از بین بردن جای بخیه و اسکار بعد از جراحی بینی

از بین بردن جای بخیه بعد از جراحی بینی

جراحی بینی یک روش پیچیده است و ممکن است حداقل یک سال طول بکشد تا متقاضی از نتایج کامل رینوپلاستی بر روی بینی لذت ببرد. قرارهای ملاقات دوره‌ای با پزشک در این بین بهترین راه برای آگاهی از نحوه مراقبت از این عضو حساس در طول دوران بهبودی است.

از بین بردن جای بخیه و اسکار بعد از جراحی بینی

مراقبت از بخیه های رینوپلاستی بعد از جراحی بینی برای دستیابی به بهترین نتایج درمانی بسیار مهم است. خوشبختانه، مراقبت مناسب از بخیه های این عمل و از بین بردن جای بخیه و اسکار بعد از جراحی بینی می تواند ساده باشد. در ادامه به این مسئله مهم پرداخته ایم.

نحوه مراقبت از بخیه های جراحی زیبایی بینی

یک بیمار جراحی زیبایی بینی باید بخاطر درمان بهتر و نقاهت کوتاه تر، بخیه های خارجی خود را تمیز و خشک نگه دارد. در همین حال، بخیه های قابل حل در داخل بینی در حدود یک هفته بعد از عمل به خودی خود ناپدید می شوند. پراکسید هیدروژن و پماد آنتی بیوتیک اغلب به حل بخیه های داخل بینی کمک می کنند. هر فرد باید یک بار در روز، پراکسید هیدروژن را به خطوط بخیه داخل بینی اعمال کند.

همچنین، افرادی که جراحی بینی انجام داده اند باید دو بار در روز پماد آنتی بیوتیکی را به سوراخ بینی و ناحیه برش تزریق کند. توصیه می شود در حین بهبود، رطوبت به بخیه های خارجی نرسد تا باعث عفونت نشود. برای همین فرد می تواند تا زمانی که بخیه های خارجی را بکشد، با یک تکه پلاستیک بینی را پوشانده و دوش بگیرد.

نحوه مراقبت از بخیه های جراحی زیبایی بینی

بعد از عمل بینی بخیه های خارجی جراحی بینی به طور معمول طی یک هفته پس از آن خارج می شوند. اما اگر خونریزی مداوم، قرمزی، تب، عفونت یا سایر مشکلات در نزدیکی بخیه های رینوپلاستی بیمار رخ دهد، این فرد باید فوراً جراح پلاستیک صورت خود را مطلع کند. از این طریق، یک بیمار جراحی زیبایی بینی می تواند به سرعت این موارد را برطرف کند.

ورم چشم بعد از جراحی بینی را چگونه باید درمان کرد؟

چه مدت طول می کشد تا بخیه های داخلی حل شوند؟

مدت زمان لازم برای رفع بخیه های جراحی زیبایی بینی متفاوت است. در بیشتر موارد، بخیه های بینی در طی حدود یک تا دو هفته پس از جراحی بینی حل می شوند. در همین حال، در موارد دیگر، ممکن است چند هفته یا چند ماه طول بکشد تا بخیه های جراحی بینی بطور کامل از بین برود. برای کسانی که نگران هستند که بخیه های رینوپلاستی آنها به درستی حل نشود مشاوره با پزشک بسیار مهم است.

برای اطلاع از هزینه جراحی بینی خود می توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملا رایگان از طریق شماره 02122810089 در ارتباط باشید. و همچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09120687738 تمامی سوالات خود در رابطه با خدمات پوست و مو و زیبایی را با ما در میان بگذارید.

ماساژ اسکار برای از بین بردن جای بخیه

شکی نیست که جراحی زیبایی بینی یکی از متداول ترین روشهای جراحی زیبایی است. در حقیقت، این چند سال در میان پنج روش برتر جراحی زیبایی آرایشی قرار گرفته است. یکی از مؤلفه های مهم برای به دست آوردن نتایج خوب، مراقبت های مناسب پس از آن از جمله ماساژ اسکار است.

ماساژ اسکار برای از بین بردن جای بخیه

چرا ماساژ اسکار مهم است ؟

بافت اسکار پاسخ محافظ طبیعی بدن در مورد برش پوست است. بافت اسکار از کلاژن ساخته شده است، پروتئینی است که بدن برای پر کردن جای زخم تشکیل می دهد. بدن برای بستن برش، لایه های ضخیم و فیبری از کلاژن تولید می کند و جای زخم را پر می کند.

شما باید انتظار داشته باشید که پس از جراحی زیبایی بینی مقداری بافت اسکار ایجاد شود. با این حال، اگر پوست شما به خصوص ضخیم است، ممکن است با گذشت زمان بافتی زخم بیش از اندازه ایجاد شود که نه تنها نتایج نهایی جراحی بینی خدشه دار شود بلکه ممکن است اختلالی را هم در تنفس ایجاد کند.

با ماساژ این ناحیه باعث ضعف بافت اسکار ضخیم و فیبری می شود و باعث کم رنگ تر شدن آن و همچنین باز شدن معابر بینی می شود.  همچنین با جلوگیری از جمع شدن خون و مایعات در نواحی اطراف برش ها ممکن است به کاهش برخی از تورم و کبودی بعد از جراحی بینی کمک کند. طبیعی است که می خواهید بهترین نتایج ممکن را  از جراحی بینی داشته باشید. انجام خود ماساژ می تواند شانس شما را برای به دست آوردن نتایج مطلوب مورد نظر شما افزایش دهد.

درمان سرماخوردگی بعد از عمل بینی

نحوه انجام آن:

تا زمانی که برش های شما به طور کامل بهبود نیفتد، ماساژ زخم را شروع نکنید. این زمان باید حدود 10 روز تا دو هفته بعد از عمل باشد. برای شروع ماساژ، به آرامی پل بینی خود را بین انگشت شست و انگشت اشاره خود بگیرید و آن را برای چند ثانیه نگه دارید. در مرحله بعد، پل بینی را با آن دو انگشت را به آرامی به دو طرف بینی خود بکشید. چند ثانیه متوقف شده و دوباره به آرامی این کار را تکرار نمایید.

نکاتی درباره مراقبت های طولانی مدت در مورد جراحی بینی

بیمارانی که می خواهند بهترین نتایج را از این عمل زیبایی بدست آورند، نیاز به تعهد طولانی مدت نسبت به نکات مراقبتی دارند. چندین روش وجود دارد که یک بیمار پس از جراحی بینی می تواند از بینی خود مراقبت کند و این روش‌ ها شامل موارد زیر است:

1. برای سه روز اول بعد از عمل از کمپرس سرد روی چشم ها و گونه ها استفاده کنید.
  2. بعد از سه روز اول، در قسمت های صورت که کبودی مداوم وجود دارد، از کمپرس گرم استفاده کنید.
  3. حداقل یک یا دو هفته بعد از عمل، سر را با زاویه مناسب نگه دارید.
  4. از فعالیت شدید، حداقل سه هفته بعد از عمل جراحی زیبایی بینی خودداری کنید.
  5. حداقل سه ماه بعد از عمل بینی از قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد محافظت کنید.

سریع ترین راه بهبودی بعد از جراحی بینی چیست؟

بیشتر بیماران رینوپلاستی طی حدود دو سال به نتایج کامل جراحی می رسند. برای کسانی که می خواهند روند بهبود جراحی زیبایی بینی را تسریع کنند، پیروی از دستورالعمل های بعد از عمل مهم است. هر پزشکی یک برنامه جامع درمان بیمار جراحی زیبایی بینی را متناسب با فرد تهیه می کند.

شرایط لازم برای جراحی بینی چیست؟

سریع ترین راه بهبودی بعد از جراحی بینی چیست؟

هر بیمار از نظر نوع و دلیل عمل بینی با سرعت خاص خود بهبود می یابد، اما در هر صورت یک جراح خوب در طی چرخه بهبودی درمان با بیمار در تماس است. وی همچنین آماده است تا در طول چرخه بهبودی به نگرانی ها یا سوالات یک بیمار بینی پاسخ دهد.

سخن پایانی:

فراموش نکنید که هر جراحی که باعث برش در پوست می شود می تواند منجر به اسکار و یا در مواردی عفونت زخم شود. اسکار را با رعایت نکات مهمی که جراح گوشزد می کند، می توان برطرف کرد. عفونت زخم جراحی می تواند در هر زمان از 2-3 روز بعد از عمل ایجاد شود علائم و نشانه های عفونت برخی علائم و نشانه های عفونت بعد از جراحی زیبایی بینی به شرح زیر است: . تب زیاد، افزایش درد در محل برش، افزایش قرمزی در محل برش و بوی ناخوشایند ناشی از برش.

اگر معلوم شود بعد از جراحی پلاستیک عفونت در ناحیه زخم ایجاد شده، احتمالاً یک آنتی بیوتیک خوراکی تجویز می شود یا باید آنتی بیوتیک داخل وریدی دریافت کنید. البته به یاد داشته باشید که عفونت بعد از جراحی پلاستیک نادر است. برای همین دستورالعمل های جراح خود را دنبال کنید و باید نتیجه مورد نظر خود را بدست آورید.

در واقع تک تک نکات گفته شده با توجه به نوع پوست شما و روند بهبودی در نظر گرفته شده است و برای همین رعایت آنها دارای اهمیت بسیار زیاد و تأثیر فراوانی در بهبودی با عوارض کمتر خواهد بود.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی هلیا ” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت جراحی بینی خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره 02122810089 تماس بگیرید.

جراحی بینی