آیا عفونت بعد از لیپوماتیک حتمی است ؟Posted by On

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)

آیا عفونت بعد از لیپوماتیک حتمی است ؟

آیا با عمل زیبایی لیپوماتیک آشنایی دارید ؟

عمل زیبایی لیپوماتیک امروزه به عنوان یکی از روش های پیکر تراشی شناخته شده است و توسط بسیاری از پزشکان در سراسر دنیا انجام می شود.

عفونت بعد از لیپوماتیک یکی از سوال هایی است که برای متقاضیان این عمل پیش می آید.

هر عمل جراحی عوارضی دارد و افرادی که قصد انجام عمل زیبایی لیپوماتیک را دارند از عوارض جانبی بعد از آن همیشه نگران هستند.

Lipomatic یکی روش های برداشت چربی با عمل جراحی است که در بین سایر روش های مشابه، کمترین عوارض و خطرات جانی را برای بیمار دارد و مورد تایید سازمان های بهداشت است.

آیا عفونت بعد از لیپوماتیک حتمی است ؟ این سوالی است که شما بعد از خواندن این مقاله به جواب آن می رسید.

آیا عمل زیبایی لیپوماتیک امن و بی خطر است ؟

عمل زیبایی لیپوماتیک امروزه یکی از روش های مورد استفاده در برداشت چربی های زیر پوستی است که به دلیل راحتی، کم درد بودن، خطرات کمتر و همچنین نتایج خوب آن نسبت به لیپوساکشن و سایر روش ها طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در عمل زیبایی Lipomatic، پزشک با استفاده از لوله کانولا اقدام به تخریب بافت چربی می کند.

در روش لیپوماتیک با ایجاد ارتعاش و لرزش، باعث تخریب و گسستن پیوند ها و مولکول های چربی از یکدیگر شده و پس آن چربی های را از زیر پوست استخراج می کنند.

آیا عمل زیبایی لیپوماتیک امن و بی خطر است ؟

نکته مثبت عمل زیبایی Lipomatic ، استفاده نکردن از گرما و حرارت برای سوزاندن چربی است.

همچنین در روش لیپوماتیک بیمار نیازی به بستری شدن در بیمارستان را ندارد.

به دلیل استفاده نکردن از گرما و حرارت، چربی های استخراج شده در روش لیپوماتیک را می توان در قسمت های مورد نیاز مانند پهلو، باسن، ران، زیر چشم، گونه و سایر موارد دیگر تزریق کرد.

همچنین مقاومت و دوام چربی های بدست آمده از لیپوماتیک پس از تزریق آن به قسمت های مورد نیاز بسیار بیشتر از روش های دیگر است.

به جرات می توان گفت که انجام عمل زیبایی Lipomatic در صورتی که پزشک متخصص دانش و مهارت کافی را در زمینه لیپوماتیک داشته باشد کاملا امن و بی خطر است و هیچ گونه خطر یا عارضه مهمی سلامتی فرد را تهدید نمی کند.

عوارض جانبی و خطرات ناشی از پیکرتراشی

عمل زیبایی لیپوماتیک نیز مانند سایر عمل های جراحی دارای خطرات و عوارض جانبی متعددی است و هر کسی که می خواهد Lipomatic را انجام دهد باید ریسک این عوارض را بپذیرد.

البته انتخاب متخصص خوب در زمینه عمل زیبایی می تواند در بروز این عوارض تاثیر زیادی داشته باشد پس در انتخاب پزشک متخصص دقت کنید.

عوارض جانبی و خطرات ناشی از پیکرتراشی

1. خونریزی در ناحیه لیپوماتیک شده
  2. التهاب و تورم در ناحیه هدف، ممکن است تا چند هفته پس از عمل به طول بیانجامد.
  3. ممکن است برای چند روز احساس سستی و بی حسی در ناحیه لیپوماتیک شده داشته باشید.
  4. حساسیت به دارو های بیهوشی و بی حسی، پزشک شما باید قبل از انجام عمل ، با انجام آزمایشاتی از عدم حساسیت شما به داروها اطمینان حاصل کند
  5. حرکت ها و ارتعاشات لوله کانولا ممکن است باعث ایجاد اصطکاک و سایش در پوست شما شود که باعث سوزش در پوست شما خواهد شد.
  6. ایجاد مشکل های تنفسی در ریه ها پس از انجام عمل زیبایی لیپوماتیک
  7. اگر مراحل برداشت چربی به خوبی صورت نگیرد و زخم به شیوه غیر معمول بهبود یابد ممکن است دچار خشکی، موج دار شدن و بی روح شدن پوست شوید.
  8. در مواردی نادر پس از عمل، فرد دچار عفونت پس از عمل لیپوماتیک شده است.

