افزایش حجم و زیبایی لب ها با تزریق چربی

این روزها داشتن لب‌هایی خوش فرم و زیبا در بین افرادی که به زیبایی ظاهری خود اهمیت می‌دهند طرفدار زیادی پیدا کرده است به همین دلیل راهکارهای متنوعی برای داشتن لب‌هایی پر و زیبا در کلینیک‌های زیبایی روی کار آمده‌اند. بنابراین افرادی که به طور مادرزادی یا ژنتیکی لب‌هایی نازک دارند و یا به مرور زمان و بالا رفتن سن فرم زیبای لب‌های خود را از دست داده‌اند می‌توانند یکی از این روش‌ها را انتخاب کرده و از نتایج حاصل لذت ببرند.

اینفوگرافیک تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب یکی از موثرترین و بهترین این روش‌ها محسوب می‌شود. چرا که تزریق چربی لب دائمی بوده و در کنار فرم‌دهی به لب‌ها از چروک‌های ایجاد شده در اطراف لب نیز می‌تواند تا حد زیادی جلوگیری کند. حجم دهی لب با چربی در کلینیک تخصصی هلیا و در محیطی کاملاً استاندارد و ایمن توسط دکتر خراسانی انجام می‌شود. برای اطلاع در مورد نحوه انجام، میزان ماندگاری، هزینه و هر آنچه که نیاز است در این زمینه بدانید شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کنیم.

تزریق چربی به لب

آیا میشود چربی به لب تزریق کرد؟

در حال حاضر تزریق چربی به لب، ‌ایده‌آل‌ترین روش پرکنندگی و برجستگی لب‌ها است. داشتن اثر ماندگاری دائمی، ایمن بودن، قابلیت تطبیق با سیستم ایمنی بدن و بدون عوارض بودن،  تزریق چربی از شکم به صورت را بسیار محبوب کرده است.

تنها اشکال در مقایسه با دیگر روش‌ها این است که برای برداشت آن نیاز به یک عمل جراحی کوچک داریم. اما با توجه به مزایایی که دارد، برجسته سازی لب با چربی نسبت به پرکننده‌های مصنوعی، برتر است. فرد مراجعه‌کننده در حین عمل درد تجربه نخواهد کرد؛ چون بی‌حسی موضعی اعمال می‌گردد. همچنین درد زیادی بعد از عمل تحمل نمی‌کند و کبودی و تورم که معمولاً به صورت خفیف رخ می‌دهد با اعمال کمپرس یخ کاملاً درمان می‌شود.

آیا تزریق چربی به لب دائمی است؟

همانطور که اشاره شد تقویت لب شامل مجموعه روش‌هایی است که باعث اضافه یا بازگرداندن حجم به لب‌ها و صاف کردن خطوط عمودی در اطراف لب و دهان می‌شود. در حالی که روش‌های زیبایی زیادی برای این کار وجود دارد اما چه خود متخصصان زیبایی و چه افراد داوطلب برای انجام این کار به دنبال روش‌های غیرتهاجمی و تزریقی می‌روند. همانطور که اشاره شد در این میان انتقال چربی به لب بهترین روش تزریق چربی است که در رسیدن به ظاهری مناسب به شما کمک خواهد کرد.

کاربرد تزریق چربی به لبفرم دادن به لب‌ها و برجسته کردن آن‌ها
درمان چین و چروک و سیاهی لب‌ها
ماندگاری انتقال چربی به لباین تکنیک تأثیر موقت دارد بنابراین لازم است برای حفظ اثر ترانسفر چربی به لب، در جلسات تزریق چربی این تکنیک را تکرار کنید.
عوامل مؤثر بر ماندگاری ترانسفر چربیمیزان چربی تزریق شده
مقاومت چربی در برابر متابولیسم بدن
روش انتخابی برای ترانسفر چربی
میزان توجه به نکات مراقبتی در دوره نقاهت
آیا تزریق چربی به لب خطرناک است؟خیر اگر این تکنیک توسط متخصص حرفه‌ای و در شرایط استاندارد و در کلینیک‌های معتبر انجام شود هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

برای اطلاع از هزینه تزریق چربی خود می توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملاً رایگان از طریق شماره ۰۲۱۷۹۵۴۷ در ارتباط باشید و همچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره ۰۹۱۲۲۵۰۲۰۵۰ تمامی سوالات خود در رابطه با تزریق چربی و سایر خدمات زیبایی را با ما در میان بگذارید.

تزریق چربی به لب چگونه انجام می شود؟

این روش کم تهاجمی، سرپایی با بی‌حسی موضعی قابل انجام است. در مورد روش دقیق تزریق چربی به زاویه لب و روند انجام آن باید گفت که چربی از بدن خود شما و از طریق لیپوساکشن کم فشار برداشت خواهد شد. از آنجایی که چربی  از بدن خود فرد است، هیچ واکنش حساسیتی و آلرژیکی نسبت به تزریق چربی وجود ندارد.

چربی به دلیل داشتن منبع غنی از سلول‌های بنیادی علاوه بر پر کردن باعث بهبود ظاهر پوست می‌شود. بعد از برداشت و تصفیه سلول‌های چربی، تزریق چربی به لب به وسیله سرنگ و بدون نیاز به برش انجام می‌شود.

پس از برداشت چربی از این نواحی و در مرحله لیپوساکشن، بافت‌های چربی وارد دستگاه سانتریفیوژ می‌شوند. جایی که مایعات اضافی خارج شده و چربی خالص باقی می‌ماند. در این مرحله باید دقت کرد به چربی‌ها هیچگونه آسیبی وارد نشود؛ زیرا ممکن است باعث بهم خوردن کل فرآیند تزریق شود. تزریق چربی به لب به دلیل حساس بودن ناحیه و حجم بالای رگ و خون در آن ممکن است تورم زیادی داشته باشد که البته بعد ۳ الی ۴ روز برطرف می‌شود و نتایج تزریق چربی در لب را بعد از ۲ هفته به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

تزریق چربی به لب چگونه انجام می شود؟

مراحل تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب بدون درد باید در کلینیک‌های معتبر و توسط پزشک متخصص در این زمینه انجام شود چرا که انجام مراحل تزریق چربی به لب با بی حسی موضعی با دقت و مهارت بالا در ایجاد نتیجه ‌ایده‌آل نهایی تاثیر به سزایی دارد. اگر به طور کاملاً دقیق بخواهیم مراحل تزریق چربی به لب با استفاده از چربی بدن خود فرد را بررسی کنیم، ۵ مرحله کلی باید صورت بگیرد. این پنج مرحله عبارتند از:

  • جلسه مشاوره بین پزشک و فرد متقاضی

قبل از اقدام به هر کاری باید جلسه مشاوره‌ای بین پزشک و شما برگزار شود. در این جلسه شرایط بدنی شما بررسی شده و مناسب‌ترین ناحیه برای برداشت چربی با صلاح‌دید پزشک انتخاب می‌شود. همچنین انتظارات فرد مراجعه‌کننده در نظر گرفته شده و زمان اصلی برای انجام تزریق چربی لب تعیین می‌گردد.

  • آماده‌سازی فرد برای تزریق چربی در لب

اولین کاری که در روز اصلی برای تزریق چربی انجام می‌شود، آماده‌سازی فرد است. به این معنا که نواحی لازم استریل شده و بی‌حسی موضعی در آن‌ها اعمال می‌گردد.

  • استخراج چربی

دومین و مهم‌ترین کاری که در روز اصلی تزریق چربی انجام می‌شود، استخراج چربی است. برای این منظور حجم مشخصی از چربی را توسط روش انتخابی (معمولاً ساکشن) از ناحیه‌ای که از قبل تعیین شده خارج می‌کنند.

  • آماده‌سازی چربی استخراج شده

برای اینکه چربی به دست آمده، قابلیت تزریق را داشته باشد باید یک سری کارها بر روی آن انجام ‌گیرد. این روش‌ها شامل جداسازی بافت‌های اضافی و خون از چربی توسط سانتریفیوژ و بعد یک دست‌سازی آن است.

  • تزریق چربی به لب

آخرین مرحله تزریق چربی به لب است. برای این کار پزشک حجم مشخصی از چربی فرآوری شده را توسط سرنگ‌های مخصوص در جهت‌های لازم به لب تزریق می‌کند. از آنجایی که تزریق چربی با بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد و نیازی به بیهوشی نیست، فرد می‌تواند بلافاصله بعد از اتمام کار کلینیک را ترک کرده و به انجام فعالیت‌های روزانه خود بپردازد. البته توجه شود که رعایت مراقبت‌های لازم بعد از تزریق چربی به منظور رسیدن به بهترین نتیجه ممکن و داشتن دوره دوره نقاهت بعد از تزریق چربی الزامی است.

دائمی بودن تزریق چربی به لب صحت دارد؟

اغلب روش‌های تزریقی مانند تزریق چربی به لب یک روش دائمی نیستند اما انتقال چربی نسبت به دیگر روش‌هایی که استفاده می‌شوند به دلیل ایجاد ظاهر طبیعی و نرم و همچنین دوام بیشتر با استقبال بیشتری مواجه می‌شود. در واقع سلول‌های تزریق شده در جریان تزریق چربی به لب‌ها به دلیل تحرک و استفاده زیاد از لب‌ها از دوام کمتری برخوردار هستند اما باز هم با این حال نسبت به روش‌های دیگر، ماندگاری طولانی‌تری دارد.

پس از تزریق چربی سعی کنید تا مدتی از حضور مقابل نور آفتاب و پرتو‌های سولاریوم خودداری کنید؛ زیرا به شکل قطعی نه تنها عمر چربی را کم می‌کنند بلکه ممکن است سبب دفرمه شدن چربی‌ها شوند. عدم شستشوی ناحیه تزریق شده در روز‌های ابتدایی می‌تواند باعث طولانی‌تر شدن عمر چربی شود. همچنین تا دو هفته سعی شود از مصرف الکل، ویتامین E و دخانیات دوری کنید؛ زیرا سبب رقیق شدن خون و در نهایت مانع نتیجه بخشی تزریق چربی به لب می‌شود.

علت این امر هم این است که در روز‌های ابتدایی، بافت‌های چربی نیاز به خونرسانی دارند تا جا بیفتد. از این رو مراقبت ‌های پس از تزریق چربی به لب ضروری است. علاوه بر دوام مناسب از دیگر دلایلی که باعث شده انتقال چربی یک روش موفق و کم خطر برای لب‌ها باشد، عوارض جانبی انتقال چربی به فرد است و کمترین میزان حساسیت را خواهد داشت.

یک نکته ریز در مورد تزریق چربی به لب وجود دارد و اینکه این روش چون به چربی کمتری نیاز دارد، می‌تواند در یک جلسه تمام شود اما با توجه به اینکه بخش زیادی از چربی در همان روز‌های اول جذب بدن می‌شوند، پزشک مقداری بیشتر از استاندارد تزریق می‌کند و به همین دلیل در روز‌های اول امکان بزرگ دیده شدن لب‌ها وجود خواهد داشت که خیلی زود رفع می‌شود.

ماندگاری تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب بعد از تزریق ژل ناموفق در مقایسه با سایر روش‌های مشابه مثل تزریق ژل و سایر فیلر‌ها دارای طول عمر بالایی است به طوری که می‌توان ادعا کرد تزریق چربی بیشترین ماندگاری را در بین دیگر گزینه‌ها دارد. ماندگاری تزریق چربی به لب دائمی به قدری بالا است که بسیاری آن را روشی دائمی دانسته و با نام تزریق چربی دائمی به لب می‌شناسند. حداقل زمانی که می‌توان شاهد ماندگاری چربی تزریق شده در لب بود، حدود ۳ سال است.

البته بعد از این مدت نیز تاثیرات تزریق چربی وجود داشته و تنها درصد کمی از آن از بین می‌رود. ناگفته نماند که مدت زمان ماندگاری تزریق چربی به بدن هر فرد با توجه به حجم چربی، متابولیسم بدن، سبک زندگی و مواردی از این قبیل می‌تواند متفاوت باشد. شما می‌توانید راهنمایی‌های لازم در خصوص ماندگاری بالای تزریق چربی را از پزشک خود بعد از اتمام جلسات تزریق چربی دریافت کنید.

نتایج تزریق چربی به لب تا چه مدتی ادامه خواهد یافت؟

ترانسفر چربی فقط باید توسط یک جراح واجد شرایط و آموزش دیده انجام شود. تحت نظر بهترین دکتر تزریق چربی این پروسه می‌تواند لب‌ها را به زیبایی فرم داده و بسیار طبیعی به نظر می‌رسد به گونه‌ای که سال‌ها دوام داشته باشد. پس انتخاب پزشک و مرکز درمانی معتبر که برداشت و انتقال چربی را به درستی انجام دهند در دوام آن اثرگذار خواهد بود.

کلینیکی که پروسه تزریق را آنجا انجام می‌دهید، حتماً باید بهداشتی و استریل باشد در غیر این صورت باعث عفونت شده و مصرف آنتی‌بیوتیک‌های فراوان ممکن است ماندگاری چربی تزریق شده را بسیار پایین‌تر بیاورد. در واقع در تزریق چربی به لب ها سلول‌های چربی در جریان خون‌سازی قرار می‌گیرند و به طور طبیعی زنده می‌مانند. همانطور که چربی در نقاط مختلف آب می‌شود، این اتفاق برای لب‌ها نیز رخ خواهد داد. اما به طور معمول انتقال چربی از ۶ ماه تا ۲ سال دوام دارد. اگر رژیم غذایی شما مناسب باشد، برخی مراقبت های بعد از تزریق چربی رعایت شود و به توصیه‌های پزشک متخصص گوش داده شود عمر ماندگاری انتقال چربی به لب تا بالاترین حد ذکر شده یعنی ۲ سال می‌رسد و هر چه ماندگاری بیشتر باشد، زمان تزریق بعدی به تعویق می‌افتد.

نتایج تزریق چربی به لب

آیا نیاز به انجام دوباره تزریق چربی به لب خواهد بود؟

برای تزریق چربی جهت رسیدن به فرم ‌ایده‌آل لب‌ها ممکن است که بیش از یک جلسه درمان نیاز باشد و بعد از آن نیز ریزش تا حدی طبیعی است. گاهی اوقات تزریق چربی مجدد بین ۶ تا ۱۲ ماه بعد از تزریق چربی لب اولیه نیاز می‌شود تا نتایج بهینه را شاهد باشید.

پس از دستیابی به نتایج نهایی نیازی به تکرار درمان نیست و تنها در صورت کم شدن حجم می‌تواند برای تزریق مجدد اقدام نمایید. معمولاً ۶۰ درصد چربی تزریق شده پس از چند ماه ابتدایی کاملاً در بدن ذوب شده و از بین ‌می‌روند و ۴۰ درصد چربی باقی می‌ماند که در دراز مدت ماندگاری دارد.

تمدید تزریق چربی به لب

عوارض تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب یکی از کم عارضه‌ترین و بی‌خطرترین روش‌های زیبایی است به طوری که فرد دوره نقاهت بسیار کوتاهی داشته و بعد از اتمام کار می‌تواند به کار‌های عادی و روزانه خود بپردازد. با این حال برخی افراد به دلیل داشتن پوست و بدنی حساس و انتخاب کلینیک و پزشک نامعتبر می‌توانند شاهد برخی عوارض جانبی باشند. از جمله عوارض تزریق چربی به لب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کبودی در نواحی تزریق چربی (اطراف لب‌ها)
  2. احساس درد در اطراف لب و صورت
  3. خونریزی خفیف در نواحی استخراج چربی
  4. ایجاد عفونت در نواحی استخراج چربی در صورت عدم رعایت بهداشت
  5. التهاب و ورم

عوارض ترانسفر چربی به لب

تمامی این عوارض گذرا بوده و در صورت رعایت مراقبت‌های لازم، حداکثر ظرف ۷۲ ساعت برطرف خواهد شد. در صورتی که فرد عوارض جانبی شدیدی را تجربه کرد باید موضوع را سریعاً با پزشک مربوطه در میان بگذارد.

شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک پوست و مو هلیا و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت تزریق چربی خود مطلع شوید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۷۹۵۴۷ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می‌توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید