لیپوماتیک

آیا عفونت بعد از لیپوماتیک حتمی است ؟

(0)

آیا عفونت بعد از لیپوماتیک حتمی است ؟

آیا با عمل زیبایی لیپوماتیک آشنایی دارید ؟

عمل زیبایی ” لیپوماتیک ” امروزه به عنوان یکی از روش های پیکر تراشی شناخته شده است و توسط بسیاری از پزشکان در سراسر دنیا انجام می شود.

عفونت بعد از لیپوماتیک یکی از سوال هایی است که برای متقاضیان این عمل پیش می آید.

هر عمل جراحی عوارضی دارد و افرادی که قصد انجام عمل زیبایی لیپوماتیک را دارند از عوارض جانبی بعد از آن همیشه نگران هستند.

Lipomatic یکی روش های برداشت چربی با عمل جراحی است که در بین سایر روش های مشابه، کمترین عوارض و خطرات جانی را برای بیمار دارد و مورد تایید سازمان های بهداشت است.

آیا عفونت بعد از لیپوماتیک حتمی است ؟ این سوالی است که شما بعد از خواندن این مقاله به جواب آن می رسید.

درخواست مشاوره رایگان لیپوماتیک

آیا عمل زیبایی لیپوماتیک امن و بی خطر است ؟

عمل زیبایی لیپوماتیک امروزه یکی از روش های مورد استفاده در برداشت چربی های زیر پوستی است که به دلیل راحتی، کم درد بودن، خطرات کمتر و همچنین نتایج خوب آن نسبت به لیپوساکشن و سایر روش ها طرفداران زیادی پیدا کرده است.

عمل لیپوماتیک یکی از محبوب ترین عملیات های زیبایی شناسی است. تکنیک لیپوماتیک اخیرا برای حل چندین مشکل ایجاد شده است. اصل عمل، انتشار انرژی موج نوسان است که از طریق هوای فشرده شده به کانال ساخته می شود، به گونه ای که می تواند فقط گلبول های چربی را از بین ببرد. بنابراین، می توان چربی ها را در مدت زمان کوتاه تر از طریق لوله از بدن خارج کرد.

در عمل زیبایی Lipomatic، پزشک با استفاده از لوله کانولا اقدام به تخریب بافت چربی می کند.

در روش لیپوماتیک با ایجاد ارتعاش و لرزش، باعث تخریب و گسستن پیوند ها و مولکول های چربی از یکدیگر شده و پس آن چربی های را از زیر پوست استخراج می کنند.

آیا عمل زیبایی لیپوماتیک امن و بی خطر است ؟

نکته مثبت عمل زیبایی Lipomatic ، استفاده نکردن از گرما و حرارت برای سوزاندن چربی است. همچنین در روش لیپوماتیک بیمار نیازی به بستری شدن در بیمارستان را ندارد.

همچنین معمولا لیپوماتیک با بی حسی موضعی انجام می شود و نیازی به بیهوشی ندارد و این یکی از ویژگی های مهم می باشد. و به علت اینکه دوره نقاهت طولانی نیست همچنین برش های زیادی انجام نمی شود، و گزارش از عوارض این عمل در حال کاهش است، عمل لیپوماتیک محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

به دلیل استفاده نکردن از گرما و حرارت، چربی های استخراج شده در روش لیپوماتیک را می توان در قسمت های مورد نیاز مانند پهلو، باسن، ران، زیر چشم، گونه و سایر موارد دیگر تزریق کرد.

همچنین مقاومت و دوام چربی های بدست آمده از لیپوماتیک پس از تزریق آن به قسمت های مورد نیاز بسیار بیشتر از روش های دیگر است.

به افراد میانسال در سنین بالای 50 سال انجام این عمل جراحی توصیه نمی شود. کسانی که دارای بیماری هایی مانند دیابت یا افرادی که سیگاری هستند و افرادی که به مواد مخدر معتاد هستند، نامزد مناسبی برای این روش نیستند زیرا در معرض خطر و عوارض مختلفی می باشند.

البته در مورد دیابتی ها، اگر دیابت تحت کنترل باشد، می توانند تحت عمل جراحی قرار گیرند. انجام معاینات، به عنوان مثال، کنترل قند خون و سایر درمانهای حیاتی و آزمایش ها قبل از عمل ضروری است. همچنین افراد مبتلا به کم خونی نباید این عمل را انجام دهند. جدا از موارد فوق، افراد دارای مشکلات زیر می باشند معمولا در لیست نامزدهای مناسب برای لیپوماتیک نیستند:

• افرادی که مشکلات کبدی دارند.
  • افرادی که مشکلات کلیوی دارند.
  • افرادی که فشار خون دارند.
  • افرادی که دچار برخی از بیماریهای مادرزادی هستند.
  • افرادی که دچار برخی از بیماریهایی که باعث خونریزی می شوند، هستند.

به جرات می توان گفت که انجام عمل زیبایی Lipomatic در صورتی که پزشک متخصص دانش و مهارت کافی را در زمینه لیپوماتیک داشته باشد کاملا امن و بی خطر است و هیچ گونه خطر یا عارضه مهمی سلامتی فرد را تهدید نمی کند.

باید دقت داشت که لیپوماتیک نه تنها علم و دانش پزشک را نیاز دارد بلکه نیاز به هنر و تجربه زیادی نیز دارد در واقع در این عمل هنر و علم پزشکی باهم نتیجه نهایی را رقم می زنند. همچنین انتخاب محل مناسب برای عمل نیز اهمیت زیادی دارد که کدام بیمارستان یا کدام کلینیک و با چه امکانات و حساسیت های بهداشتی را انتخاب می کنید؟

اهمیت ندادن به این موضوع نه تنها پشیمانی بسیاری به همراه دارد بلکه ممکن است زندگی شما را تهدید کند، بسیاری ممکن است دچار بیماری های مسری خطرناک یا عفونت شوند و از آنجایی که هزینه این عمل ها را بیمه پوشش نمی دهد از نظر هزینه هم کاملا دچار ضرر و زیان زیادی خواهند شد.

عوارض جانبی و خطرات ناشی از پیکرتراشی

عمل زیبایی لیپوماتیک نیز مانند سایر عمل های جراحی دارای خطرات و عوارض جانبی متعددی است و هر کسی که می خواهد Lipomatic را انجام دهد باید ریسک این عوارض را بپذیرد.

البته انتخاب متخصص خوب در زمینه عمل زیبایی می تواند در بروز این عوارض تاثیر زیادی داشته باشد پس در انتخاب پزشک متخصص دقت کنید.

عوارض جانبی و خطرات ناشی از پیکرتراشی

1. خونریزی در ناحیه لیپوماتیک شده می تواند آزاد دهنده و پرخطر باشد.
  2. التهاب و تورم در ناحیه هدف، ممکن است تا چند هفته پس از عمل به طول بیانجامد. درواقع ممکن است تا 6 ماه برای تسکین در تورم زمان نیاز باشد، و ترشحات ممکن است همچنان از برشها ادامه یابد.
  3. ممکن است برای چند روز احساس سستی و بی حسی در ناحیه لیپوماتیک شده داشته باشید. اما این معمولا موقتی است.
  4. حساسیت به دارو های بیهوشی و بی حسی، پزشک شما باید قبل از انجام عمل ، با انجام آزمایشاتی از عدم حساسیت شما به داروها اطمینان حاصل کند واکنش آلرژیک برای بسیاری از بیماران امری طبیعی و آزاردهنده شده است اما خبر خوب این است که قابل درمان است.
  5. حرکت ها و ارتعاشات لوله کانولا ممکن است باعث ایجاد اصطکاک و سایش در پوست شما شود که باعث سوزش در پوست شما خواهد شد. سوختگی پوست در اثر اصطکاک پس از عمل با داروهایی قابل درمان است اما معمولا این سوختگی زیاد نیست.
  6. ایجاد مشکل های تنفسی در ریه ها پس از انجام عمل زیبایی لیپوماتیک در واقع آمبولی ریوی رخ می دهد که چربی وارد رگ های خونی شده و به ریه ها می رود و گردش خون در ریه ها را مسدود می کند. این عارضه می تواند تهدید جدی برای سلامتی و زندگی فرد باشد.
  7. اگر مراحل برداشت چربی به خوبی صورت نگیرد و زخم به شیوه غیر معمول بهبود یابد ممکن است دچار خشکی، موج دار شدن و بی روح شدن پوست شوید.
  8. در مواردی نادر پس از عمل، فرد دچار عفونت پس از عمل لیپوماتیک شده است.بعضی اوقات با خطر ایجاد زخم باید این عمل جراحی صورت گیرد
  9. کبودی شدید: این می تواند چندین هفته ادامه یابد

برای اطلاع از هزینه لیپوماتیک خود می توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملا رایگان از طریق شماره 02122810089 در ارتباط باشید. و همچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09120906734 تمامی سوالات خود در رابطه با لیپوماتیک و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید.

علاوه بر موارد فوق خطرات زیر، عوارض جانبی ناخوشایندی است که احتمال آن دور از ذهن نیست:

ترومبوفلبیت: لخته خون در رگ تشکیل می شود و باعث التهاب و عوارض بعدی می شود.

بی نظمی های کانتور: اگر میزان ارتجاعی پوست ضعیف باشد، اگر زخم به شکلی غیرمعمول بهبود یابد، یا اگر چربی ناهموار باشد، ممکن است پوست پژمرده، موج دار یا برآمدگی ظاهر شود.

تهوع: فرد ممکن است احساس تهوع داشته باشد

سوراخ شدن اندام داخلی: این بسیار نادر است.

مرگ: خوشبختانه بی حسی خطر کمی از مرگ را در پی دارد.

مشکلات کلیوی یا قلب: از آنجا که مایعات تزریق می شوند و یا مکش می شوند، تغییر در سطح مایعات بدن ممکن است باعث مشکلات کلیوی یا قلبی شود.

ورم ریوی: گاهی اوقات وقتی مایعات به بدن تزریق می شود، در ریه ها تجمع می یابد.

عفونت های ناشی از لیپوماتیک و کنترل آن

بسیاری از کسانی که می خواهند عمل زیبایی Lipomatic را انجام دهند همواره از عفونت های پس از آن نگرانی دارند.

افرادی که قصد انجام عمل زیبایی لیپوماتیک را دارند، باید توجه داشته باشند که محیطی که قرار است در آن عمل شوند باید کاملا تمیز و بهداشتی باشد. اگر یک کلینیک یا بیمارستان معتبر را انتخاب کنید از این نظر مشکلی پیش نمی آید.

همچنین تمامی دستگاه ها و ابزار هایی که در حین عمل استفاده می شوند باید کاملا تمیز و استریل شده باشند تا از بروز بیماری و عفونت های پس از عمل Lipomatic جلوگیری شود.

چنانچه فردی که عمل زیبایی لیپوماتیک را انجام داده است دچار عفونت پس از عمل شود، باید فورا نزد پزشک متخصص خود مراجعه کند.

معمولا پزشکان برای رفع این عفونت ها برای بیمار آنتی بیوتیک تجویز می کند که در اکثر موارد عفونت ها رفع می شود.

لازم به ذکر است، از مصرف خودسرانه هر گونه دارویی خودداری کنید و فقط دارو هایی را که پزشک برای رفع عفونت ناشی از لیپوماتیک تجویز می کند را مصرف کنید.

عفونت های ناشی از لیپوماتیک و کنترل آن

اگر محل زخم را طبق دستور العمل پزشک هر روز با سرم شست و شو تمیز نگه دارید و دوبار در روز پانسمان آن را تعویض کنید و اگر دارویی پزشک تجویز کرده مصرف کنید قطعا از عفونت به دور خواهید بود.

آیا عوارض جانبی ناشی از لیپوماتیک حتمی است ؟

بعد از انجام عمل زیبایی لیپوماتیک انتظار می رود برخی از علائم مانند درد، تورم، کبودی در ناحیه عمل شده به وجود آید.

اما جای نگرانی وجود ندارد. برای رفع تورم پوست باید گن یا لباس تنگی بپوشید، این کار باعث از بین رفتن تورم و همچنین جلوگیری از شل شدن پوست می شود. علائم درد نیز با دارو های پزشک به مرور رفع می شود.

البته دقت کنید قبل از پوشیدن لباس محل زخم ها را تمیز و بانداژ کنید چرا که ممکن است دچار عوارض دیگری چون عفونت شوید.

عوارض لیپوماتیک یک درصد 100 درصد از جمله نکروز پوستی (سیاهی) و آمبولی پوست است.

در واقع بروز ” عوارض عمل لیپوماتیک ” به طور عمده بستگی به میزان دانش و مهارت پزشک شما و همچنین مراقبت ها و کارهای شما پس از عمل Lipomatic دارد.

اگر پزشک شما با تجربه و با سواد باشد حتما عوارض جانبی محتمل را پیش بینی کرده و از قبل برای پیشگیری از آن ها اقدامات لازم را به عمل می آورد.

پس پاسخ سوال که آیا عوارض جانبی ناشی از لیپوماتیک حتمی است ؟  منفی خواهد بود.

لیپوماتیک یکی از سالم ترین و بهترین عمل های جراحی است، افراد زیادی روزانه این عمل زیبایی را انجام می دهند و از تاثیرات آن بر اندام خود راضی هستند.

کنترل و مراقبت های بعد از لیپوماتیک برای جلوگیری از عفونت

در موارد بسیار کمی بیمار پس از انجام عمل لیپوماتیک دچار عفونت شده است.

یکی از عوامل آن می تواند به عدم رعایت بهداشت فردی بیمار پس از عمل زیبایی لیپوماتیک باشد.  بعد از عمل زیبایی لازم است تا فرد بیمار نکات بهداشتی را حتما رعایت کند تا از بروز عفونت در ناحیه هدف جلوگیری شود.

کنترل و مراقبت های بعد از پیکرتراشی برای جلوگیری از عفونت

1. حتما اطراف ناحیه لیپوماتیک شده را تمیز نگه دارید و از دست زدن یا تماس دادن آن با چیز های آلوده خودداری کنید.
  2. یکی از عواملی که باید در دوران پس از Lipomatic رعایت شود، دوش گرفتن پس از مدت زمان خاصی است که پزشک تعیین می کند. زیرا ناحیه لیپوماتیک شده تا چند روز بسیار حساس است و نباید با آب تماس داشته باشد تا از بروز عفونت جلوگیری شود.
  3. حتما دارو ها و آنتی بیوتیک هایی که پزشک برای شما تجویز می کند را به طور دقیق و کامل مصرف کنید زیرا آنتی بیوتیک ها نیز در پیشگیری از بروز عفونت پس از عمل زیبایی لیپوماتیک بسیار تاثیر گذار است.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی هلیا و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت پیکرتراشی خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره 02122810089 تماس بگیرید.

آیا این مطلب مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین امتیاز 0 / 5. 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دکتر حمیدرضا خراسانی

دکتر حمیدرضا خراسانی مدرس و متخصص کاشت مو و ابرو ، دارای مدرک رسمی از انجمن بین المللی کاشت موی طبیعی در اروپا و آسیا می باشد. تیم پزشکی تحت نظارت ایشان و پیگیری های چند ساله و حضور در دوره های آموزشی و سمینارهای مرتبط با کاشت مو میکروگرافت در کشور آلمان و ترکیه موفق به اخذ گواهی رسمی و مورد تایید به صورت انحصاری برای کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا و ورود کاشت مو به روش میکروگرافت به ایران شدند. بیش از 15 هزار نمونه کاشت مو و ابروی موفق یکی از چندین کارنامه کاری موفق ایشان می باشد.