عفونت های ناشی از لیپوماتیک و کنترل آن

بسیاری از کسانی که می خواهند عمل زیبایی Lipomatic را انجام دهند همواره از عفونت های پس از آن نگرانی دارند.

افرادی که قصد انجام عمل زیبایی لیپوماتیک را دارند، باید توجه داشته باشند که محیطی که قرار است در آن عمل شوند باید کاملا تمیز و بهداشتی باشد.

همچنین تمامی دستگاه ها و ابزار هایی که در حین عمل استفاده می شوند باید کاملا تمیز و استریل شده باشند تا از بروز بیماری و عفونت های پس از عمل Lipomatic جلوگیری شود.

چنانچه فردی که عمل زیبایی لیپوماتیک را انجام داده است دچار عفونت پس از عمل شود، باید فورا نزد پزشک متخصص خود مراجعه کند.

معمولا پزشکان برای رفع این عفونت ها برای بیمار آنتی بیوتیک تجویز می کند که در اکثر موارد عفونت ها رفع می شود.

لازم به ذکر است، از مصرف خودسرانه هر گونه دارویی خودداری کنید و فقط دارو هایی را که پزشک برای رفع عفونت ناشی از لیپوماتیک تجویز می کند را مصرف کنید.

عفونت های ناشی از لیپوماتیک و کنترل آن

آیا عوارض جانبی ناشی از لیپوماتیک حتمی است ؟

بعد از انجام عمل زیبایی لیپوماتیک انتظار می رود برخی از علائم مانند درد، تورم، کبودی در ناحیه عمل شده به وجود آید.

اما جای نگرانی وجود ندارد. برای رفع تورم پوست باید گن یا لباس تنگی بپوشید، این کار باعث از بین رفتن تورم و همچنین جلوگیری از شل شدن پوست می شود. علائم درد نیز با دارو های پزشک به مرور رفع می شود.

در واقع بروز عوارض ناشی از عمل زیبایی لیپوماتیک به طور عمده بستگی به میزان دانش و مهارت پزشک شما و همچنین مراقبت ها و کارهای شما پس از عمل Lipomatic دارد.

اگر پزشک شما با تجربه و با سواد باشد حتما عوارض جانبی محتمل را پیش بینی کرده و از قبل برای پیشگیری از آن ها اقدامات لازم را به عمل می آورد.

پس پاسخ سوال که آیا عوارض جانبی ناشی از لیپوماتیک حتمی است ؟  منفی خواهد بود.

لیپوماتیک یکی از سالم ترین و بهترین عمل های جراحی است، افراد زیادی روزانه این عمل زیبایی را انجام می دهند و از تاثیرات آن بر اندام خود راضی هستند.

کنترل و مراقبت های بعد از لیپوماتیک برای جلوگیری از عفونت

در موارد بسیار کمی بیمار پس از انجام عمل لیپوماتیک دچار عفونت شده است.

یکی از عوامل آن می تواند به عدم رعایت بهداشت فردی بیمار پس از عمل زیبایی لیپوماتیک باشد.  بعد از عمل زیبایی لازم است تا فرد بیمار نکات بهداشتی را حتما رعایت کند تا از بروز عفونت در ناحیه هدف جلوگیری شود.

کنترل و مراقبت های بعد از پیکرتراشی برای جلوگیری از عفونت

1. حتما اطراف ناحیه لیپوماتیک شده را تمیز نگه دارید و از دست زدن یا تماس دادن آن با چیز های آلوده خودداری کنید.
  2. یکی از عواملی که باید در دوران پس از Lipomatic رعایت شود، دوش گرفتن پس از مدت زمان خاصی است که پزشک تعیین می کند. زیرا ناحیه لیپوماتیک شده تا چند روز بسیار حساس است و نباید با آب تماس داشته باشد تا از بروز عفونت جلوگیری شود.
  3. حتما دارو ها و آنتی بیوتیک هایی که پزشک برای شما تجویز می کند را به طور دقیق و کامل مصرف کنید زیرا آنتی بیوتیک ها نیز در پیشگیری از بروز عفونت پس از عمل زیبایی لیپوماتیک بسیار تاثیر گذار است.

در کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا مشاوره های عمل پیکرتراشی توسط فوق تخصص جراحی صورت می گیرد و خود عمل زیبایی لیپوماتیک نیز در مرکز جراحی معتبر با مجوز رسمی انجام می گیرد.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران