نکاتی که در انجام عمل ترمیم مو برای سالمندان می‌تواند مهم باشد انگیزه برای انجام عمل است. فرد باید با انگیزه و شوق بسیار برای پیوند مو اقدام کند، چرا که بعد از کاشت مو حداقل باید یک سال صبر کنید تا نتیجه دلخواه به دست آید. در این مدت باید مراقبت‌های لازم را داشته باشید تا همه چیز به خوبی پیش رفته و دچار عوارض بعد از کاشت نشوید. اگر فردی انگیزه کافی نداشته باشد، در میانه راه خسته و دل‌سردخواهد شد.
  3. فرد متقاضی باید پزشک خود را از سوابق جراحی‌ها و همچنین دارو‌هایی که مصرف می‌کند، آگاه سازد چرا که این موضوع نقش بسیار مهمی در موفقیت کار دارد. بسیار حائز اهمیت است که در این مرحله، فرد همه چیز را با پزشک در میان بگذارد. هر چند که آزمایش‌های اولیه، حقایق کافی را نشان می‌دهند اما باز هم نباید هیچ چیزی را از پزشک متخصص‌ مخفی نگه دارید.
  4. برای بعضی از افراد مسن، سپری کردن جلسه طولانی کاشت مو کمی دشوار است اما پزشک می‌تواند زمان‌های مناسبی برای استراحت فرد در نظر بگیرد و شرایط را برای او ساده‌تر کند. درصد بسیار زیادی از افرادی که بعد از ۵۰ سالگی کاشت مو را انجام می‌دهند، به نتایج دلخواه‌ دست پیدا می‌کنند. نتایجی که شاید برای دیگران غافلگیرکننده به نظر برسند. در این شرایط سنی برای کاشت طبیعی مو، انتخاب یک هدف درست و دقیق، ضروری به نظر می‌رسد. شاید در این شرایط، موی فرد بعد از کاشت، مثل موی یک جوان بیست ساله نشود، اما باز هم تغییر، محسوس و انکارناپذیر خواهد بود و پیشرفت قابل توجهی در مو‌های او مشاهده می‌شود.

  5. واقع‌بین بودن در پروسه کاشت مو برای یک فرد مسن، فوق‌العاده اهمیت دارد. اگر فرد انتظار نتیجه‌ای معقول و منطقی داشته باشد، به احتمال بسیار زیاد احساس رضایت قابل توجهی را تجربه خواهد کرد. در بعضی از موارد انتظارات بیش از حد، کمی مسئله‌ساز خواهند شد. برای انجام کاشت مو در سالمندان باید گفت که افراد می‌توانند پیوند مو را بدون ترس و نگرانی انجام داده و به دلیل اینکه اکثر پزشکان در این زمینه دارای مهارت و تجربه لازم و کافی می‌باشند می‌توانند با خیال آسوده اقدامات لازم را انجام دهند.

کاشت مو در چه سنینی انجام خواهد شد؟

کاشت مو در چه سنینی انجام خواهد شد؟

کاشت مو برای همه افراد و فارغ از نوع جنسیت آن‌ها انجام می‌شود و افرادی که در هر سن به دلایل مختلفی دچار ریزش مو می‌شوند، می‌توانند از این روش برای رفع مشکل خود استفاده کرده و نتایج بسیار خوب پیوند مو را شاهد باشند. اما لازم است بدانید که بازه سنی ۲۱ تا ۵۰ سال مناسب‌ترین زمان برای انجام پیوند مو و داشتن موهای پرپشت و زیبا خواهد بود. بنا به دلایلی نمی‌توان قبل از سن ۲۱ سالگی از کاشت مو برای از بین بردن مشکل کم‌پشتی و یا ریزش مو استفاده کرد، زیرا قبل از ۲۱ سالگی به دلیل مشخص نبودن دلیل ریزش و یا کم‌پشتی مو، نمی‌توان روش درستی برای پیوند موی طبیعی انتخاب کرد.

همچنین علاوه بر این نکته، ممکن است ترمیم مو قبل ۲۱ سالگی باعث پشیمانی فرد پس از گذشت زمان و رسیدن سنین بالاتر شود. از دیگر دلایلی که افراد نباید قبل از ۲۱ سالگی عمل ایمپلنت طبیعی مو را انجام بدهند این است که باید همین عمل را پس از گذشت سال‌ها و رسیدن به میانسالی دوباره انجام دهند زیرا ممکن است در طول زمان، عمل ترمیم موی افراد دستخوش تغییراتی شوند.

اما در یک چهارچوب کلی باید گفت که افراد در هر سنی که بخواهند ایمپلنت مو را انجام دهند باید با یک پزشک متخصص خوب در زمینه ترمیم مو مشورت کرده و شرایط خود را به طور کامل برای وی توضیح دهند. در این صورت متخصص با ارائه اطلاعات لازم کمک می‌کند بهترین تصمم را اتخاذ کنید. ریزش مو معمولاً بین ۴۰ تا ۵۰ سالگی اتفاق می‌افتد البته به شرطی است که فرد دچار بیماری یا مشکل غیرطبیعی نباشد.

پس این احتمال وجود دارد که افراد مختلف حتی قبل از سی سالگی نیز موهای‌ خود را از دست بدهند اما سن افراد در زمینه ریزش مو به صورت میانگین، بین۴۰ و ۵۰ است. پس کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد که بیشتر مراجعه‌کنندگان برای انجام عمل کاشت مو، کمی بیشتر از ۴۰ سال سن داشته باشند.

بعد از ریزش مو، دو انتخاب در مسیر زندگی فرد قرار می‌گیرد. از یک طرف، می‌شود با این مسئله کنار آمد و آن را پذیرفت. اما راه دوم، ایجاد یک تغییر بزرگ و اساسی از طریق ایمپلنت طبیعی مو است. پس از ریزش مو، هر تصمیمی که فرد بگیرد یک تصمیم شخصی است و باید به آن احترام گذاشته شود. فراموش نکنیم که این افراد در زمان گرفتن تصمیم‌های مهم، بیشتر از هر چیزی به حمایت و دلگرمی نیاز دارند.

عکس کاشت مو فرد سالمند توسط دکتر خراسانی

محدودیت‌های کاشت مو در افراد سالمند

کلینیک پوست و موی هلیا اطمینان می‌دهد که هر کسی با هر سنی که توانایی رشد مو را داشته باشد و دارای مقدار زیادی مو روی پوست سر خود باشد، برای یک کاشت موی موفق مناسب است. هر فردی که از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد و به طور طبیعی موهای خود را از دست می‌دهد، کاندیدای مناسبی برای عمل پیوند مو خواهد بود. تنها زمانی که ممکن است محدودیت‌ها یا خطراتی برای این روش وجود داشته باشد، زمانی است که یک زیباجوی ۵۵ ساله یا بالاتر مبتلا به یک بیماری مزمن یا شرایط جدی دیگر باشد. به عنوان مثال مشکلاتی همچون بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، دیابت، بیماری‌های انعقادی خون، سابقه سکته قلبی و مغزی، ترومبوزها و … می‌توانند خطوط قرمزی باشند که فرد را از انجام کاشت مو منع می‌کنند.

قبل از شروع هر روشی از کاشت مو باید بیماری‌های خود را با متخصص کاشت مو خود درمیان بگذارید. کاشت مو معمولاً اگر در کلینیک‌های معتبر و خوش سابقه انجام شود خطرات جدی را برای زیباجو به بار نمی‌آورد؛ با این حال این روش برای بزرگسالان مسنی که به بیماری‌های شایع دوران میانسالی و پیری مبتلا هستند می‌تواند کمی خطرساز باشد.

