عوارض خطرناک پیوند مو در مراکز نامعتبر

کاشت مو یکی از روش‌های زیبایی به شمار می‌رود که در مقایسه با سایر تکنیک‌ها عارضه کمتری برای افراد به همراه دارد. با این‌حال برخی عوامل به چشم می‌خورند که می‌توانند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم عارضه‌هایی را در زیباجو منجر شوند. عارضه جانبی کاشت مو ممکن است در کوتاه مدت یا بلند مدت خودشان را نشان دهند؛ اما چیزی که اهمیت دارد این است بتوان هر چه سریع‌تر از پیشرفت آن‌ها جلوگیری کرد. در این مطلب قصد داریم شما را با مهم‌ترین تأثیرات مخرب کاشت مو آشنا کنیم و بهترین راهکارها را برای کاهش ریسک پیوند به اشتراک بگذاریم. کلینیک هلیا، به عنوان بهترین مرجع کاشت مو، می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

اینفوگرافی راهنمای عوارض کاشت مو

مقایسه عوارض کاشت مو در آقایان و خانم ها‌

رسیدن به موهای پُرپُشت رویایی است که بسیاری از خانم‌ها و آقایان دارند؛ به همین دلیل از تکنیک‌های گوناگونی همچون پیوند برای رسیدن به این هدف مهم استفاده می‌کنند. سؤالی که همواره مطرح می‌شود این است ریسک کاشت مو چقدر بوده و آیا جنسیت روی این موضوع تأثیرگذار است یا خیر؟ به‌طورکلی جنسیت روی شدت یا نوع پیامدهای کاشت مو تأثیر ندارد.
خانم‌ها و آقایان ممکن است بعد از پیوند بدون هیچ‌گونه مشکلی از موهای پُرپُشت و متراکم خود بهره ببرند؛ اما اگر مهارت پزشک بالا نباشد یا فرد به مراقبت‌های بعد از پیوند بی‌توجهی کند، در آن صورت عوارض به‌ مرور زمان خودشان را نشان خواهند داد و هیچ ارتباطی نیز با جنسیت ندارد. بااین‌حال برخی از خانم‌ها به دلایل اختلالات هورمونی و همچنین کم‌خونی ممکن است ریزش موی شدیدتری را تجربه کنند.

مقایسه عوارض کاشت مو در آقایان و خانم‌ها‌

خانم‌ها بعد از کاشت مو ممکن است شاهد قرمزی و پوسته پوسته شدن باشند که تمامی این موارد طبیعی هستند و می‌توانند نشانه‌ای از بهبودی باشند. بعد از چند روز تمامی این علائم از بین می‌روند؛ اما اگر این دسته از عارضه جانبی کاشت مو طولانی‌ شدند، بانوان محترم باید با پزشک خود مشورت کنند. در آقایان نیز مشاهده عارضه‌های ذکرشده طبیعی بوده؛ اما گاهی اوقات ممکن است موها در زاویه درست رشد نکنند که این موضوع به دلیل بی‌تجربه و بی‌دقت بودن پزشک است.

عوارض کاشت مو در مردان و زنان چیست؟

منظور از خطرات و عوارض کاشت مو چیست؟

معمولاً کاشت مو از جمله روش‌های ایمن زیبایی به شمار می‌رود و با پیامدهای خاصی همراه نیست؛ اما این موضوع تا زمانی صدق می‌کند که پیوند توسط بهترین متخصصان انجام شود. با این‌حال واکنش‌های فیزیکی و توانایی‌های افراد با یکدیگر متفاوت هستند و نمی‌توان نتایج نهایی را پیش‌بینی کرد. در واقع عوارض کاشت مو در افراد مختلف، متفاوت است.

عکس قبل و بعد از کاشت مو از بالا

یکی از رایج‌ترین عوارض کاشت موی سر عفونت می‌تواند باشد. این عارضه زمانی رخ خواهد داد که کاشت در یک محیط غیر استریل انجام شود. با انتخاب کلینیک‌های معتبر می‌توان از این موضوع جلوگیری کرد. بر اساس آمارهای به دست آمده احتمال رخ دادن عوارض جدی کمتر از یک درصد است. با انتخاب کلینیک تخصصی پوست، مو زیبایی هلیا می‌توانید احتمال پدیدار شدن عارضه جانبی کاشت مو را به کمترین حد خود برسانید.

توضیحات تصویری عوارض موقت کاشت مو

عوارض عمومی کاشت مو

هر تکنیک زیبایی ممکن است با عوارض عمومی همراه باشد و کاشت مو نیز از این قاعده مستثنی نیست. یک سری عوارض جانبی کاشتن مو به چشم می‌خورند که بیشتر حالت عمومی دارند. یعنی با رسیدگی و استفاده از داروهای تجویزشده در کوتاه‌مدت می‌توان اثرات آن‌ها را از بین برد. در یک نگاه کلی آثار منفی عمومی کاشت مو شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

بی حسی

برای اینکه افراد حین برداشت و کاشت فولیکول دردی احساس نکنند، پزشک متخصص نسبت به تزریق بی‌حسی اقدام می‌کند. افراد مختلف در برابر بی‌حسی واکنش‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند. یعنی بر اساس نوع بی‌حسی، واکنش‌ها نیز متفاوت خواهند بود. ازآنجایی‌که در کلینیک هلیا برای برداشت و کاشت از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود، زیباجویان نیز واکنش روان‌شناختی از خود نشان خواهند داد. یعنی به خاطر احساس ترس و استرس، زیباجو ممکن است شاهد واکنش‌های منفی نسبت به مایع بی‌حسی باشد. بدین منظور در ابتدا بی‌حسی در جای دیگری تزریق خواهد شد و در صورت عدم مشاهده واکنش منفی می‌توان ادامه کار را دنبال کرد.

تورم

دیگر عارضه جانبی کاشت مو، تورم است. مشاهده مقداری تورم کاملاً طبیعی بوده و معمولاً اثرات آن بعد از سه تا شش روز از بین می‌رود. تورم معمولاً در ناحیه پیشانی رخ می‌دهد؛ اما به ندرت ممکن است پلک‌های پایین چشم نیز درگیر این موضوع شوند.

درد

از دیگر پیامدهای کاشت مو می‌توانیم به درد اشاره کنیم. احساس ناراحتی خفیف بعد از کاشت کاملاً طبیعی است. پزشک برای تسکین درد شما نسبت به تجویز داروهای مسکن اقدام می‌کند. شما باید به موقع این داروها را مصرف کنید تا دوران نقاهت خود را با موفقیت پشت سر بگذارید.

عوارض احتمالی کاشت مو

عوارض کاشت مو در هنگام انجام عمل

گاهی اوقات ضرر کاشت مو ممکن است حین انجام پروسه نمایان شود. این عارضه‌ها در مرحله برداشت رخ خواهند داد. زمانی که پزشک در منطقه بانک مو برش‌هایی را ایجاد می‌کند، این امکان وجود دارد مویرگ‌ها پاره شوند. همین موضوع می‌تواند منجر به خونریزی شود. با انجام یک سری کارها می‌توان خونریزی را بند آورد و مشکلی برای زیباجو به وجود نخواهد آمد. خونریزی زمانی نگران‌کننده خواهد بود که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و فشار خون را درگیر کند.
برای اینکه خیال پزشک از هر چیزی راحت باشد و مجوز کاشت را صادر کند، قبل از پیوند زیباجو باید در تمامی آزمایش‌ها و چکاپ‌ها همچون نوار قلب شرکت داشته باشد. همچنین برخی تکنیک‌ها به چشم می‌خورند که در آن‌ها نیازی به برش منطقه اهداکننده نیست؛ ازاین‌رو خطر خونریزی نیز وجود نخواهد داشت. در کل اگر فرد شرایط پیوند با تکنیک‌ میکروگرافت را داشته باشد، دیگر نگران نمایان شدن عارضه جانبی هنگام انجام پروسه کاشت مو نخواهد بود.

عوارض بعد از انجام عمل پیوند مو

عارضه جانبی کاشت مو که بعد از انجام پروسه نمایان می‌شوند، گزینه‌های مختلفی را به خود اختصاص داده‌اند. هرکدام از این عوارض به نحوی می‌توانند روی شرایط زیباجو تأثیر منفی بگذارند. در لیست زیر می‌توانید با مهم‌ترین عوارض بعد از پیوند آشنا شوید:

تورم بعد از کاشت

یکی از رایج‌ترین عارضه‌هایی که بعد از کاشت مو ممکن است افراد را درگیر کند، تورم به شمار می‌رود. به طور طبیعی تورم دو تا شش روز بعد از کاشت طبیعی بوده و معمولاً ناحیه پیشانی را درگیر می‌کند. پزشک برای برطرف کردن تورم داروهای ضدالتهابی تجویز می‌کند. اگر تورم بیشتر از شش روز طول کشید و چشم‌ها را درگیر کرد، باید با متخصص خود تماس بگیرید. پزشک با توجه‌ به شرایط شما راهکارهایی را در راستای از بین بردن تورم ارائه خواهد داد.

خونریزی بعد از کاشت

از دیگر آثار منفی کاشت مو می‌توانیم به خونریزی اشاره کنیم. خونریزی معمولاً در بخش‌هایی که فولیکول‌ها خارج شده‌اند مشاهده می‌شوند. برخی از زیباجویان با مشاهده دلمه‌هایی که روی پوست سر وجود دارند، متوجه خونریزی می‌شوند. اگر بخواهیم به‌طورکلی به این قضیه نگاه کنیم خونریزی بعد از کاشت طبیعی نیست و ممکن است گرافت‌ها از جای مخصوص خود خارج شده باشند. معمولاً با کمک پنبه و وارد کردن یک فشار ملایم می‌توان از خونریزی بیشتر جلوگیری کرد. لازم به ذکر است خونریزی بعد از کاشت افرادی را درگیر می‌کند که از تکنیک‌های تهاجمی برای پیوند استفاده کرده‌اند.

خارش بعد از کاشت

یکی از رایج‌ترین واکنش‌ها به کاشت، خارش است. در واقع از خارش می‌توانیم به عنوان یک واکنش طبیعی بدن در راستای بهبودی یاد کنیم. این عارضه جانبی کاشت مو در حالت معمولی مشکلی را به وجود نمی‌آورد؛ اما اگر زیباجو نسبت به خاراندن پوست سر اقدام کند، در آن صورت فولیکول‌ها جابه‌جا شده و به آن‌ها آسیب وارد می‌شود.
پشت و کناره‌های سر مراکزی هستند که دچار خارش می‌شوند. همچنین علاوه بر مناطق اهدا کننده، نواحی گیرنده نیز ممکن است تحت تأثیر خارش قرار بگیرند. یکی از دلایلی که باعث خارش می‌شود، خشکی پوست سر است؛ به همین علت پزشک برای برطرف کردن این موضوع داروها، شامپوها و محلول‌های مخصوص را برای زیباجو تجویز می‌کند.

پوسته شدن سر بعد از کاشت

از دیگر عواقب کاشت مو می‌توانیم به پوسته شدن سر اشاره کنیم که معمولاً در ناحیه اهدا کننده ظاهر خواهد شد. پوسته‌ها ناشی از خون خشک و… هستند که با شستشو دقیق از بین می‌روند. اگر متوجه این پوسته‌ها شدید، به هیچ عنوان خودتان نسبت به جداسازی آن‌ها اقدام نکنید؛ زیرا با این کار ممکن است گرافت‌ها را جابه‌جا کرده و باعث وارد شدن آسیب به آن‌ها شوید.
این عوارض چه دلایلی دارد؟

این عوارض چه دلایلی دارد؟

به‌طورکلی مهم‌ترین دلایلی که باعث ایجاد عارضه جانبی کاشت مو می‌شوند، شامل پزشک و خود زیباجو هستند. زمانی که قصد دارید یک کلینیک را برای کاشت انتخاب کنید، باید از معتبرترین گزینه‌ها بهره ببرید. کلینیک‌های معتبر از بهترین پزشکان در راستای کاشت بهره می‌برند. هرچقدر مهارت‌های یک پزشک بیشتر باشد، به همان اندازه نیز می‌توان بهترین نتایج را بعد از کاشت دریافت کرد. همچنین زیباجو نیز باید به نکات مراقبتی که بعد از کاشت با او در میان گذاشته می‌شود، توجه کند. نحوه خوابیدن، نحوه شستشو، نحوه پوشیدن لباس و… می‌توانند نتایج نهایی را دستخوش تغییر کنند.

عوارض sutعوارض futعوارض FIT (FUE)عوارض میکروگرافت
افلوویم بعد از عمل، معمولاً ریزش موی بیش از حد موهای موجود (که از قبل وجود داشته‌اند) در ناحیه گیرنده را ریزش شوک یا افلوویوم می‌نامند. افلوویوم می تواند آناژن یا تلوژن باشد.فولیکول‌های مو به صورت دستی با استفاده از ابزارهای کلاسیک پزشکی استخراج می‌شوند، بنابراین احتمال خطای انسانی وجود دارداحساس دردهای پراکنده در نقاطی که  فولیکول مو از آنجا برداشته شده است.فولیکولیت (التهاب فولیکول‌ها)
التهاب فولیکول‌ها (که فولیکولیت نامیده می‌شود) که این یک پاسخ به جا به جا شدن فولیکول‌ها استجای زخم نسبتاً بزرگی که پس از برداشت پوست، پشت سر باقی خواهد ماندبروز ادم یا همان تورم در صورت (به ویژه در نواحی پیشانی و چشم)خارش سر، خارش بعد از عمل یک پدیده شایع در ناحیه اهداکننده و گیرنده است. خشک شدن و پوسته پوسته شدن علت این خارش می‌باشد
تورم بعد از عمل روی صورت از روز سوم جراحی به بعد روی پیشانی و سپس پلک‌های فوقانی، پلک‌های تحتانی و گونه ظاهر می‌شودپس از پایان عملیات برداشت مو، در محل اهدا کننده نیاز به بخیه زدن است که می‌تواند شانس عفونت و یا ایجاد اسکار را به دنبال داشته باشداحتمال کم بروز آنافیلاکسیبه دلیل استفاده از داروهای بی حس کننده، احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک در فرد وجود دارد.
درد یک شکایت رایج در زیباجویان پس از پیوند مو در نواحی تحت عمل استبا اینکه نادر است، اما احتمال ایجاد گوشت اضافه در افرادی که مستعد این امر هستند در ناحیه بانک مو وجود دارد.ایجاد خارش‌های برخاً زیاد و آزار دهنده در نقاط مختلف سر
واکنش‌های آلرژیک در اثر استفاده از مواد بی‌حسیفولیکولیت (التهاب فولیکول‌ها)ایجاد سکسه! سکسکه به دلیل تحریک عصب فرنیک است که قسمت‌های پس از گوش را عصب‌دهی می‌کند. این اعصاب در طول عمل تحریک می‌شوند و ممکن است باعث سکسکه شود

برای اطلاع از هزینه کاشت مو خود می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملاً رایگان از طریق شماره ۰۲۱۷۹۵۴۷ در ارتباط باشید. و هچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره ۰۹۱۲۲۵۰۲۰۵۰ تمامی سوالات خود در رابطه با کاشت مو و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید.

چه زمانی عوارض کاشت مو خطرناک است ؟

کاشت مو از جمله تکنیک‌های زیبایی بی‌خطر است و عوارضی که بعد از پیوند مشاهده می‌شوند حالت عمومی دارند. اگر عوارض کاشت مو در بلند مدت ادامه‌دار باشند، ممکن است نشانه‌ای از زنگ خطر باشند. همچنین برخی پیامدها در همان روزهای ابتدایی خودشان را نشان می‌دهند که به دلیل شدت بالای آن‌ها سلامتی افراد ممکن است با خطراتی مواجه شود. از جمله این عوارض می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  1. دردهای شدیدی که حتی با مصرف دارو تسکین پیدا نمی‌کنند.
  2. دردهایی که بعد از چند روز شدیدتر می‌شوند.
  3. خروج مایع بد بو و زرد رنگ از محل کاشت که نشانه‌ای از عفونت می‌تواند باشد.
  4. تجربه التهاب بسیار شدید که منجر به قرمزی و داغی پوست می‌شود.
  5. تغییر پوست سر به رنگ سیاه

راه های پیشگیری از عوارض کاشت مو

راه های جلوگیری از عوارض کاشت مو چیست؟

برای اینکه کاشت مو تبدیل به یک تجربه خوشایند شود، باید از راهکارهایی بهره ببرید که می‌توانند از عوارض جلوگیری کنند. به‌طورکلی سه عامل مهم وجود دارند که می‌توانند نتایج کاشت مو را تحت تأثیر قرار دهند؛ از جمله:

  1.  مهارت و ظرافتی که پزشک حین کاشت به کار می‌برد.
  2. تجهیزات و امکاناتی که کلینیک کاشت مو ارائه می‌دهد.
  3. مراقبت‌هایی که زیباجو قبل و بعد از کاشت به آن‌ها توجه می‌کند.

برای اینکه بتوانید عارضه جانبی کاشت مو را به حداقل برسانید، باید از بهترین کلینیک‌ها بهره ببرید. کلینیک‌های معتبر یک محیط بهداشتی و استریل را فراهم می‌کنند و از این طریق خطر عفونت را به حداقل می‌رسانند. همچنین این دسته از کلینیک‌ها از پزشکان مجرب در راستای کاشت بهره می‌برند؛ به همین دلیل دقت و ظرافت نهایی افزایش پیدا می‌کند و خطر آسیب رسیدن به گرافت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد. کلینیک تخصصی پوست، مو زیبایی هلیا با داشتن بهترین پرسنل و پزشکان می‌تواند یک کاشت مو موفقیت‌آمیز را برای شما رقم بزند.

عوارض عمومیعوارض روش FITعوارض روش FUTعوارض در محل پیوند
حساسیت به ماده بی‌حسیتنک شدن بانک موبروز خونریزیخط رویش ضعیف
عوارض حین عملدفن شدن فولیکول ناشی از عمق کاشت زیادالتهاب فولیکول‌هافرم موی عروسکی
دردتشکیل اسکار نقطه‎ ایدرد طولانیورم زیاد در محل پیوند
خارشافزایش برداشت فولیکولادامه‌دار شدن بی‌حسی سرریزش شوکی مو
ورم پوستیخونریزی در محل بخیه‌ها
التهاب پوستیتشکیل اسکار در نوار برداشت مو
نکروز و عفونت

عوارض کاشت مو برای بچه دار شدن

نظریه‌های متفاوتی درباره عوارض کاشت مو برای بچه دار شدن وجود دارند. برخی افراد معتقدند کاشت مو می‌تواند تأثیر منفی روی قدرت باروری زوج‌ها داشته باشد؛ اما بر اساس بررسی‌های علمی هیچ ارتباطی بین این دو موضوع وجود ندارد. در حالت کلی بانوانی که قصد کاشت مو دارند، باید بعد از دوران بارداری نسبت به انجام این کار اقدام کنند؛ زیرا در دوران حاملگی و بعد از آن ریزش مو وجود دارد. موهای بانوان باید به ثبات لازم رسیده باشند تا بتوانند نسبت به پیوند فولیکول اقدامات لازم را انجام دهند. به‌طورکلی برای اینکه خیالتان از بابت همه چیز راحت باشد، می‌توانید در جلسات مشاوره شرکت داشته باشید تا پزشک ارزیابی کامل از وضعیتتان داشته باشد.

نتیجه گیری در رابطه با عوارض پس از کاشت مو

نتیجه گیری درباره عوارض پس از کاشت مو

کاشت مو یکی از روش‌های زیبایی به شمار می‌رود که می‌تواند عوارض بسیار کمی را برای زیباجویان به همراه داشته باشد؛ اما با این‌حال نیاز است تمام جوانب را در نظر گرفت. معایب کاشت مو زمانی خودشان را نشان می‌دهند که از کلینیک‌های غیرمعتبر و پزشکان بی‌تجربه برای پیوند استفاده کنید. برای اینکه از مشکل کاشت مو در امان باشید، حتماً تحقیقات لازم را درباره کلینیک پیوند انجام دهید. عوارض کاشت مو در افراد مختلف بر اساس تکنیک پیوند، کلینیک انتخابی و… متفاوت هستند؛ اما به‌طورکلی شامل خارش، درد، تورم و… می‌شوند. با انتخاب کلینیک هلیا می‌توانید از شدیدترین عارضه جانبی کاشت مو در امان باشید.

سوالات متدوال

حالا که به انتهای مطلب رسیدیم، قصد داریم به بررسی چهار سؤال مهم بپردازیم و به آن‌ها خلاصه‌وار پاسخ دهیم؛ پس در ادامه نیز ما را همراهی کنید.

آیا کاشت مو باعث آسیب مغزی می شود؟

تا قبل از اینکه سوابق پزشکی فرد مورد بررسی قرار نگیرند، کاشت مو انجام نخواهد شد. همچنین ماهیت کاشت مو به گونه‌ای است که نمی‌تواند باعث آسیب‌های مغزی باشد و برای افرادی که در سلامت کامل هستند، این موضوع منتفی است.

آیا کاشت مو باعث سرطان می شود؟

سرطان از جمله بیماری‌هایی است که بر اثر عواملی همچون ژنتیک، تغذیه نامناسب، مصرف دخانیات و… افراد را درگیر می‌کند. با توجه‌ به روند کاشت مو، هیچ ارتباطی بین سرطان و پیوند وجود ندارد.

آیا کاشت مو باعث مشکلات باروری می شود؟

پیوند مو هیچ کدام از ارگان‌های بدن را درگیر نمی‌کند و پزشک تنها از پوست سر فرد به عنوان منطقه اهداکننده بهره می‌برد. همچنین داروهایی که به عنوان بی‌حسی استفاده می‌شوند، هیچ ارتباطی با قدرت باروری افراد ندارند.

یبوست بعد از کاشت مو شایع است؟

از جمله عوارض کاشت مو در کوتاه مدت می‌توانیم به یبوست اشاره کنیم که افراد مبتلا به بیماری‌های گوارشی را درگیر می‌کند؛ زیرا ممکن است در رژیم غذایی آن‌ها تغییراتی ایجاد شود. برای اینکه از این عارضه جانبی کاشت مو جلوگیری کنید، حتماً در جلسه مشاوره مشکل خود را با پزشک در میان بگذارید.

 ❤️ انتقاد و پیشنهاد شما یاری گر ما در ارائه ی هر چه بهتر خدمات است ❤️

شما می‌توانید با مراجعه به ” کلینیک پوست و مو هلیا ” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت کاشت مو خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۷۹۵۴۷ تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان می‌توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید. کاشت مو و ابرو در این کلینیک توسط پزشک مطرح کشور دکتر حمیدرضا خراسانی صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید