تزریق ژل به صورت بهتر است یا تزریق چربی؟

با توجه به اینکه معیار‌ها و ملاک‌های زیبایی امروزی نسبت به گذشته تفاوت‌های قابل توجهی داشته است، افراد بسیار هستند که قصد دارند چهره خود را با معیار‌های به روز دنیا تطابق دهند و برای رسیدن به این هدف اولین فکری که به ذهن آن‌ها خطور می‌کند استفاده از عمل‌های زیبایی است. عمل‌ها و اقدامات بسیاری در علم پزشکی وجود دارد که به زیبایی صورت و چهره کمک می‌کنند. با توجه به پیشرفت چشمگیری که دانش پزشکی در عصر حاضر دارد روش‌های بسیار به دنیا معرفی شده است.

از جمله مهم‌ترین و معروف‌ترین اقدامات زیبایی دنیا که محبوبیت بسیار زیادی در دنیا دارند، تزریق ژل و تزریق چربی به صورت می‌باشد که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

اینفوگرافیک تزریق چربی یا تزریق ژل به صورت

تزریق چربی یا تزریق ژل به صورت

انتقال چربی به صورت جایگاه بالاتری نسبت به تزریق ژل دارد؛ زیرا فیلر‌ها و ژل‌ها مواد مصنوعی هستند که مضرات زیادی دارند از سویی دیگر این مواد به دلیل مصنوعی بودن، گاهی خطر واکنش‌های آلرژیک را نیز به همراه خواهند داشت با این حال تزریق ژل نسبت به تزریق چربی از شکم به صورت، شاید تنها و تنها یک مزیت داشته باشد و آن هم مشاهده سریع و فوری نتایج است. شاید اکنون ذهن شما بر سر یک دو راهی قرار گرفته باشد که تزریق ژل یا تزریق چربی به صورت کدام بهتر است؟ اجازه دهید پاسخ این سوال شما را به تفصیل در این مقاله توضیح دهیم.

مقایسه تزریق ژل و چربی به صورت

نتایج تزریق چربی به صورت طبیعی است؟

مهم‌ترین بخشی که برای افراد متقاضی تزریق چربی اهمیت بسیاری دارد، نتایج و آثار بدست آمده پس از تزریق چربی است. معمولاً نتایج تزریق چربی به صورت بعد از چند هفته که ورم صورت از بین رفت و چربی اضافی تزریق شده، توسط بدن جذب شد، قابل مشاهد می‌باشد.  معمولاً ورم‌ و کبودی‌ بعد از تزریق چربی زیاد نیست و طی چند روز کاملاً رفع می‌شود.

در صورتی که فرد در مورد خوابیدن ورم عجله داشته باشد، پزشک معالج یخ درمانی را برای وی تجویز می‌کند اما به طور کلی با تزریق چربی به صورت چهره شاداب‌تر و توپر‌تر از حالت قبلی خود به نظر می‌رسد. همین اتفاق یکی از عوامل تاثیر‌گذار بر زیبایی و جذابیت هر شخصی است و می‌تواند تاثیر به سزایی در دلنشین شدن چهره او داشته باشد.

نتایج تزریق چربی به صورت

چربی اگر به میزان درستی تزریق شود، موجب گلوله شدن چربی زیر پوست نشده و اثرات خود را به وضوح نشان می‌دهد. با پیشرفت علم پزشکی و ابداع دستگاه‌های مدرن هم اکنون از تزریق چربی برای برجستگی لب‌ها و گونه، لیفت ابرو از بین بردن چین و چروک و گودی‌های زیر چشم استفاده می‌شود و نتایج درخشانی به همراه دارد. البته این نکته لازم به ذکر می‌باشد که تمامی چربی‌هایی که به صورت تزریق می‌شوند به طور کامل باقی نمی‌مانند و درصدی از آن‌ها پس از انتقال چربی توسط بدن جذب می‌شوند؛ به همین دلیل متخصص در زمان عمل کمی بیش از حد نیاز چربی تزریق خواهد کرد.

طبق تحقیقات انجام شده محققان به این نتیجه رسیده‌اند که براساس ژنتیک و فعالیت‌های فرد معمولاً ۶۰ درصد از چربی‌ها در همان ماه‌های ابتدایی جذب بدن می‌شوند و نمی‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد اما ۴۰ درصد از چربی‌ها باقی می‌مانند و تاثیری ماندگار و دائمی دارند. بر همین اساس، باید در زمان مشخص اقدام به تزریق مجدد چربی نمود. معمولاً در بهترین کلینیک تزریق ژل در تهران با توجه به وضعیت فعلی مراجعه‌کننده، تزریق‌های احتمالی تخمین‌زده می‌شود و پس از اینکه از فرد مورد نظر در خصوص تمایل او به فریز چربی سوال شد، چربی‌های اضافی را نگهداری می‌کنند تا دیگر در عمل بعدی نیازی به طی مرحله لیپوساکشن نباشد.

متقاضی مناسب برای تزریق چربی و ژل

برخی افراد می‌پرسند که برای صورت تزریق ژل بهتر است یا چربی و آیا آن‌ها نتیجه مورد علاقه‌‌شان را از این متدها می‌گیرند یا خیر؟ خب برای پاسخ به این ابهامات باید بدانید که تزریق ژل و چربی نیازمند برخی مشخصه برای کاندیدها هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:

متقاضی مناسب برای تزریق ژل

متقاضی مناسب برای تزریق چربی

 پیوند چربی به صورت معمولاً برای افرادی که شرایط زیر را دارند توصیه می‌شود:

  1. افرادی که گونه یا شقیقه‌های فرو رفته دارند
  2. خانم یا آقایانی که دچار عمیق شدن خط لبخند یا چین‌های اطراف بینی شده‌اند
  3. کسانی که زیر و اطراف چشمشان گود و تیره شده است
  4. افرادی که دچار افتادگی یا بدشکلی در امتداد خط فکشان شده‌اند
  5. هر فردی که چین‌های صورتش به خطوط برجسته تبدیل شده است
  6. افرادی که سیگاری نیستند یا توانایی کنار گذاشتن دخانیات را حداقل برای مدت ۳ هفته دارند
  7. کسانی که منظم الکل مصرف “نمی‌کنند”
  8. افرادی که حجم کافی از چربی را در نقاطی مانند شکم، پهلو یا ران‌هایشان دارند
  9. خانم‌های غیر باردار و غیر شیرده
  10. افرادی که انتظارات واقع بینانه‌ای در مورد نتایج تزریق چربی به صورتشان دارند

متقاضی مناسب برای تزریق ژل

  1. افرادی که از نظر جسمی سالم هستند
  2. سیگار نمی‌کشند
  3. برای بهبود ظاهر خود دیدگاه مثبت و اهداف واقع بینانه در ذهن دارند
  4. متعهد به حفظ سلامت پوست هستند
  5. الکل مصرف نمی‌کنند
  6. به فیلرهای پوستی و یا داروهای بی‌حسی آلرژی ندارند

تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق ژل

اینکه برای گونه ژل بهتره یا چربی باید توسط پزشک و بر اساس انتظارات زیباجو تعیین شود و شما عزیزان می‌توانید در جلسه مشاوره کلینیک هلیا اطلاعات لازم را دریافت نمایید. پس از تعیین متد متناسب برای شما، تعداد جلسات مورد نیازتان تخمین زده خواهند شد. تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق ژل بستگی به موارد زیر دارد:

  1. پتانسیل عضو مورد نظر برای دریافت فیلر
  2. فرم و شکل مورد نظر زیباجو
  3. هدف اصلی از تزریق ژل (مادلینگ یا برطرف کردن نقوص)
  4. سن زیباجو (هرچه سن بالاتر برود، تعداد جلسات مورد نیاز نیز بیشتر می‌شوند) برای اطلاع از سن مناسب تزریق چربی کلیک کنید.

باتوجه به موارد بالا، تعداد جلسات مورد نیاز می‌تواند بین ۲ الی ۴ جلسه متغیر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جلسات تزریق چربی کلیک کنید.

تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق چربی

همانطور که گفته شد تزریق ژل یا چربی برای خط خنده یا حجم‌دهی عضوهای دیگر صورت و بدن نیازمند شارژ ماهیانه است تا اثرات ماندگار داشته باشد. به طور کلی تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق چربی به شرایط زیر بستگی دارد:

  1. هدف زیباجو از تزریق چربی به صورت یا بدن
  2. میزان چربی موجود در ناحیه اهدا کننده
  3. انتظارات زیباجو از نتیجه نهایی

باتوجه به موارد بالا، تعداد جلسات مورد نیاز می‌تواند بین ۳ الی ۶ جلسه متغیر باشد.

طول مدت ماندگاری ژل بیشتر است یا چربی

ماندگاری اولیه فیلرها اعم از چربی و ژل بستگی به موارد زیر دارد:

  1. مهارت پزشک در تزریق چربی یا ژل
  2. بافت تحت تزریق
  3. برند ژل مورد استفاده
  4. نحوه مراقبت فرد از عضوی که تحت تزریق قرار گرفته است. برای آشنایی با نکات مراقبت بعد از تزریق چربی کلیک کنید.

ماندگاری فیلرها به شرایط بالا بستگی دارند. به عنوان مثال در مورد تزریق ژل، مارک رادیس (Radiesse که از هیدروکسی لاپاتیت کلسیم ساخته شده) و اسکالپترا (Sculptra یا پلی ال لاکتیک اسید) معمولاً پرکننده‌های نیمه دائمی در نظر گرفته می‌شوند اما معمولاً ۱۸ تا ۲۴ ماه دوام می‌آورند و با گذشت زمان دوباره جذب می‌شوند و دوباره باید شارژ شوند. یا ماندگاری چربی اتولوگ بعد از جلسه اول حدود ۱ ماه، بعد از جلسه دوم ۳ ماه، بعد از جلسه سوم ۶ ماه و بعد از جلسه چهارم ۹ ماه می‌باشد.

نتایج تزریق ژل به صورت چگونه است؟

تزریق ژل به صورت نیز از دیگر عمل‌های زیبایی است که بسیار رواج پیدا کرده و کاربرد‌های زیادی در زیبایی صورت دارد. البته تقریباً از تزریق ژل می‌توان در بسیاری از نقاط بدن استفاده نمود اما مهم‌ترین کاربرد تزریق فیلر، تزریق آن به نواحی مختلف صورت از جمله گونه‌ها، پیشانی، لب‌ها و بینی می‌باشد. نتایج حاصل از تزریق ژل را می‌توان چند روز پس از پایان یافتن مراحل تزریق فیلر به خوبی مشاهده کرد؛ زیرا پس از تزریق ژل به ناحیه هدف برخی نشانه‌ها همچون خون‌مردگی و کبودی در آن ناحیه باقی خواهد ماند که باید چند روزی را صبوری کنید تا نتایج نهایی حاصل از تزریق فیلر را مشاهده نمایید.

نتایج تزریق ژل به صورت

پس از گذشت چند روز ابتدایی رطوبت به مرور در پوست جذب خواهد شد و اسید هالورونیک که از مهم‌ترین مواد ژل محسوب می‌شود و در بین بافت‌های کلاژن و الاستن به خوبی جای می‌گیرد و با جذب آب در آن ناحیه سبب افزایش شادابی و شفافیت پوست می‌شود. همچنین این عامل باعث می‌شود که این ناحیه دچار کمی برجستگی شود و در نهایت سبب از بین رفتن چین و چروک‌های صورت در این ناحیه و همچنین صافی و سفت شدن پوست خواهد شد. این تاثیرات قطعاً برای هر فردی باعث افزایش جوانی و زیبایی صورت او خواهد شد.

تزریق چربی به صورت بهتر است یا تزریق ژل

بسیاری از افرادی که قصد دارند با انجام عملی به افزایش جوانی پوست خود کمک کنند، این سوال را از پزشکان خود می‌پرسند که تزریق چربی برای صورت بهتر است و یا تزریق ژل؟ و استفاده از کدام یک از این دو روش دارای نتایج و مزیت‌های بهتری نسبت به دیگری می‌باشد؟

مقایسه دو روشتزریق چربی به صورتتزریق ژل به صورت
مراحلمشاوره بین پزشک و بیمار
اعمال بی‌حسی موضعی و استریلیزاسیون در ناحیه بانک چربی و تزریق چربی
استخراج چربی از بانک چربی به کمک روش از قبل تعیین شده
آماده‌سازی چربی‌ها به کمک دستگاه سانتریفیوژ
تزریق مجدد چربی به صورت به کمک سرنگ‌های ظریف
مشاوره بین پزشک و بیمار
اعمال بی‌حسی موضعی و استریلیزاسیون در ناحیه تزریق ژل
تزریق حجم مشخصی از ژل در ناحیه مورد نیاز از صورت
فوایدغیر تهاجمی بودن
عدم نیاز به بیهوشی
حذف هم زمان بافت چربی اضافی انباشته شده در نواحی از بدن مثل شکم، پهلو، ران، بازو و ...
ماندگاری بالای نتایج
عدم احتمال ایجاد واکنش‌های آلرژیک با بدن
غیر تهاجمی بودن
عدم نیاز به بیهوشی
عدم داشتن دوره نقاهت
کوتاه مدت بودن مدت زمان جلسه تزریق
قیمت مناسب
معایبهزینه بیشتر در مقایسه با تزریق ژل که به دلیل ماندگاری بالا در طولانی مدت مجموع هزینه‌ها کمتر خواهد بود.
احساس درد و دوره نقاهت به دلیل ایجاد زخم‌های ظریف با هدف استخراج چربی
ماندگاری کمتر در مقایسه با تزریق چربی
احتمال بروز حساسیت در نتیجه تزریق ماده بیگانه به بدن
نتیجهنتایج مثبت بلافاصله بعد از اتمام کار محسوس خواهد بود.
نتایج مثبت نهایی چند روز بعد خود را نشان خواهند داد.
ماندگاری نتایج بیش از ۲ سال خواهد بود.
نتایج مثبت بلافاصله بعد از اتمام کار محسوس خواهد بود.
نتایج مثبت نهایی چند روز بعد خود را نشان خواهند داد.
ماندگاری نتایج بین ۶ ماه تا ۱ سال خواهد بود.
مدت نقاهتبه دلیل ایجاد زخم‌های ظریف در نواحی بانک چربی فرد بسته به شرایط می‌تواند دوره نقاهتی در حدود ۱ الی ۲ هفته را تجربه کند. البته این دوره نقاهت سبک بوده و سختی چندانی برای فرد نخواهد داشت.هیچ گونه دوره نقاهتی نداشته و کاندید تزریق ژل بلافاصله بعد از تزریق می‌تواند به انجام فعالیت‌های روزانه خود بپردازد.

برای اطلاع از هزینه تزریق ژل خود می توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملاً رایگان از طریق شماره ۰۲۱۷۹۵۴۷در ارتباط باشید. و همچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره ۰۹۱۲۲۵۰۲۰۵۰تمامی سوالات خود در رابطه با تزریق ژل و سایر خدمات زیبایی را با ما در میان بگذارید.

مزیت های تزریق چربی و ژل به صورت

البته در هر کدام از این دو روش، باید مراقبت‌های خاصی به عمل بیاید. برای مثال در تزریق چربی شما اگر نتوانید از مصرف مواد لخته‌کننده خون خودداری کنید، نتوانید از نور آفتاب و تابش پرتو‌های مضر دور بمانید و به مصرف دخانیات بپردازید، قطعاً جوابی که از این عمل انتظار داشتید، به دست نخواهید آورد.  برای اینکه پاسخ این سوال به خوبی قابل درک باشد، آگاهی یافتن از مزایا و معایب انتقال چربی و تزریق ژل می‌تواند تاثیر به سزایی در پی بردن به پاسخ این سوال داشته باشد:

  1. یکی از مزیت‌های برجسته تزریق چربی نسبت به تزریق ژل این است که میزان ماندگاری و دوام نتایج حاصل از تزریق چربی بسیار بیشتر از تزریق فیلر می‌باشد. نتایج نهایی تزریق چربی برای شخص می‌تواند حتی تا سال‌های زیادی باقی بماند اما نتایج نهایی تزریق ژل حتی اگر از ژل‌های دائمی استفاده شود حداکثر تا ۲ سال باقی خواهد ماند و به مرور از بین می‌رود.
  2. مزیت دیگری که تزریق چربی نسبت به تزریق ژل دارد، عدم امکان بروز حساسیت پس از تزریق می‌باشد. پس از تزریق ژل به صورت، اگر فرد به ژل‌ها حساسیت نشان دهد ممکن است نتایج نامطلوبی بدست آید. البته قبل از تزریق ژل معمولاً پزشکان تست حساسیت از فرد می‌گیرند اما در تزریق چربی به دلیل اینکه از چربی‌های بدن خود شخص استفاده می‌شود، احتمال بروز حساسیت بسیار پایین خواهد بود.
  3. از طرف دیگر یک تفاوت بزرگ میان این دو وجود دارد. چربی به دلیل سلول‌های بنیادی زیادی که دارد، هنگامی که وارد بخش جدیدی از بدن می‌شود، خیلی زود باعث جوان‌سازی سلول‌های منطقه هدف شده و در نتیجه شفافیت و زیبایی پوست را افزایش می‌دهد. ژل هم می‌تواند چنین خصوصیاتی داشته باشد اما در حد چربی‌های خود بدن نیست.
  4. ضمناً اگر هنوز نسبت به میزان تفاوت‌ها قانع نشده باشید، می‌توان به تفاوت هزینه‌ها اشاره کرد که تزریق چربی نسبت به سایر روش‌ها مانند بوتاکس و ژل، ارزان‌تر است چون دوام بیشتری داشته و نیاز به تزریق مجدد در بازه زمانی کوتاه مدت نخواهد بود.

کدام یک از روش های ژل و چربی عوارض کمتری دارند ؟

هم تزریق ژل و هم تزریق چربی عوارض مختص به خود را به همراه دارند و مانند همیشه تاکید می‌کنیم که این عوارض غالباً زمانی ایجاد می‌شوند که به یک کلینیک غیر معتبر و پزشک بی‌تجربه مراجعه کنید. عوارضی همچون قرمزی، التهاب و کبودی جزئی، درد و احساس سنگینی در عضو تحت تزریق از عوارض شایع بعد از تزریق ژل و چربی است. اینکه کدام متد عوارض کمتری ایجاد می‌کند کاملاً بستگی به فیزیولوژی بدن فرد متقاضی دارد؛ برای همین ممکن است در برخی افراد تزریق ژل و برای برخی دیگر تزریق چربی آسان‌تر و بی‌عارضه‌تر باشد.

کدام یک از روش های ژل و چربی عوارض کمتری دارند ؟

بررسی هزینه تزریق فیلر و چربی

با توجه به قانون‌های وضع شده توسط وزارت بهداشت و شرکت بیمه، هزینه خدمات ارائه شده در حوزه متدهای زیبایی مشمول استفاده از بیمه نمی‌شوند و طبق همین قانون، زیباجویان برای تزریق فیلر و چربی باید از هزینه شخصی خود استفاده کنند. هزینه تزریق چربی برای هر فرد متفاوت است زیرا انتظارات زیباجویان نسبت به یکدیگر متفاوت است و حجم چربی استخراجی و تزریق شده از شخصی به شخص دیگر فرق دارد. به طور کلی قیمت پیوند چربی اتولوگ بسته به میزان حجم استخراجی و تزریقی چربی، وسعت کار، فرم و حجم مورد انتظار زیباجو و صلاحدید پزشک در هر شخص نسبت به دیگری متغیر خواهد بود.

در مورد تزریق ژل نیز به فاکتورهایی همچون فرم و شکل مورد نظر متقاضی، مارک ژل، دستمزد پزشک و هزینه مصرفی وسایل جانبی باید توجه نمود. شما عزیزان برای اطلاع از هزینه فیلر و چربی می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملاً رایگان در ارتباط باشید؛ مشاورین ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هم وطنان عزیز خواهند بود. همچنین امکان ویزیت حضوری توسط دکتر حمیدرضا خراسانی در مجموعه ما وجود دارد و شما می‌توانید برای رزرو نوبت مشاوره حضوری نیز با شماره تلفن‌ ۰۲۱۷۹۵۴۷ تماس حاصل بفرمایید.

دلیل انتخاب تزریق چربی یا تزریق ژل به صورت چیست؟

قطعاً مهم‌ترین دلیل انتخاب هر یک از گزینه‌های فوق، به هدف شخص بستگی خواهد داشت اما میزان مزیت‌های مثبت هر عمل، یک امتیاز مثبت برای آن محسوب می‌شود و شخص برای انتخاب آن روش مطمئن‌تر می‌شود.دلیل انتخاب تزریق چربی یا تزریق ژل به صورت چیست؟ ممکن است عده‌ای از افراد بعد از مشورت با پزشک، تزریق فیلر را مناسب بدانند و استفاده از آن راحت‌تر از تزریق چربی به صورت تشخیص دهند و از آن استفاده کنند اما از طرف دیگر با توجه به اینکه میزان مزیت‌های حاصل از تزریق چربی بیشتر از روش تزریق فیلر می‌باشد و خطر و عوارض کمتر داشته و همچنین سالم‌تر می‌باشد، لذا معقولانه‌تر است که شخص برای جوان‌سازی و رفع چین و چروک‌های خود از تزریق چربی استفاده کند. با تزریق چربی، می‌توانید  زیبایی پوست خود را در دراز مدت تضمین کنید.

در واقع پس از دو یا سه بار تزریق، میزان چربی و جوانی پوست ماندگار می‌شود و دیگر نیازی به تزریق‌های مکرر نخواهید داشت. البته لازم به ذکر است که نظر پزشک متخصص نسبت به انتخاب هر یک از این دو روش بسیار مهم است و فرد باید حتماً سعی کند تا با صلاحدید پزشک متخصص خود عمل کند و به او اعتماد داشته باشد.

شما می‌توانید با مراجعه به ” کلینیک پوست و مو هلیا و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت تزریق ژل خود مطلع شوید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۷۹۵۴۷ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می‌توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.

۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • عاشور:
    سلام ووقت بخیر

    ۱_برای پر کردن خط خنده ژل خوب معرفی میفرمایید
    ۲_قصد تزریق ژل برای گونه دارم ،ژل خوبه یا چربی؟
    ۳_ ایا تزریق ژل لب .گونه.خط خنده ازیه نوع ژل استفاده میشه؟
    منظورم اینه از ژلی که برا لب استفاده میکنن ایا برای خط خنده هم میشه استفاده کرد؟
    ۴_اگه خودم بخوام ژل رو تهیه کنم ،فرضا برای گونه،ایا موندگاری داره برای سری بعد ؟

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز به سوالات شما به ترتیب پاسخ داده شده، در صورت ابهام سوالات خود را از طریق چت واتس اپ از مشاورین ما بپرسید:
      ۱- ژل خوب، ژلی است که هیالورونیک اسید باشد و تحت تاییدیه وزارت بهداشت و درمان باشد و دارای FDA باشد.
      ۲- بستگی دارد به میزان ماندگاری مورد انتظار شما، تزریق چربی ماندگاری بیشتری دارد. اگر برای بار اول قصد انجام دارید بهتر است که از تزریق ژل استفاده کنید تا در صورت رضایت از فرم صورت و گونه های خود در مرحله بعد از تزریق چربی استفاده کنید.
      ۳- میتوان از یک برند استفاده کرد ولی ژلی که برای خط خنده و گونه و لب استفاده میشود متفاوت است. یعنی برند میتواند یکی باشد ولی برای قسمت های مختلف صورت نوع های متفاوتی از همان برند موجود است که باید مورد استفاده قرار گیرد.
      ۴- باید با کلینیکی که قصد نزریق دارید در میان بگذارید که قبول میکنند یا خیر. و تا زمانی که ژل تاریخ مصرف دارد اگر در یخچال و دمای مناسب نگهداری شود قابل استفاده مجدد خواهد بود.
      پیروز باشید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید