مراقبت از ابرو در برابر شوره زدن

بسیاری از ما شوره مو و صحنه نامناسبی را که از ریختن آن روی لباس ایجاد می شود را مشاهده کرده ایم. این مسئله در ابروها هم بسیار شایع است و البته نگران کننده تر؛ زیرا می توان موها را به نحوی پوشاند اما ابروها در زیبایی صورت نقش مهمی دارند و پوسته پوسته بودن و شوره ابرو می تواند اعتماد به نفس فرد را در مورد زیبایی و جذابیت ظاهری او تا حد زیادی کاهش دهد.

مراقبت از ابرو در برابر شوره زدن

برای اطلاع از خدمات زیبایی خود می توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملا رایگان از طریق شماره 02122810089 در ارتباط باشید. و همچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09120687738 تمامی سوالات خود در رابطه باخدمات پوست و مو و زیبایی را با ما در میان بگذارید.

شوره ابرو اغلب دلایل متعددی دارد که هر کدام نیاز به راه حل خاص خود دارند. شناخت دلایل پوسته پوسته شدن ابرو و علائم آن به ما در انتخاب راه درست برای مقابله و کاهش این معضل کمک می کند. در ادامه به صورت جامع به این معضل و راه حل هایی برای درمان آن پرداخته شده است.

شوره ابرو چیست؟

به طور کلی شوره یک بیماری مزمن قلمداد می شود که وجهه خوبی نیز ندارد. این عارضه معمولاً در پوست سر ایجاد می شود و باعث پوسته پوسته شدن و ریزش آن می شود. گاهی اوقات ممکن است که شوره در مکان هایی غیر از پوست سر مانند ابروها اتفاق بیفتد.

شوره ابرو اگرچه می تواند آزاردهنده باشد، اما خبر خوب این است که درمان آن نسبتاً آسان است. شوره ابرو می تواند برای هر کس، در هر سنی، از نوزادان تا بزرگسالان رخ دهد. البته معمولاً بعد از بلوغ در مناطقی از پوست که تعداد زیادی از غده های تولید کننده چربی وجود دارد، اتفاق می افتد.

شوره ابرو چیست؟

علائم شوره ابرو شبیه به علائم کلی شوره سر است مهمترین این علائم عبارت هستند از: تکه های پوسته پوسته سفید رنگ یا زرد رنگ، خارش یا لکه های پوستی تحریک شده و قرمز رنگ. بسته به علت اصلی بروز شوره ابرو نیز ممکن است این علائم شدت و ضعف داشته باشد.

لیفت نخ صورت چقدر دوام دارد

چه عواملی باعث ایجاد شوره سر ابرو می شود؟

پزشکان کاملاً مطمئن نیستند که چه عاملی در پس این بیماری وجود دارد، اما به نظر می رسد نوع خاصی از قارچ از خانواده Malassezia مسئول شوره ابرو است.

هنگامی که این قارچ از ترشحات چرب غدد پوستی تغذیه کند، می تواند باعث تحریک یا واکنش های آلرژیک در برخی از افراد شود که در نهایت منجر به التهاب و پوسته پوسته شدن می شود. این حالت به درماتیت سبورئیک شهرت دارد. شوره های زرد رنگی که با التهاب و قرمزی پوستتان همراه باشند نشانه این بیماری است که در صورت حاد بودن علائم و التهابات به طور حتم نیازمند مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو هست.

شوره ابرو چیست؟

از سمت دیگر شوره ابرو برای کسانی هم که پوست خشکی دارند؛ اتفاق می افتد. این افراد کافی است دست به ابرو ببرند و کمی پوست را خارش دهند، سلول های مرده به صورت پوسته پوسته می ریزند که اغلب هم سفید رنگ هستند. برای درمان این نوع از شوره ابرو کافی است که خشکی پوست درمان شود.

دلیل دیگر پوسته پوسته شدن ابرو، استفاده از شوینده های نامناسبی است که پوست شما را تحریک کرده و به سمت خشکی و پوسته پوسته شدن سوق می دهد به این نوع شوره درماتیت تماسی گفته می شود. اگر بعد از استفاده یک شامپو یا صابون متوجه این امر شدید کافی است تا محصولات مراقبت از پوست و شوینده خود را عوض کنید.

بعضی اوقات حتی عدم تعادل در آنزیم های روده می تواند باعث التهاب پوستی و شوره ابرو شود. سعی کنید غذای سالم و سازگار با روده را در رژیم خود بگنجانید.

شوره ابرو چگونه درمان می شود؟

بسته به علت ایجاد شوره ابرو، ممکن است راه های درمان و مراقبت از آن متفاوت باشد. بعضی اوقات ممکن است کارهایی که برای یک شخص مفید و اثرگذار است برای دیگری اینگونه عمل نکند. اگر به نظر رسید که یک روش درمانی برای شما مناسب نیست و اثری که انتظار داشتید را نگذاشت، دلسرد نشوید. درمان های متعددی وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

تقویت موهای آسیب دیده به روش خانگی

شوره ابرو چیست؟

برای درمان درماتیت سبورئیک که گاهی اوقات در اثر سردی هوای سرد و یا خشک بودن محیط  و حتی استرس تشدید می شود، کافی است که یک کرم ضد قارچ موضعی تهیه کنید. درمان های موضعی این نوع شوره ابرو شامل مرطوب کننده ها یا کرم ضد خارش نیز می شود.

اگر علائم کاهش نیافته باشد، ممکن است نیاز به معاینه توسط یک متخصص داشته باشید.  به طور کلی قبل از هر اقدامی برای درمان های موضعی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

شامپو های ضد شوره می توانند به درمان شوره ابرو کمک کنند. هنگام حمام کردن مقداری از آنها را روی ابروهای خود بزنید و 3 الی 5 دقیقه زمان دهید و سپس بشویید. شامپوهای حاوی سولفیدسلنیوم و کتوکونازول، انتخاب مناسبی در این مورد هستند.

درمان های خانگی برای شوره ابرو

اگر خشکی پوست دلیل شوره باشد راه های خانگی بسیاری وجود دارد که کمک کننده و مثمر ثمر خواهند بود. درمان های خانگی شوره ابرو به دلیل ساده بودن مواد مورد استفاده و در دسترس بودن ارزش امتحان کردن را دارند و عوارض جانبی آنها بسیار کم است. این درمان ها اغلب همان ماسک ها و مواد طبیعی موجود در هر خانه ای هستند؛  از جمله:

روغن درخت چای دارای خاصیت ضد قارچی است و در واقع اثربخشی آن در درمان شوره ابرو بررسی شده است. یک مطالعه نشان داد که افرادی که از شامپوی روغن درخت چای استفاده می کردند با کاهش علائم شوره مواجه شده اند.

می توانید مقداری روغن درخت چای را با لوسیون یا ژل آلوئه مخلوط کنید و هر روز آن را به ابروهایتان بمالید. همانطور که می بینید علائم شوره ابرو بهبود می یابد. بعد از کاهش علائم می توانید یک یا دو بار در هفته از آن استفاده کنید تا علائم پوسته پوسته شدن ابرو کاملاً از بین برود.

درمان های خانگی برای شوره ابرو

ماساژ دادن ابروها با چند قطره روغن بادام گرم به شما کمک می کند تا از پوسته پوسته شدن ابرو خلاص شوید. می توانید این کار را شب ها قبل از خواب انجام دهید. ماساژ با روغن بادام حتی می تواند از ریزش موهای ابرو جلوگیری کند. به یاد داشته باشید که صورت خود را صبح بشویید.

همه چیز درباره ویتامین D

ژل آلوئه ورا یک راه حل عالی برای این معضل است. مقداری ژل آلوئه خالص را روی ابروها خود بمالید تا جذب شود و بعد از چند دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

نمک یک درمان طبیعی و بسیار موثر برای برطرف کردن مشکل شوره ابرو است. در واقع پوست زیر آن را لایه برداری می کند. به اندازه نوک انگشت نمک طعام بردارید و آن را به آرامی روی ابروها مالش دهید.

دانه شنبلیله اکثر افرادی که در ابروهایشان شوره دارند از مشکل ریزش مو از ابرو رنج می برند. تخم شنبلیله پر از اسیدهای آمینه است که به عنوان اکسید کننده های عالی عمل می کنند. می توانید بذر شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید و سپس آن را بکوبید یا میکس کنید تا یک خمیر به دست بیاید. خمیر را روی ابروهای خود بمالید و 15 دقیقه زمان دهید، سپس آن را با آب گرم بشویید.

پوسته پوسته شدن ابرو یا در اصطلاح شوره ابرو بسیار شایع است اما به طور کلی جای نگرانی و دغدغه ندارد. بسیاری از داروهای خانگی که  گفته شد را می توانید امتحان کنید و اگر یکی از آنها جواب نداد به سراغ دیگری بروید. اگر طی چند هفته هیچ پیشرفتی با این درمان‌ ها مشاهده نکردید با یک متخصص پوست صحبت کنید. ممکن است شما به یک نسخه درمانی و دارویی نیاز داشته باشید تا بتواند این مشکل را کنترل کنید.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی هلیا ” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت خدمات زیبایی خود مطلع شوید. جهت مشاوره با شماره 02122810089 تماس بگیرید.

پوست و مو