مراقبت های قبل از پیوند مو در افراد مسن

توصیه های قبل از کاشت مو در افراد سالمند

  1. در صورتی که به بیماری خاص مبتلا بوده و یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتماً موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.
  2. افراد سالمند غالباً از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند. با نظر متخصص باید این دارو را به مدت دو هفته قبل از ایمپلنت مو کنار بگذارند.
  3. چون اغلب افراد در سنین بالا به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا هستند، لذا باید با پزشک خود صحبت کرده و سپس تصمیم خود را برای پیوند مو نهایی کنند.
  4. اگر عادت به مصرف دخانیات و مشروبات الکلی دارید، یک ماه قبل از کاشت مو این مواد را کنار بگذارید.
  5. روز عمل پیوند مو حتماً لباس دکمه‌دار بپوشید تا در زمان تعوض لباس، به سر فشار وارد نشود.

مراقبت های بعد از کاشت مو در افراد سالمند

  1. استفاده از دخانیات و مشروبات الکی همچنان تا یک ماه بعد از پیوند طبیعی مو ممنوع است.
  2. مصرف آب را بیشتر کنید تا خون‌رسانی بهبود یافته و فولیکول‌های تازه پیوند شده، به خوبی تغذیه شوند.
  3. تا مدتی که پزشک توصیه می‌کند، در زمان خواب سر بالاتر از بدن باشد.
  4. خاراندن و ماساژ دادن مو ممنوع است حتی تا زمانی که دکتر اجازه نداده است نباید از شانه و برس استفاده کنید.
  5. رفتن به سونا، جکوزی و استفاده از سشوار را تا مدتی کنار بگذارید.
  6. با توجه به اینکه در سن بالا ترمیم زخم‌ها دیرتر انجام می‌شود، مراقب باشید به محل‌های آلوده نروید تا عفونت زخم رخ ندهد. از سویی دیگر باید میوه‌ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بیشتر کنید.
  7. مصرف داروهای تجویز شده را تا زمانی که پزشک توصیه می‌کند ادامه دهید.

نتایج کاشت مو در سالمندان چگونه خواهد بود؟

نتایج کاشت مو در سالمندان چگونه خواهد بود؟

معمولاً نتایج عمل پیوند طبیعی مو، پس از گذشت ۳ الی ۱۲ ماه قابل مشاهده می‌باشد قطعاً بعد از یک سال، شرایط بسیار خوبی خواهید داشت و از این تصمیم خود احساس رضایت می‌کنید. افراد برای اینکه بتوانند به نتایج خوبی پس از انجام عمل برسند باید به مراقبت بعد از کاشت مو و یا دوره‌ نقاهت اهمیت دهند. این مراقبت‌ها شامل انجام کار‌هایی است که قبلاً توسط پزشک متخصص در جلسه مشاوره برای شما ارائه شده و باید در انجام آن تلاش و دقت عمل کافی را به عمل بیاورید.

نتیجه پیوند موی افراد مسن در کلینیک هلیا

در جوامع امروزی، افراد بعد از ۵۰ سالگی تغییرات بزرگی در زندگی‌ خود به وجود می‌آورند و حتی شغل‌ خود را نیز عوض می‌کنند. خیلی از بازیگر‌ها و چهره‌های سرشناس، بعد از ۶۰ سالگی هنوز هم ستاره هستند و می‌درخشند. همه چیز در نهایت به سبک زندگی افراد بستگی دارد. کاشت مو به طور کلی عملی است که شاید سنگین نباشد اما به صبر و حوصله زیادی نیاز خواهد داشت. فردی که این کار را در سن بالا انجام می‌دهد، حتماً باید آمادگی ذهنی کافی برای سپری کردن دوران پس از عمل را داشته باشد.

قبل از عمل کاشت موی طبیعی ممکن است افراد با انجام تحقیقات، اطلاعات اشتباهی از قبیل اینکه این عمل سرطان‌زا می‌باشد و یا حتی پس از پیوند مو سردرد‌های بدی به سراغ انسان می‌آید و باعث سرگیجه‌های مداوم می‌شوند، روبرو شوند. همه‌ این نکات در رابطه با عمل کاشت مو اشتباه بوده و افراد نباید قبل از مشاوره با یک پزشک متخصص در زمینه ایمپلنت مو در افراد سالمند، هیچ نوع حرفی را از قبیل مثبت یا منفی باور کنند. البته باید گفت که هر عملی دارای عوارض می‌باشد و عمل کاشت مو از این قاعده مستثنی نیست.

اما برای اینکه عوارض کاشت مو در افراد سالمند تا حد چشم‌گیری کاهش یابد، انتخاب پزشک باتجربه و توانمند، بسیار مهم است. همچنین این دسته از افراد باید به انجام مراقبت‌های قبل و بعد از عمل پیوند مو، تعهد بیشتری داشته باشند.

انجام عمل کاشت مو (hair transplantation) و نتایجی که به دنبال دارد، تا حد زیادی به خود فرد و پزشک متخصص در زمینه کاشت مو بستگی دارد که با انتخاب درست آن می‌توان از نتایج این عمل به طور کامل بهره‌مند شد.

عوارض کاشت مو در افراد مسن

عوارض کاشت مو در افراد سن بالا

درست است که می‌توانیم در سنین بالا نیز پیوند مو را انجام دهیم ولی در این بازه سنی محدودیت‌هایی وجود دارد. جدای از اینکه قدرت بانک مو و فولیکول‌ها ضعیف شده و ممکن است به نتیجه دلخواه نرسید، باید بحث عوارض کاشت مو در افراد سن بالا را نیز در نظر بگیریم. با افزایش سن هم قدرت ترمیم پوست و هم سیستم ایمنی بدن ضعیف‌تر می‌گردد.

پس شما دوره نقاهت بسیار طولانی‌تری را تجربه خواهید کرد. در نتیجه زخم‌ها دیرتر التیام پیدا می‌کنند. همچنین احتمال اینکه به عفونت دچار شوید، بسیار بیشتر از افرادی است که کاشت مو را در سنین پایین انجام می‌دهند. از طرف دیگر پیوند مو در افراد سن بالا ممکن است با خونریزی در زخم‌ها البته به صورت جزئی نیز همراه باشد.

همانگونه که گفتیم در این سن زخم‌ها بسیار دیر التیام پیدا می‌کنند و کوچکترین بی‌احتیاطی می‌تواند منجر به خونریزی شود.

عکس واقعی از کاشت مو در فرد سالمند

هزینه کاشت مو در افراد سالمند چقدر است ؟

در پاسخ به این سوال که هزینه کاشت مو در افراد سالمند چقدر است باید بگوییم که قیمت آن در صورت طبیعی بودن شرایط بدنی فرد، با هزینه کاشت مو تیره ندارد. در واقع برای محاسبه قیمت پیوند فاکتورهایی همچون اندازه و وسعت طاسی سر، متدهایی که پزشک برای کاشت موفق انتخاب می‌کند، مختصات جغرافیایی مطب زیبایی کاشت مو، مقدار دستمزدی که پزشک و تکنسین‌های وی دریافت می‌کنند، شرایط و قوای بدنی فرد، میزان پیچیدگی فرایند پیوند مو، تعداد فولیکول‌های موجود روی سر و بدن فرد داوطلب و تعداد جلساتی برای وی در نظر گرفته می‌شود، تعیین کننده هستند.

زیباجویان عزیزی که سنی بالای ۵۵ سال دارند و تمایل به اطلاع از هزینه کاشت موی طبیعی دارند می‌توانند با مشاورین کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملاً رایگان در ارتباط باشند تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالاتشان باشند. همچنین امکان ویزیت حضوری توسط دکتر حمیدرضا خراسانی در مجموعه ما وجود دارد و شما می‌توانید برای رزرو نوبت مشاوره کاشت مو برای سنین بالا نیز با شماره تلفن‌ ۰۲۱۷۹۵۴۷ تماس حاصل فرمایید.

شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک پوست و مو هلیا و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت کاشت مو خود مطلع شوید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۷۹۵۴۷ تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان می‌توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین بهره‌مند شوید. کاشت مو و ابرو در این کلینیک توسط پزشک مطرح کشور دکتر حمیدرضا خراسانی صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید