درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی چقدر است ؟

امروزه یکی از روش هایی که برای کاهش سایز و از بین بردن چربی های ناحیه شکم به کار می رود عمل ابدومینوپلاستی می باشد که به دلیل استفاده از تکنولوژی به روز و همچنین پیشرفته جز پر طرفدار ترین عمل های زیبایی می باشد.

میزان درد بعد از عمل زیبایی ابدومینوپلاستی

افراد به دلیل نداشتن اطلاعات در زمینه درد ناشی از عمل ابدومینوپلاستی نمی توانند تصمیم قطعی برای انجام عمل جراحی خود بگیرند و در برخی موارد منصرف می شوند اما باید گفت که این عمل درد زیادی ندارد و برخی از افراد در صورت داشتن درد زیاد به دلیل نتیجه مناسبی که از انجام این عمل می گیرد حاضر به انجام آن می شود.

آیا ابدومینوپلاستی با درد زیادی همراه خواهد بود ؟

درد به وجود آمده ناشی از عمل ابدومینوپلاستی بسته به نوع عمل و برخی از نکات ممکن است درد کم و زیادی داشته باشد. این عمل با از بین بردن چربی های ناحیه شکم و کاهش سایز آن بسیار پر طرفدار بوده و افراد در صورت وجود درد زیاد هم حاضر به انجام این عمل می شوند زیرا این عمل سبب تناسب اندام و زیبایی فیزیک بدنی آن ها می شود و افراد اقدام به انجام این عمل می کنند.

آیا ابدومینوپلاستی با درد زیادی همراه خواهد بود؟

از جمله نکاتی که در مورد درد بیمار در رابطه با عمل ابدومینوپلاستی میزان چربی خارج شده می باشد که پس از عمل از عامل های تعیین کننده میزان درد می باشد که افراد می توانند از این فاکتور برای مشخص کردن میزان درد ناشی از عمل جراحی شکم خود استفاده کنند. همچنین برخی از افراد از این درد احساس ناخوشایندی به خود می گیرند.

همچنین از دیگر نکاتی که باید به آن اشاره کنیم این است که وسعت عمل جراحی شکم به چه اندازه ای می باشد. اگر این عمل در وسعت زیادی انجام پذیرد طبیعتا مقدار درد ناشی از این عمل بیش تر می باشد و گفتنی است که اگر عمل ابدومینوپلاستی در وسعت کم تری انجام شود درد کم تری را به فرد بیمار می دهد. عمل جراحی شکم نیازی به ترس از درد به دلیل به روز بودن ندارد.

وضعیت درد بیمار در حین ابدومینوپلاستی چگونه است ؟

در زمانی که فرد بیمار مورد عمل ابدومینوپلاستی قرار دارد معمولا درد خاصی را تحمل نخواهد کرد زیرا عمل جراحی شکم با بی حسی موضعی انجام می شود. عمل ابدومینوپلاستی به دلیل اینکه نیازی به بی هوشی ندارد با استقبال بسیار زیادی روبرو شد چرا که برخی از افراد نمی توانند به علت وجود برخی مشکلات از بی هوشی بهره بگیرند، شایع ترین این مشکلات ترس از بی هوشی می باشد.

وضعیت درد بیمار در حین ابدومینوپلاستی چگونه است؟

فرد بیمار می تواند قبل از انجام عمل جراحی شکم مشاوره هایی را با پزشک متخصص در زمینه ابدومینوپلاستی داشته باشد تا بتواند از میزان درد این عمل مطلع شود و علاوه بر آن از مراحل عمل و همچنین میزان دردی که در طول عمل برای فرد بیمار به وجود می آید آگاه شوند. در زمان انجام عمل افراد با استفاده از بی حسی موضعی در ناحیه مورد نظر کم ترین درد را تحمل خواهند کرد.

برای این که فرد بیمار در حین عمل درد کمتری را تحمل کند قبل از عمل نکاتی توسط پزشک متخصص برای وی ارائه می شود که با رعایت آن می توان از میزان دردی که در حین عمل و همچنین بعد از عمل به سراغ فرد بیمار می آید کاست. این نکات شامل برخی کار های ساده که در منزل و توسط خود فرد بیمار هم صورت می گیرد و نیازی به اختصاص هزینه های خاصی نیست.

برای اطلاع از هزینه ابدومینوپلاستی خود می توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملا رایگان از طریق شماره 02122810089 در ارتباط باشید. و همچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09120687738 تمامی سوالات خود در رابطه با ابدومینوپلاستی و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید.

موارد عادی وجود دارد که باید بعد از جراحی به آن توجه کنید، از جمله پوشیدن یک لباس تنگ و مراقبت از زخم، توجه دقیق به این کارها می تواند به کاهش یا جلوگیری از درد کمک کند.

لباس تنگ: بعد از عمل، شما باید یک لباس تنگ مثل گن تهیه کنید تا از تورم در ناحیه شکم جلوگیری کرده و باعث بهبودی شود. نسبت به سرعت بهبودی شما پوشیدن لباس تنگ از دو هفته تا دو ماه لازم است. اگر زمان پوشیدن لباس تنگ دردی را احساس کردید مطمئن شوید که سایز مناسبی را انتخاب کرده اید.

مراقبت از محل زخم ها: معمولا از پانسمان جراحی یا بانداژ در ناحیه برش استفاده می شود. پزشک شما دستورالعمل های لازم جهت تعویض باندها را خواهد داد همچنین اگر نیاز به شست شو و تمیز کردن با سرم شست شو باشد و یا نیاز به استفاده از دارو و پماد خاصی باشد باید تحت نظر پزشک انجام شود.

مهمترین جنبه مراقبت از زخم در منزل شما این است که زخم خود را تمیز نگه دارید و همچنین مراقب باشید ضربه یا فشاری به محل بخیه ها وارد نشود تا از صدمه و خونریزی جلوگیری کنید. همچنین به شما توصیه های لازم می شود که اگر دچار عوارضی مانند قرمزی،تورم،چرک یا خونریزی شدید چه اقداماتی را انجام دهید.

مراقبت از زهکشی: بعد از جراحی ابدومینوپلاستی، لوله های موقتی برای تخلیه مایعات اضافی از محل جراحی شده استفاده می شوند که تا مدتی باید مراقب آنها باشید.

آیا بیمار فقط بعد از ابدومینوپلاستی درد را حس خواهد کرد ؟

انجام هر نوع عمل جراحی برای انسان درد هایی را به وجود می آورند که این درد ها از عمل هایی خاصی ناشی می شوند که بدن فرد برای انجام آن باید مورد جراحی قرار گیرد که عمل ابدومینوپلاستی از این قاعده مستثنی نمی باشد و در حین و همچنین بعد از عمل فرد بیمار باید میزان مشخصی از درد را تحمل کند که در برخی از عمل درد پس از عمل به دلیل بی هوشی می باشد که ابدومینوپلاستی این درد را ندارد.

وضعیت درد بیمار در حین ابدومینوپلاستی چگونه است؟

در حین عمل بسته به میزان چربی خارج شده و مدت زمان عمل، فرد بیمار در عین اینکه با بی حسی موضعی بی حس شده است اما مقداری درد را تحمل خواهد کرد. این درد می تواند با استفاده از روش هایی که پزشک متخصص به کار می گیرد کاهش یافته و ممکن است حس نشود این مورد بسته به تجربه و مهارت پزشک می تواند برای شخص بیمار ارائه شود و سبب راحتی وی شود.

چه راه کارهایی برای کاهش درد ناشی از ابدومینوپلاستی وجود دارد ؟

راه کار هایی وجود دارد که با انجام آن فرد بیمار می تواند با انجام آن درد های به وجود آمده ناشی از عمل ابدومینوپلاستی را کاهش دهد. این راه کار ها معمولا در جلسه هایی که قبل از انجام عمل برگزار شده به فرد بیمار ارائه می شود در صورتی که این مورد توسط پزشک ارائه نشد می توانید با پرسش از کسانی که تجربه انجام این عمل را دارند پرسش هایی را در این زمینه به عمل بیاورند.

چه راه کارهایی برای کاهش درد ناشی از ابدومینوپلاستی وجود دارد؟

غالبا، روشهای مقابله با درد شدید شکم شامل تزریق داروهای ضد درد در ناحیه اطراف اعصاب حسی و  عصبی است. این عمل  پیشگیرانه برای کاهش درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی انجام می شود. اما اگر درد بعد از عمل را تجربه کردید، ممکن است نیاز به انجام اقدامات زیر داشته باشید.

داروهای بدون نسخه: در حالی که هنوز در دوره نقاهت  ابدومینوپلاستی هستید ، نباید آسپرین، اسید استیل اسید سیالیک اسید،  Motrin یا Advil ایبوپروفن یا Aleve  ناپروکسن مصرف کنید، زیرا همگی می توانند باعث خونریزی شوند. اگر از مصرف داروها مطمئن نیستید، از پزشک خود سؤال کنید.

پمپ درد یا PCA: اگر حالت تهوع شدید دارید و نمی توانید از طریق دهان دارو بخورید، یک پمپ درد  (وسیله ای که دارو را مستقیماً از طریق لوله وارد شده به بدن منتقل می کند) می تواند گزینه مناسبی باشد. اگر درد شما شدید است، یک پمپ درد می تواند نیاز شما به دوزهای بالای داروهای تجویز داروهای ضد درد را کاهش دهد.

یکی از راه هایی که باعث کاهش درد ناشی از عمل ابدومینوپلاستی می شود استفاده از یک گن مناسب پس از عمل می باشد. استفاده از یک گن مناسب می تواند باعث جلوگیری از خون ریزی و همچنین باعث جلوگیری از لخته شدن خون به این طریق که با ایجاد یک نوع فشار یکنواخت بر روی شکم می شود. این راه کار جز ضرورت های پس از عمل به حساب می آید و باید انجام شود.

پس از انجام عمل ابدومینوپلاستی باید این موضوع را بدانید که به وجود آمدن کبودی و ورم در ناحیه شکم کاملا طبیعی بوده و نیازی به استرس و نگرانی در زمان مشاهده این کبودی ها نیست.

ورم به وجود آمده باعث ایجاد درد در ناحیه ی شکم می شود که گن انتخابی اگر در سایز و اندازه ی مناسبی انتخاب شود می تواند درد ناشی از این کبودی و ورم را تا حدودی کاهش دهد.

استحکام پوست، حساسیت یا عدم حساسیت  یکی از عارضه های طبیعی است  که تدریج با گذشت زمان برطرف می شود  و معمولا دردی به همراه ندارد.

پوست براق یا هرگونه احساس خارش نیز از دیگر مشکلاتی است که ممکن است در موارد شدید باعث درد شود، تورم می تواند باعث شود که پوست در مناطق تحت درمان براق شود. با پیشرفت روند بهبود، ممکن است احساس خارش خفیف تا شدید پیدا کنید.

آنتی هیستامین مانند Benadryl  می تواند به کاهش خارش شدید و مداوم کمک کند اما اگر پوست به سمت قرمزی و خارش شدید  همراه با سوزش و درد می باشد فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

می توانید برای رفع هرگونه ناراحتی، درد و کاهش تورم، از کمپرس سرد استفاده کنید دقت کنید که محل کبودی و جراحی ابدومینوپلاستی را گرم نکنید چرا که ممکن است باعث خون ریزی و درد بیشتری شود.

در این روش بسته های یخ خرد شده یا تکه های منجمد از موادی مثل نخود فرنگی فریز شده را قبل از اینکه روی پوست بمالید باید در یک حوله بپیچانید. دقت کنید هرگز یخ یا هر مواد دیگری که منجمد شده است را مستقیما روی پوست قرار ندهید. و همچنین کمپرس های خنک کننده  را برای بیشتر از 20 دقیقه استفاده نکنید.

نقش پزشک و تیم درمان در کاهش درد ناشی از ابدومینوپلاستی

پزشک متخصص در زمینه ابدومینوپلاستی می تواند باعث موفقیت یا شکست عمل جراحی شکم فرد بیمار شود زیرا تنها کسی که تاثیر مستقیم بر روی عمل جراحی دارد پزشک متخصص می باشد که اگر با تجربه و دارای مهارت باشد می تواند باعث موفقیت عمل و اگر فاقد این توانایی ها و تجربه باشد می تواند باعث از شکست عمل و حتی به وجود آمدن مشکلاتی برای فرد بیمار شود.

نقش پزشک و تیم درمان در کاهش درد ناشی از ابدومینوپلاستی

امروزه کلینیک های بسیار زیادی در سراسر کشور عزیزمان ایران عمل ابدومینوپلاستی (abdominoplasty) برای متقاضیان خود انجام می دهند. در بین این کلینیک ها برخی از آن ها با دریافت هزینه های مناسب، خدمات بسیار مناسبی برای افراد ارائه کرده و رضایت آن ها را از انجام عمل جلب می کنند اما در مقابل برخی هم با دریافت هزینه های بیش تر خدمات خوبی ارائه نکرده و حتی عمل قابل قبولی هم انجام نمی دهند.

در یک چهارچوب کلی باید گفت که کلینیک و پزشک متخصصی که توسط فرد بیمار انتخاب می شوند مکمل و تضمین موفقیت عمل می باشد و باید در انتخاب این دو گزینه نهایت دقت و تلاش را به عمل بیاوریم تا بتوانی عمل جراحی خود را با موفقیت به پایان برسانیم.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی هلیا ” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت ابدومینوپلاستی خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره 02122810089 تماس بگیرید.

ابدومینوپلاستی