درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی چقدر است ؟

یکی از روش‌هایی که برای کاهش سایز و از بین بردن چربی‌های ناحیه شکم و عضلات افتاده در این قسمت به کار می‌رود، عمل ابدومینوپلاستی می‌باشد که به دلیل استفاده از تکنولوژی به روز و همچنین پیشرفته، جز پرطرفدار‌ترین عمل‌های زیبایی به حساب می‌آید. افراد به دلیل نداشتن اطلاعات در زمینه درد ناشی از عمل ابدومینوپلاستی، نمی‌توانند تصمیم قطعی برای انجام عمل جراحی خود بگیرند و حتی در برخی موارد منصرف می‌شوند. اما باید گفت که این عمل درد زیادی ندارد و حتی اگر بعد از عمل درد از آستانه تحمل شما بیشتر شد، با مصرف مسکن‌های ساده به راحتی می‌توان درد جراحی زیبایی شکم را کنترل نمود.

میزان درد بعد از عمل زیبایی ابدومینوپلاستی

آیا ابدومینوپلاستی با درد زیادی همراه خواهد بود؟

شدت درد ناشی از عمل ابدومینوپلاستی بسته به نوع عمل، ممکن است متفاوت باشد. این عمل با از بین بردن چربی‌های ناحیه شکم و کاهش سایز آن بسیار پرطرفدار بوده و افراد در صورت وجود درد زیاد هم حاضر به انجام این عمل می‌شوند زیرا این جراحی سبب تناسب اندام و زیبایی بدن آن‌ها می‌شود. به طور کلی چند عامل بر میزان درد عمل زیبایی شکم تاثیر می‌گذارد:

• میزان چربی، عضلات و پوست خارج شده از بدن

در جلسه مشاوره، متخصص توضیح خواهد دارد که چه میزان از بافت چربی و پوست باید برداشته شود و افراد می‌توانند از این فاکتور برای مشخص کردن میزان درد ناشی از جراحی زیبایی شکم خود استفاده کنند.

• وسعت عمل جراحی شکم

همچنین از دیگر نکاتی که باید به آن اشاره کنیم این است که وسعت عمل ابدومینوپلاستی به چه اندازه‌ای می‌باشد. اگر این عمل در وسعت زیادی انجام پذیرد طبیعتاً مقدار درد ناشی از آن بیش‌تر می‌باشد.

• عملکرد متخصص

اگر پزشک در حین جراحی باعث آسیب به بافت‌های داخلی شود، چون ترمیم و ریکاوری بدن طولانی‌تر خواهد شد، مدت زمان درد نیز بیشتر می‌شود.

آیا ابدومینوپلاستی با درد زیادی همراه خواهد بود؟

میزان درد عمل ابدومینوپلاستی چقدر است؟

در زمانی که فرد تحت عمل ابدومینوپلاستی قرار دارد معمولاً درد خاصی را تحمل نخواهد کرد زیرا عمل جراحی شکم با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. عمل ابدومینوپلاستی به دلیل اینکه نیازی به بی‌هوشی کامل ندارد با استقبال بسیار زیادی روبرو شد چرا که برخی از افراد نمی‌توانند به علت وجود برخی مشکلات، از بی‌هوشی بهره بگیرند. شایع‌ترین این مشکلات، ترس می‌باشد. شخص متقاضی می‌تواند قبل از انجام عمل جراحی شکم، مشاوره‌هایی را با پزشک متخصص در زمینه ابدومینوپلاستی داشته باشد تا بتواند از میزان درد این عمل مطلع شود.

برای این که فرد در حین عمل درد کمتری را تحمل کند قبل از عمل نکاتی توسط پزشک متخصص برای وی ارائه می‌شود که با رعایت آن می‌توان از میزان دردی که در حین عمل و همچنین بعد از عمل به سراغ فرد می‌آید کاست. برای مثال نوع تغذیه چند روز قبل از عمل، میزان فعالیت بدنی، میزان مصرف دخاینات و الکل، به شدت بر میزان درد بعد از ابدومینوپلاستی تاثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل متخصص اکیداً توصیه می‌کند مصرف دخانیات و الکل را به مدت دو هفته قبل از عمل ترک کرده و در چند روز مانده به جراحی، فعالیت بدنی سنگین نداشته باشید.

بعد از جراحی زیبایی شکم نیز باید چند نکته مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی را جدی بگیرید تا نه تنها عارضه‌ای رخ نداده بلکه درد عمل زیبایی شکم نیز کمتر شود:

• پوشیدن لباس تنگ

بعد از عمل، شما باید یک لباس تنگ مثل گن تهیه کنید تا از تورم در ناحیه شکم جلوگیری کرده و باعث بهبودی شود. پوشیدن لباس تنگ به مدت دو هفته تا دو ماه لازم است که مدت زمان آن بسته به سطح جراحی و روند بهبودی شما دارد. اگر در زمان پوشیدن لباس تنگ دردی را احساس کردید مطمئن شوید که سایز مناسبی را انتخاب کرده‌اید.

• مراقبت از محل زخم ها

معمولاً از پانسمان جراحی یا بانداژ در ناحیه برش استفاده می‌شود. پزشک شما دستورالعمل‌های لازم جهت تعویض باند‌ها را خواهد داد. همچنین اگر نیاز به شستشو و تمیز کردن با سرم شستشو باشد و یا نیاز به استفاده از دارو و پماد خاصی ضروری شد، باید تحت نظر پزشک انجام شود. مهمترین جنبه مراقبت از زخم در دوره نقاهت ابدومینوپلاستی این است که زخم خود را تمیز نگه دارید و همچنین مراقب باشید ضربه یا فشاری به محل بخیه‌ها وارد نشود تا از صدمه و خونریزی جلوگیری کنید.

• مراقبت از زهکشی

بعد از جراحی ابدومینوپلاستی، لوله‌های موقتی در محل جراحی شده برای تخلیه مایعات اضافی قرار می‌گیرند که تا مدتی باید مراقب آن‌ها باشید.

وضعیت درد بیمار در حین ابدومینوپلاستی چگونه است؟

برای اطلاع از هزینه ابدومینوپلاستی خود می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملاً رایگان از طریق شماره ۰۲۱۷۹۵۴۷ در ارتباط باشید. و همچنین از طریق پیام‌رسان واتس اپ به شماره ۰۹۱۲۲۵۰۲۰۵۰ تمامی سوالات خود در رابطه با ابدومینوپلاستی و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید.

آیا زیباجو فقط بعد از ابدومینوپلاستی درد خواهد داشت؟

انجام هر نوع عمل جراحی برای انسان درد‌هایی را به وجود می‌آورد که عمل ابدومینوپلاستی نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد و بعد از عمل، فرد باید میزان مشخصی از درد را تحمل کند. در حین عمل بسته به میزان چربی و بافت خارج شده و مدت زمان عمل، فرد در عین اینکه با بی‌حسی موضعی بی‌حس شده است اما مقداری درد را حس خواهد کرد. این درد می‌تواند با استفاده از روش‌هایی که پزشک متخصص به کار می‌گیرد کاهش یافته و ممکن است حس نشود. این مورد به تجربه و مهارت پزشک بستگی دارد.

وضعیت درد بیمار در حین ابدومینوپلاستی چگونه است؟

چه راه کارهایی برای کاهش درد ناشی از ابدومینوپلاستی وجود دارد ؟

راهکار‌هایی وجود دارد که با انجام آن فرد می‌تواند با انجام آن درد ناشی از عمل ابدومینوپلاستی را کاهش دهد. این راهکار‌ها معمولاً در جلسه‌هایی که قبل از انجام عمل برگزار می‌شوند، برای فرد توضیح داده خواهد شد.
غالباً، روش‌های مقابله با درد شدید شکم شامل تزریق دارو‌های ضد درد در ناحیه اطراف اعصاب حسی و عصبی است. این عمل پیشگیرانه، برای کاهش درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی انجام می‌شود. اما اگر درد بعد از عمل را تجربه کردید، ممکن است نیاز به انجام اقدامات زیر داشته باشید:

• مصرف دارو‌های بدون نسخه:

در حالی که هنوز در دوره نقاهت ابدومینوپلاستی هستید، نباید آسپرین، استیل اسید، سیالیک اسید، Motrin یا Advil ایبوپروفن یا Aleve  ناپروکسن مصرف کنید زیرا همه این موارد می‌توانند باعث خونریزی شوند. اگر از مصرف دارو‌ها مطمئن نیستید، از پزشک خود سؤال کنید.

• پمپ درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی یا PCA:

اگر حالت تهوع شدید دارید و نمی‌توانید از طریق دهان دارو بخورید، یک پمپ درد (وسیله‌ای که دارو را مستقیماً از طریق لوله وارد شده به بدن منتقل می‌کند) می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اگر درد شما شدید است، یک پمپ درد می‌تواند نیاز شما به دوز‌های بالای دارو‌های ضد درد را کاهش دهد. یکی از راه‌هایی که باعث کاهش درد ناشی از عمل ابدومینوپلاستی می‌شود استفاده از یک گن مناسب پس از عمل می‌باشد.

• پوشیدن گن:

اگر چه پوشیدن گن در ابتدا دردناک است اما استفاده از یک گن مناسب می‌تواند باعث جلوگیری از خون‌ریزی و همچنین باعث جلوگیری از لخته شدن خون شکم می‌شود در نتیجه درد ناشی از جراحی زیبایی شکم، دوام نخواهد داشت. این راهکار جز ضرورت‌های پس از عمل به حساب می‌آید و باید انجام شود. پس از انجام عمل ابدومینوپلاستی باید این موضوع را بدانید که به وجود آمدن کبودی و ورم در ناحیه شکم کاملاً طبیعی بوده و نیازی به استرس و نگرانی در زمان مشاهده این کبودی‌ها نیست. ورم به وجود آمده باعث ایجاد درد در ناحیه‌ شکم می‌شود که گن اگر در سایز و اندازه‌ مناسبی انتخاب شود می‌تواند درد ناشی از این کبودی و ورم را تا حدودی کاهش دهد.

پوست براق یا هرگونه احساس خارش نیز از دیگر مشکلاتی است که ممکن است در موارد شدید باعث درد شود. آنتی‌هیستامین مانند Benadryl می‌تواند به کاهش خارش شدید و مداوم کمک کند. اما اگر پوست با قرمزی و خارش شدید با سوزش و درد همراه شد، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. می‌توانید برای رفع هرگونه ناراحتی، درد و کاهش تورم، از کمپرس سرد استفاده کنید.

در این روش بسته‌های یخ خرد شده یا تکه‌های منجمد از موادی مثل نخود فرنگی فریز شده را قبل از اینکه روی پوست بمالید باید در یک حوله بپیچانید. دقت کنید هرگز یخ یا هر مواد دیگری که منجمد شده است را مستقیماً روی پوست قرار ندهید. و همچنین کمپرس‌های خنک‌کننده را برای بیشتر از ۲۰ دقیقه استفاده نکنید. دقت داشته باشید که محل کبودی و جراحی ابدومینوپلاستی را گرم نکنید چرا که ممکن است باعث خون‌ریزی و درد بیشتری شود.

چه راه کارهایی برای کاهش درد ناشی از ابدومینوپلاستی وجود دارد؟

نقش پزشک و تیم درمان در کاهش درد ناشی از ابدومینوپلاستی

پزشک متخصص در زمینه ابدومینوپلاستی می‌تواند باعث موفقیت یا شکست عمل جراحی شکم شود زیرا تنها کسی است که تاثیر مستقیم بر روی عمل جراحی دارد. پزشک اگر باتجربه و دارای مهارت بالا باشد می‌تواند باعث موفقیت عمل و اگر فاقد این توانایی‌ها و تجربه باشد، می‌تواند باعث شکست عمل و حتی به وجود آمدن مشکلاتی برای فرد بیمار شود.

کلینیک‌های بسیار زیادی در سراسر کشور عمل ابدومینوپلاستی را برای متقاضیان خود انجام می‌دهند. در بین این کلینیک‌ها برخی از آن‌ها با دریافت هزینه‌های مناسب، خدمات بسیار مناسبی برای افراد ارائه کرده و رضایت آن‌ها را از انجام عمل جلب می‌کنند. اما در مقابل، برخی هم با دریافت هزینه‌های بیش‌تر، خدمات خوبی ارائه نکرده و حتی عمل قابل قبولی هم انجام نمی‌دهند. در یک چهارچوب کلی باید گفت که کلینیک و پزشک متخصصی که توسط فرد انتخاب می‌شوند مکمل و تضمین موفقیت عمل می‌باشد و باید در انتخاب این دو گزینه نهایت دقت و تلاش را به عمل بیاوریم تا بتوانیم عمل جراحی خود را با موفقیت به پایان برسانیم.

نقش پزشک و تیم درمان در کاهش درد ناشی از ابدومینوپلاستی

شما می‌توانید با مراجعه به ” کلینیک پوست و مو هلیا ” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت ابدومینوپلاستی خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۷۹۵۴۷ تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان می‌توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین بهره‌مند شوید.