دلایل و درمان آبریزش بینی بعد از جراحی بینی

آبریزش بینی بعد از عمل زیبایی بینی یکی از معضلاتی است که افراد از آن رنج می‌برند و نسبت به زمان بروز این مشکل نگران هستند. این وضعیت موقت است و بسته به سیستم بدن شما بعد از چند هفته یا چند ماه از بین می‌رود. مانند سایر جراحی‌ها، عمل بینی ممکن است خطرات و عوارضی را به همراه داشته باشد. اگر چه این خطرات عمدتاً به مراقبت‌های افراد بعد از عمل برمی‌گردند اما برخی از آن‌ها قابل پیش‌بینی نیستند. توجه به توصیه‌ها و مراقبت‌های لازم و ضروری به شما کمک می‌کند تا تغییرات و نتیجه مورد نظر خود را ببینید.

در این مقاله ما درمورد چگونگی درمان آبریزش بینی بعد از جراحی بینی صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بدون آسیب به بینی بتوانید این عارضه را پشت سر بگذارید.

درمان آبریزش بینی بعد از عمل بینی

دلیل آبریزش بینی بعد از عمل جراحی

در بعضی از افراد بعد از عمل وضعیتی ایجاد می‌شود که به آن آبریزش بینی گفته می شود و گاهی با ترشحات بعد از عمل بینی همراه است. این عارضه پس از جراحی زیبایی بینی برای چند هفته در موارد نادر رخ می‌دهد. آبریزش بینی بعد از جراحی یک وضعیت موقتی است و بینی بسیاری از افراد به زودی پس از جراحی زیبایی بینی به حالت عادی برمی‌گردد. گر چه این وضعیت به عنوان یک عارضه طبیعی شناخته می‌شود، در مواردی هم دلایل دیگری دارد که سرماخوردگی و آلرژی هم جز این موارد و مهمترین آن‌هاست.

با بروز چنین شرایط و وضعیتی باید به دنبال دلیل آن باشید و سعی کنید از دستکاری بینی عمل شده خودداری کنید. اگر آبریزش بینی پیش از انجام عمل نیز باشد توصیه می‌شود عمل جراحی را به تعویق بیاندازید و مشکل پزشکی که باعث ایجاد آبریزش بینی می‌شود را برطرف کنید. به طور کلی در صورت ابتلا به هر نوع بیماری، بهتر است انجام عمل بینی را به تعویق بیاندازید.

یک عارضه کوچک ممکن است باعث ‌شود که بیهوشی پیچیده‌تر گردد. انجام بیهوشی با احتقان تنفس فوقانی می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات تنفسی را افزایش دهد. همچنین بیماری تنفسی فوقانی می‌تواند روند بهبود را پیچیده کند. در نهایت انواع مختلفی از مشکلات مانند خونریزی بیش از حد، عفونت بعد از عمل و سینوزیت ایجاد می‌شود.

برای اطلاع از هزینه جراحی بینی خود می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملاً رایگان از طریق شماره ۰۲۱۷۹۵۴۷ در ارتباط باشید. و هچنین از طریق پیام‌رسان واتس اپ به شماره ۰۹۱۲۲۵۰۲۰۵۰ تمامی سوالات خود در رابطه با جراحی بینی و سایر خدمات زیبایی را با ما در میان بگذارید.

آبریزش بینی به دلیل عوارض جراحی بینی

آبریزش بینی بعد از جراحی بینی یک عارضه نادر است که خوشبختانه با بهبودی برطرف می‌شود اما گاهی اوقات، ترومای جراحی می‌تواند شرایطی به نام رینیت وازوموتور ایجاد کند. این وضعیتی است که مشخصه آن، تخلیه آبکی و شفاف از بینی است. این شرایط موقت کاملاً قابل درمان است مگر در صورتی که ادامه‌دار باشد. در اینگونه موارد برای ارزیابی مجدد نیاز است تا مجدداً به جراح خود مراجعه کنید.

آبریزش بینی به دلیل عوارض جراحی بینی

روش درمان آبریزش بینی بعد از عمل جراحی

اگر رینیت وازوموتور دارید، اسپری بینی می‌تواند به رفع مشکل شما کمک کند و به آن اسپری برمید ایپراتروپیوم گفته می‌شود. همانگونه که اشاره شد درصورتی که شرایط ادامه‌دار بود باید به طور حتم برای جلوگیری از مشکلات جدی‌تر معاینه شوید. همچنین کسانی که بعد از رینوپلاستی دچار آبریزش بینی هستند می‌توانند از اسپری سدیم کلراید بینی استفاده کنند تا این عارضه را کاهش دهند. همچنین در اغلب موارد آبریزش اصلی بینی همیشه بعد از عمل ۷۲ ساعت طول می‌کشد و بعد از آن کم می‌شود. شما باید از مصرف کافئین و الکل خودداری کنید زیرا باعث کاهش سطح آب بدن و ضخیم شدن غشای مخاط خواهد شد.

آلرژی دلیل آبریزش بینی بعد از رینوپلاستی

بسیاری از افراد دچار آلرژی به ویژه آلرژی فصلی هستند و همانطور که می‌دانید این نوع آلرژی همراه با آبریزش بینی و عطسه و سرفه بعد از جراحی بینی است. هر دو این موارد بعد از عمل بینی ممکن است بر روی نتایج این جراحی زیبایی اثر منفی از خود به جای بگذارند. به همین دلیل توصیه می‌شود که در انتخاب فصل مناسب برای عمل بینی دقت لازم را داشته باشید تا از اینگونه عوارض ناخواسته جلوگیری شود.

درمان آلرژی و آبریزش بینی بعد از جراحی:

استفاده از آنتی‌هیستامین‌ها می‌تواند علائم آبریزش بینی را درمان یا کنترل کند. این دارو‌ها خلط گلو را خشک کرده و آبریزش بینی را برطرف می‌کنند و بیشتر در موارد شدید و مزمن تجویز می‌شوند. توصیه می‌شود قبل از استفاده، دستورالعمل دارو‌ها را بخوانید.

سرماخوردگی

چنانچه سرماخوردگی پیش از عمل بینی در فرد رخ دهد پیشنهاد می‌شود تا بهبودی کامل و از بین رفتن اثرات دارو‌های سرماخوردگی در بدن، از انجام رینوپلاستی خودداری شود زیرا در کنار سرفه که نتایج عمل بینی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، آبریزش بینی هم که از علائم شایع این بیماری است، اثر منفی بر نتایج به دنبال خواهد داشت.
درمورد سرماخوردگی در دوران ریکاوری بعد از جراحی بینی هم توصیه می‌شود کسانی که بدن ضعیفی دارند، جراحی را به فصل سرد سال موکول نکنند تا دچار این بیماری و عوارض آن نگردند.

درمان آبریزش بینی ناشی از سرماخوردگی بعد از عمل بینی:

اگر بعد از عمل بینی دچار سرماخوردگی شوید، پیشنهاد می‌شود که قبل از مصرف هرگونه داروی ضد سرماخوردگی که ممکن است حاوی موادی باشد که تورم را افزایش می‌دهد، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و در صورت تجویز پزشک از آن‌ها استفاده کنید. برای تمیز کردن بینی هم باید نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید تا آسیبی به آن وارد نشود. اگر سرماخوردگی دارید باید خود را در مدت زمان کمی درمان کنید. مصرف آب به میزان کافی، غذا‌های نرم مانند سوپ و ویتامین ث دوران این بیماری را کاهش خواهد داد.

در صورت آبریزش بینی پیش از عمل چه باید کرد؟

همانگونه که اشاره شد به هر دلیلی اگر دچار آبریزش بینی پیش از عمل بینی هستید بهتر است با پزشک معالج خود این موضوع را در میان بگذارید تا راه درمانی درست انتخاب شود و در صورت نیاز برای جلوگیری از مشکلات آتی، زمان رینوپلاستی به وقتی دیگر موکول شود. با این کار علاوه بر کاهش عوارض بعد از عمل بینی، آسیب کمتری نیز متوجه نتایج این جراحی خواهد شد که خواست اکثر افراد نیز همین است.

سخن پایانی درباره آبریزش بینی بعد از عمل

بلافاصله پس از جراحی زیبایی بینی، آبریزش بینی اتفاق می‌افتد و کاملاً امری طبیعی است. در نهایت، آبریزش در طی چند هفته بعد از عمل بینی به صورت کامل برطرف می‌شود. علائم طولانی‌تر بینی باید توسط یک متخصص آلرژی مانند متخصص گوش و حلق و بینی یا جراح شما ارزیابی شود. درمان ممکن است به سادگی و با شستشوی بینی و یا قرص آنتی‌هیستامین، میسر باشد. علاوه بر این، قرار نگرفتن در معرض تحریک‌کننده‌های هوا نیز ممکن است کمک کند.

تنها پس از ارزیابی جامع، پزشک می‌تواند به تعیین گزینه‌های مناسب برای درمان آبریزش بینی بعد از جراحی رینوپلاستی کمک کند. به یاد داشته باشید جراحی زیبایی بینی بسیار حساس است  لذا بیماری‌های زمینه‌ای چون آلرژی و حساسیت فصلی خود را نیز با جراح در میان بگذارید تا بهترین راه پیشگیری را انتخاب نماید و راه‌حل درست به شما توصیه شود.

سوالات متدوال

قرص برای آبریزش بینی بعد از عمل چه بخورم؟

پزشک معالج ممکن است بر اساس وضعیت شما داروهای آنتی‌هیستامین نظیر لوراتادین را تجویز کند. این داروها علائم حساسیت مانند احتقان و آبریزش را کاهش می‌دهند.

آبریزش بینی چند روز طول میکشد؟

آبریزش بینی بعد از عمل، یک مسئله طبیعی تلقی شده و می‌تواند تا چند هفته به طول انجامد. در صورت طولانی‌تر شدن این بازه زمانی، بهتر است به متخصصین آلرژی و متخصصین گوش و حلق و بینی مراجعه صورت گیرد.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی هلیا ” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت جراحی بینی خود مطلع شوید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۷۹۵۴۷ تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت ، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید